post hier foto,s van minibike,s

mijn eigenbouw mini :)

full


Bijlage: zijkant_kuip.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook van plan om een minibike te bouwen, zo iemand mij aan goede lastekeningen, bouwtekeningen kunnen helpen. Die van Noriyuki zag er erg goed uit!
 
haha idd, oldskool topic van 4jaar oud :P

Nouja vooruit dan maar ook een ploatje van mijn minibike (staat er zo bij ivm t afstellen)
053sd9.jpg
 
Hier mijn pocketbike, geen zelf bouw dus.
Watergekoeld chineesje, blokje loopt al meer dan een jaar nagenoeg probleemloos.
Alleen als je een chineesje koopt, vervang bijna alle bouten en slangeklemmen voor fatsoenlijk spul want daar is erg op bespaard.
Blokje loopt bij fatsoenlijke smering gewoon goed.
En loopt ook akelig hard.
Binnekort komt er een (wel competatieve) pitbike bij.
Mini word nu enkel gebruikt voor foto's als er kleine familieleden zijn, of af en toe een straatje om voordat oom agent er staat -O-
full
 
full


Hiet toen die nog blauw was :) Demper is er 1 van een scooter.
Op het orginele pijpje gelast
 
Haha ik heb er ook nog ooit eentje gehad. Welliswaar een chineesje (das bij minibikes geen compliment), maar ik heb er enorm veel lol aan gehad. Ook een hoop geleerd van motorblokjes (1cil, 2takt, luchtgekoeld welliswaar :P). Voor mij was de kick dat je zo heerlijk hard leek te gaan, je reed maar 40/50 maar de grond kwam onder je door vliegen als een gek. Ook was het zo dat als je viel er weinig aan de hand was, vaak kon je de bike wel van de grond trekken en gleed je gewoon een stukje op je rug en dan kon je weer verder zonder schade. Bochten kon je ook asociaal nemen, omdat je de grens beter durfde op te zoeken, als je viel was er immers toch weinig aan de hand. En voor mij waren de gezichten van de mensen die keken zo de moeite waard. Vooral ouderen geloofden niet dat er een motortje in zo'n ding zat.
Maar ik raad het mensen zeker aan, er zijn een aantal kartbanen in nederland waar ze ook minibikes hebben. Zeker met een paar vrienden is het fantastisch om te doen en het is soms nog goedkoper dan karten ook.
 
Hier mijn pocketbike, geen zelf bouw dus.
Watergekoeld chineesje, blokje loopt al meer dan een jaar nagenoeg probleemloos.
Alleen als je een chineesje koopt, vervang bijna alle bouten en slangeklemmen voor fatsoenlijk spul want daar is erg op bespaard.
Blokje loopt bij fatsoenlijke smering gewoon goed.
En loopt ook akelig hard.
Binnekort komt er een (wel competatieve) pitbike bij.
Mini word nu enkel gebruikt voor foto's als er kleine familieleden zijn, of af en toe een straatje om voordat oom agent er staat -O-
[afbeelding]

Die vloeistofgekoelde chinesen lopen nog hard ook 8-)

alhoewel mijne het ook niet gek doet met puchblokje met:
72cc cilinder
17.5 carb
schuimfilter
proma circuit uitlaat
binnenrotor onsteking
en powerbox })
 
Grappig zeg, ik heb namelijk vorige week een tweedehands minibike gekocht.
Een polini GP 3 reverse met ducati desmosedici RR paint. Ziet er vet uit en loopt goed.
Ik wil namelijk gaan racen en voorbereiden. Daarna kijken of ik met het NK mee kan doen.
Lijkt me wel lachen.

De redenen voor mij om met minibike te beginnen
1. dat circuitrijden wel duur is. Een dag circuitrijden is meer dan 100 euro, 3 uur minibiken is 20 euro op een kartbaan.
2. Een circuitmotor is in aanschaf duurder dan een minibike. Tenminste dat is hoe gek je het zelf wil maken.
3. Bij het minibiken heb je geen rijbewijs nodig zodat mijn vriendin ook kan rijden.
4. Outfit heb je al van de motor, dus dat scheelt ook.

De minibikes gaan op de kartbaan al snel 80 tot 90 km / u. Natuurlijk niet te vergelijken met een motor, maar je zit lager bij de grond.
Google eens op minibike en je vindt zat info.

GroteFoto-L4LVP8YJ.jpg
 
als je niet zeker weet of je t wel wil koop dan n chineesje vervang de boutjes en moertjes en je bent voor 140 euro klaar
Precies, zei ik ook al, blokjes open bij goede smering akelig goed en hard *O*
Bouten, slanggeklemmen etc is allemaal prul -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan