post hier een plaatje van je bepakte motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister mijn vriendin voorgesteld een weekje bepakt op stap te gaan. Idee moest ik maar gelijk in de prullebak stoppen..
 
Gister mijn vriendin voorgesteld een weekje bepakt op stap te gaan. Idee moest ik maar gelijk in de prullebak stoppen..

Zoiets moet langzaam groeien .. ga eerst eens een langer dagje op pad .. van 8-20 uur ofzo .. met etentje enzo :) .. volgende stap is "al dan niet nood gedwongen" in een herbergje voor een nachtje (al zou ik de volgende ochtend wel vrij vlot naar huis rijden) .. doe dat paar keer en voor je het weet wil ze wel mee :P .. maar vanuit het niets zullen de meeste weigeren.
 
Plaatje van vroeger. Tent, slaapzakken en luchtbed achterop. Tanktas met de rest, nodig om te kamperen (Italië 1975)

[afbeelding]
tx 750 yamaha
1zvy9lu.jpg
aha gaaf, ik heb de zelfde motor gereden ook in 1975
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O- Gelukkig leest ze niet mee _O- _O- _O-

Ajoh, ze kent me toch niet haha!
Maar das inderdaad wel balen, dat ze meteen al nee zegt. Iedereen moet toch even op zichzelf kunnen zijn? O.o
Maar zoals iemand eerder al zei, gewoon eerst kortere periodes weggaan (haar misschien meenemen) en dan denkt ze er misschien anders over :)
 
Gister mijn vriendin voorgesteld een weekje bepakt op stap te gaan. Idee moest ik maar gelijk in de prullebak stoppen..

Er zijn meerdere manieren om dit aan te pakken. Ik heb eerst mijn vrouwke meegenomen voor een klein ritje. Dat was haar niet echt bevallen. Daarna maar onmiddellijke voor een week de motorfiets op een aanhanger gezet en madam een week meegenomen om de mooiste Franse Alpen te laten zien. Ook niet echt meegevallen.
Volgende stap was dat zij een weekend met vriendinnen doorbracht en ik samen met een maat een weekendje met de moto naar de Eifel.
Ondertussen zijn we 5 jaar verder. Zij gaat volgende maand 4 dagen met vriendinnen naar Valencia, tijdens de zomer gaan we samen op verlof en in september trek ik met een maat 4 weken door Spanje op de motorfiets.
Iedereen content!!! ;-)
 
Gister mijn vriendin voorgesteld een weekje bepakt op stap te gaan. Idee moest ik maar gelijk in de prullebak stoppen..

En als jij nou de bagage mee sleurt zodat zij lekker vrij op de motor kan rijden?
Of is dat het punt niet.
 
En als jij nou de bagage mee sleurt zodat zij lekker vrij op de motor kan rijden?
Of is dat het punt niet.
Dat is het punt niet.
We gaan komende zomer met de aanhanger naar oostenrijk hebben we besloten.

Wellicht is ze daarna wel om, en wilt ze het volgend jaar zonder koekblik en aanhanger doen. *O*
 
Hier zitten de mensen met ervaring *D Mag ik even een paar vraagjes stellen? :)
Het plan is om van de zomer samen met een vriendinnetje een paar dagen met de motor op pad te gaan. Zij is vorig jaar al eens een weekend weg geweest maar het wordt mijn eerste motor uitstapje met overnachtingen. Moeten alles nog plannen, maar wel stilletjes aan alvast op zoek naar iets om de bagage mee te sleuren. Ik heb al een tanktas. Maar wat is nou fijner om mee te rijden en makkelijker te bevestigen, van die zijtassen of zo'n rol?
 
Een rol is makkelijker te bevestigen. Ik gebruik altijd een paar riemen om de rol vast te zetten en dan nog een bagagenet er overheen om bijvoorbeeld een regenjack bij de hand te hebben.
Maar een rol maakt je motor hoog en dat kan minder lekker zijn.

Zadeltassen zijn wat betreft beter (gewicht zit lager), maar het hangt sterk af van je motor hoe makkelijk het vastmaken gaat. Twee dingen om in de gaten te houden: schuren ze over zijkappen (lelijk) en blijven ze ver genoeg bij de uitlaat vandaan (smelten).

full


Mijn eerste motor met roltas en zijtassen, en een tanktas. Volledige kampeeruitrusting mee.

Oh ja, neem goede spullen! Stevig en waterdicht.
 
Laatst bewerkt:
Oeh dat ziet er leuk uit. Ik heb ook een KLE (2006) en ben van plan van de zomer een maand oost europa te doen. Zo veel mogelijk wild kamperen zonder tent maar met een hangmat en grote tarp (welke je ook als tent om de hangmat kunt spannen), eerst even uitproberen natuurlijk voor die tijd en kijken hoe het bevalt.


Dit is een plaatje van het internet.

Het plan is de Drybag 620 van SW-motech te kopen. Hiermee kan je de zware spullen inderdaad onder in de uiteindes van de tas doen waardoor het zwaartepunt zo laag mogelijk komt. Bij een zadeltas zit het gewicht ook meer naar voren (bijvoorbeeld passagiersplek) en dat rijdt fijner lijkt mij. Deze tas is groot, waterdicht en relatief goedkoop. Je levert in met de onhandige opening van de tas maar spullen die je vaak nodig hebt kun je natuurlijk in de tanktas stoppen.

http://postimage.org/

Trouwens... Die BMW F800S lijkt mij best leuk!
 
Laatst bewerkt:
Gister mijn vriendin voorgesteld een weekje bepakt op stap te gaan. Idee moest ik maar gelijk in de prullebak stoppen..

Ik mocht wel voor een week met mijn broer naar Normandie met de brommers maar ik beklaag het mij nu nog .... De trip was ok maar met het vrouwtje was het andere koek ! Krijg het nu nog op m'n brood en is al twee jaar geleden ;-( ;-)
 
Een oudje op herhaling
1458161342-576-x-432px-230.JPG

Ergens net onder de top van de Galibier.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gelijk een andere vriendin zoeken. ;)
_O- _O- _O- Haha, ze ziet me al aankomen.. :X
Ik moet wel zeggen dat ik steeds vaker wegdroom bij het idee om op de motor naar het uiterste puntje van Italie te rijden.. Ach, na komende zomer is ze misschien om en wilt ze volgend jaar toch ineens op de motor een paar weken weg :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan