post hier een plaatje van je bepakte motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bah een hotel. Ik heb voor mijn werk al zoveel in hotels gezeten. Ik heb alleen een vakantiegevoel als ik kampeer. Dus minimaal tentje, slaapzak en matje. Als het nog niet echt warm is, komt er toch nog wel wat kleding bij. Liefst ook nog stoeltje en wat kookspulletjes (al is het maar voor de koffie). 8-) Ziedaar een dan toch wat meer lading.

Ik ben zuinig met beladen. Toen ik nog met de rugzak rond trok, had ik mijn rugzak nooit vol, terwijl die bij anderen uitpuilde. Tegenwoordig zijn er heel wat slimme oplossingen, zodat je geen torenhoge belading op je motor hoeft te maken. Maar goed ieder zijn eigen stijl. Het gaat om jouw vakantiegevoel. :] *O* :+ :z
 
Neem dan een camper, kan je ook aardappelen meenemen :)

Als je hard werkt en dan eindelijk met de maten op de grote toer gaat - 1 of 2x per jaar - wil ik na een hele dag knallen ff lekker douchen, veel bier, lekker eten en dan in een lekker bedje een tukje doen.... met de volgende ochtende een heerlijk ontbijtje, dat gewoon voor je klaarstaat.
Bovendien rijdt een motor met minimale bepakking gewoon veel lekkerder - en daar gaat het toch om?

Ja het heeft allebei zijn charmes. Als ik echt zware kilometers maak is het fijn dat je als je aankomt een happie kan doen en in een lekker bed kan gaan liggen maar een tentje en een camping is ook leuk maar dat gaat je wel opbreken als je de elke hele dag rijdt van A naar B.

En idd hoe minder bagage hoe beter. Je wilt, als je zo rijdt, toch wel lekker kunnen scheuren als de wegen het toelaten :Y
 
Ik heb Space Bags Travelset gekocht.
Volume vermindering en waterdicht verpakking. Voor vacuum maken kan je je elektrische luchtbed pomp voor gebruiken of me je gewicht op zitten.
Ik ben nu geneigd alleen een grote rolbag mee te nemen, helaas is niet helemaal waterdicht.
 
Dat is voor iedereen anders natuurlijk, ik heb helemaal niks met hotels. Kamperen is meer mijn ding, maar dat is niet voor iedereen zo. Ik sta ook liever een paar dagen op een plaats, rij wat rond in de omgeving, en ga na een paar dagen weer verder. Iedere dag op en afbreken hoeft van mij ook niet.
 
niks leuker dan kamperen met je moto.
:)
Turkijtrip2012158.jpg


deAdmiraal1060.jpg


zoveel mogelijk zooi mee , sturen is geen probleem , rij volgepakt nog teveel sportfietsen kwijt in de mountains.... ;)
gewoon lef tonen en aan gladiolen denken voor je de bocht ingaat :+
 
Dan kan hij idd harder door de bochten, maar is ook veeeel makkelijker ;)
 
vraagje; zijn hier veel mensne die solo rijden?
Wat doen jullie sávonds voor de tent en je geen gezelschap hebt?
 
Basicly proberen zo min mogelijk tijd op de camping door te brengen... want dan heb je nix te doen :P
Lang door rijden en zo laat als mogelijk is op de camping aankomen... en als je je tent heb opgezet, het dorp/stad/waar je ook bent verkennen. Biertje drinken, tukken en volgende dag weer rijden :P En zorgen dat je wat leesvoer bij hebt.
Maar t is op een gegeven moment wel saai hoor... met een groep is veel leuker ;)
 
Laatst bewerkt:
Joh , ben blij dat ik geen gezelschap heb ;) Lekker op mijn stoeltje voor de tent , beetje vissen als het kan (hengeltje bij me) , boekje van Gijp uitlezen , lekker simpel eten , wat drinken , genieten van het uitzicht , misschien een praatje met de buren en dan rond een uur of 10 lekker slapen . Wat wil of moet je nog meer ? *O*
vraagje; zijn hier veel mensne die solo rijden?
Wat doen jullie sávonds voor de tent en je geen gezelschap hebt?
 
vraagje; zijn hier veel mensne die solo rijden?
Wat doen jullie sávonds voor de tent en je geen gezelschap hebt?

Zo min mogelijk, het is tenslotte vakantie. Soms nog even een stukje wandelen en verder een beetje een boekje lezen. Mijn ebookreader is ook het belangrijkste dat ik meeneem.
 
Laatst bewerkt:
vraagje; zijn hier veel mensne die solo rijden?
Wat doen jullie sávonds voor de tent en je geen gezelschap hebt?

Ik ga nooit echt voor weken alleen weg, maar wel voor een paar dagen. Mijn ervaring is dat je alleen met de motor op een camping al snel aanspraak hebt. Mensen hebben kennelijk het idee dat je gezelschap nodig hebt ofzo. Ik vind het juist wel lekker om een paar dagen alleen te gaan. Vind het ook niet erg om een praatje te maken met iemand, maar na 10 minuten heb ik dat ook wel gezien. Vaak ben je na een dag rijden ook niet zo heel vroeg terug op de camping, dan nog eten maken en snel even afwassen. Vaak ga ik na het eten even een rondje lopen, naar een dorpje of gewoon de omgeving. Geen uren hoor, maar gewoon een stukje. Dan daarna, of soms ervoor een bakkie koffie zetten, boekje lezen, dan douchen en rond 10 uur naar bed. Bevalt mij prima zo, maar als je iemand bent die altijd aanspraak of gezelschap nodig hebt is dat wel een beetje eenzaam.
 
Laatst bewerkt:
met meer lui op stap is wel veel leuker . :] :] :] :]
of je nu in hotels zit of op een motorcamping.
ook het rijden in groepsverband , niet meer dan 4 ofzo heeft echt mijn voorkeur.
voor een paar dagen alleen is ook geen probleem maar niet wekenlang.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is het juist andersom. Wekenlang ga ik bij voorkeur alleen, in een groep vind ik leuk voor een paar dagen maar verzoen me dan met het feit dat motorrijden minder belangrijk is dan de gezelligheid. En als ik gewoon een dagje ga rijden ook bij voorkeur alleen, anders houdt het wel op bij 300km binnendoor. Alleen de koffiestops vragen dan al te veel tijd.
 
vraagje; zijn hier veel mensne die solo rijden?
Wat doen jullie sávonds voor de tent en je geen gezelschap hebt?

Mijn dilemma:
een weekendje alleen weg gaan vind ik geen probleem. Het rijden doe je toch lekker alleen en 's avonds op de camping vind ik het lekker om voor mijn tentje te koken en te zitten. Ik ga regelmatig naar Noord-Frankrijk en ik vind het geweldig om daar de eerste wereldoorlog sites te bezoeken. Als je alleen gaat heb je de tijd aan je zelf en je kan zelf bepalen hoe vee kilometers je rijdt.

Een langere vakantie vind ik toch wat lastiger. Dan mis ik de momenten dat ik dingen wil delen: ervaringen, grappen en grollen maar ook gezamenlijk eten. Voor mij betekent dit dat ik geen langere periodes alleen ga. :)
 
Tent opzetten, lokale winkel opzoeken, eventueel stad/dorp verkennen, wat eten en daarna route voor de volgende dag uitstippelen, camping zoeken voor de volgende dag, ...

Ik heb altijd smartphone, kleine laptop en internetstick mee. Dus foto's op de laptop gooien doe ik ook meestal 's avonds. Ik probeer dan het thuisfront ook nog wat op de hoogte te houden via facebook of een blog en op die manier zijn de avonden meestal al te kort of het energiepeil te laag na een dag rijden.

Als je alleen weg bent, is contact leggen helemaal geen probleem, maar ik heb er meestal geen behoefte aan. Ik ga ook veel liever alleen op vakantie, dan stop ik wanneer, hoe lang en waar ik wil om een foto te nemen, sigaret te roken, te drinken, ...
 
alleen kan best heel leuk en gezellig zijn , trok vroeger ook veel alleen er op uit..
de rust en de natuur bij het wild kamperen zijn super.
en je leert problemen oplossen, je had toen nog geen mobile telefoon.
stond daar door ooit 3 dagen vast op sierra nevada in spanje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan