Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Wij hebben ook zon ding waarbij het water eerst kookt, echt superhete koffie, maar het inbouwapparaat met echte bonen geeft veel betere koffie 👍

Afgelopen weekenden de achterste werkplaats verbeterd, zoldervloertje opgeruimd, extra zoldertje voor lange stukken, zit het niet in de weg, plafond gemaakt, ja zit kleurverschil in, maar het is maar een schuur.
Sectionaal deur afgetimmerd bovenin, daar tochte het nogal, volgende week de witte wanden nog een keer doen en als de elektra in orde is ook de kabels van de zonnepanelen weer netjes wegwerken.

achter 2023-02-19 at 10.57.49.jpeg
achter 2023-02-19 at 10.57.56.jpeg
achter 2023-02-19 at 10.59.34.jpeg
 
Wij hebben ook zon ding waarbij het water eerst kookt, echt superhete koffie, maar het inbouwapparaat met echte bonen geeft veel betere koffie 👍

Afgelopen weekenden de achterste werkplaats verbeterd, zoldervloertje opgeruimd, extra zoldertje voor lange stukken, zit het niet in de weg, plafond gemaakt, ja zit kleurverschil in, maar het is maar een schuur.
Sectionaal deur afgetimmerd bovenin, daar tochte het nogal, volgende week de witte wanden nog een keer doen en als de elektra in orde is ook de kabels van de zonnepanelen weer netjes wegwerken.

Bekijk bijlage 1850002Bekijk bijlage 1850003Bekijk bijlage 1850004
Werk jij op een parket vloer? Wat ligt daar?
 
Werk jij op een parket vloer? Wat ligt daar?
We hadden een kunststof schutting, maar aan een kant zon en de andere kants schaduw, trok krom als een gek, dus houten schutting gezet en de kunststof schutting ligt nu hier dus op de vloer, was een hele ruwe betonvloer, ideaal, makkelijk schoon te houden en het was al betaald 😁
 
eerst weer met de kawa bezig geweest vandaag in de voorste werkplaats, toch nog steeds iets koelvliestoflekkage, dus alles er weer afgehaald, gelijk de uitlaatbochten eraf gehaald, volgende week keramisch laten coaten, nieuwe koelslang en klemmen halen en alles weer monteren, tussendoor even de tapeinden opnieuw optappen.
WhatsApp Image 2023-02-19 at 12.26.55.jpeg
WhatsApp Image 2023-02-19 at 12.27.07.jpeg
je blijft bezig met die oude zooi.
 
Ik heb een nieuwe schuur en ik wil op de cement dekvloer een epoxy vloercoating op aanbrengen. Ik lees dat er al enkele gebruikers zijn die dit al eens hebben gedaan, is de uiteindelijke vloer erg glad van een epoxyvloercoating? Is het nodig om er een korrel doorheen te doen voor wat meer grip?
 
Ik heb een nieuwe schuur en ik wil op de cement dekvloer een epoxy vloercoating op aanbrengen. Ik lees dat er al enkele gebruikers zijn die dit al eens hebben gedaan, is de uiteindelijke vloer erg glad van een epoxyvloercoating? Is het nodig om er een korrel doorheen te doen voor wat meer grip?
Heb je die cement dekvloer bewust gedaan? Ik dacht dat een gevlinderde betonvloer het beste is als je de keuze hebt?
 
Ik heb een nieuwe schuur en ik wil op de cement dekvloer een epoxy vloercoating op aanbrengen. Ik lees dat er al enkele gebruikers zijn die dit al eens hebben gedaan, is de uiteindelijke vloer erg glad van een epoxyvloercoating? Is het nodig om er een korrel doorheen te doen voor wat meer grip?
Ja word wel gladder, ik heb er geen korrel in en nu glijd de steady-stand vooruit al je er een motor in wil drukken :')
 
Afgelopen weekend iets handigs gemaakt in de garage :)

In mijn garage heb ik qua verlichting (o.a.) een LEDspot en een rij aan LED balken (stadion aan verlichting; héérlijk).
Beide deze lampen zaten op een eigen schakelaar bij de zijdeur van de garage.

Mja, als je dan de garage in gaat als 't donker is, schakelaar zoeken.. *klik aan.
Allemaal prima, maar kán beter natuurlijk.

Dusss, bewegingsmelder erbij voor die LEDspot. Want, als ik alleen ff naar binnen ga om mijn fiets te pakken bijvoorbeeld, heb ik geen bak licht nodig.

Máár. Als ik de LED balken aan zet, heb ik de LED spot niet nodig, dus die mag uit.
Dus heb een verkapte hotelschakeling gemaakt, dat óf de LED spot + bewegingsmelder aan zijn, óf de rij aan LED balken *O*
Happy days!
#firstworldproblems :P
 
Heb je die cement dekvloer bewust gedaan? Ik dacht dat een gevlinderde betonvloer het beste is als je de keuze hebt?

Dat wist ik eerlijk gezegd niet, maar de betonvloer er onder was gedeeltelijk bestaand en nogal ruw en oneven dus dat was sowieso geen goede basis geweest lijkt me.

Ik begrijp dat zo’n vloer toch wel redelijk glad kan zijn, toch maar een korrel/zand er doorheen dus?

Moet je overigens na de primer de vloer weer schuren voor je de deklaag gaat aanbrengen?
 
Afgelopen weekend iets handigs gemaakt in de garage :)

In mijn garage heb ik qua verlichting (o.a.) een LEDspot en een rij aan LED balken (stadion aan verlichting; héérlijk).
Beide deze lampen zaten op een eigen schakelaar bij de zijdeur van de garage.

Mja, als je dan de garage in gaat als 't donker is, schakelaar zoeken.. *klik aan.
Allemaal prima, maar kán beter natuurlijk.

Dusss, bewegingsmelder erbij voor die LEDspot. Want, als ik alleen ff naar binnen ga om mijn fiets te pakken bijvoorbeeld, heb ik geen bak licht nodig.

Máár. Als ik de LED balken aan zet, heb ik de LED spot niet nodig, dus die mag uit.
Dus heb een verkapte hotelschakeling gemaakt, dat óf de LED spot + bewegingsmelder aan zijn, óf de rij aan LED balken *O*
Happy days!
#firstworldproblems :P
Ik ga nog voor een derde optie.

Klein lampje voor ff snel
Bak licht voor klussen
Sfeerlicht voor feestje
 
Dat wist ik eerlijk gezegd niet, maar de betonvloer er onder was gedeeltelijk bestaand en nogal ruw en oneven dus dat was sowieso geen goede basis geweest lijkt me.

Ik begrijp dat zo’n vloer toch wel redelijk glad kan zijn, toch maar een korrel/zand er doorheen dus?

Moet je overigens na de primer de vloer weer schuren voor je de deklaag gaat aanbrengen?
Primer niet schuren, bij mij was dat een soort plaklaag. Of het moet beschreven worden maar lijkt mij niet.
 
Nog maar weer een vraag over een epoxy vloer voor in de schuur. Ik heb 2 bedrijven gevonden (er zijn er uiteraard veel meer) welke er wel goed uitzien, Multiquartz.nl en Polyestershoppen.nl

Multiquarz gebruikt een eigen brouwsel en Polyestershoppen gebruikt epoxy van het merk Resion.

9241C42D-7E4B-4795-B7AD-AFE98CFDFA09.jpeg
B1D71667-F6AA-4054-83E8-FC32ECAC994B.jpeg


Is hier misschien iemand die ervaring heeft met deze bedrijven of het merk epoxy? Of weet misschien nog een ander goed bedrijf?
 
Geen idee, maar ik lees graag mee.
Project voor volgend jaar om in de schuur een betonvloer laten maken en vlinderen en die dan laten coaten. Ik twijfel of er dan nog een korrel doorheen moet of dat de coating stroef genoeg is van zichzelf.

Schuur is iets meer dan 100 m2, en dan een betonvloer van een centimeter of 20 dik? Dus dat is zo'n 20 kuub beton. Ik zoek een bedrijf die het wil uitgraven, isoleren en de wapening wil maken. Dan wil ik er zelf vloerverwarming in leggen en dan mag de aannemer de vloer maken, vlinderen en coaten. Iemand een aanrader voor het bedrijf dat ik zoek?

P.s. ik heb wel een paar keer wat gekocht bij Polyestershoppen en dat is altijd wel erg goed verlopen.
 
Geen idee, maar ik lees graag mee.
Project voor volgend jaar om in de schuur een betonvloer laten maken en vlinderen en die dan laten coaten. Ik twijfel of er dan nog een korrel doorheen moet of dat de coating stroef genoeg is van zichzelf.

Schuur is iets meer dan 100 m2, en dan een betonvloer van een centimeter of 20 dik? Dus dat is zo'n 20 kuub beton. Ik zoek een bedrijf die het wil uitgraven, isoleren en de wapening wil maken. Dan wil ik er zelf vloerverwarming in leggen en dan mag de aannemer de vloer maken, vlinderen en coaten. Iemand een aanrader voor het bedrijf dat ik zoek?

P.s. ik heb wel een paar keer wat gekocht bij Polyestershoppen en dat is altijd wel erg goed verlopen.
Jammer dat het in Niemandsdorp is, daar ken ik niemand die dit voor je zou kunnen doen. -O-
 
Geen idee, maar ik lees graag mee.
Project voor volgend jaar om in de schuur een betonvloer laten maken en vlinderen en die dan laten coaten. Ik twijfel of er dan nog een korrel doorheen moet of dat de coating stroef genoeg is van zichzelf.

Schuur is iets meer dan 100 m2, en dan een betonvloer van een centimeter of 20 dik? Dus dat is zo'n 20 kuub beton. Ik zoek een bedrijf die het wil uitgraven, isoleren en de wapening wil maken. Dan wil ik er zelf vloerverwarming in leggen en dan mag de aannemer de vloer maken, vlinderen en coaten. Iemand een aanrader voor het bedrijf dat ik zoek?

P.s. ik heb wel een paar keer wat gekocht bij Polyestershoppen en dat is altijd wel erg goed verlopen.
En waarom laat je de vloer niet kaal na het vlinderen?
 
Maakt me niet uit waar vandaan moeten komen. Mn pannendak is vervangen door een bedrijf die dagelijks 300 km heen en weer reed voor 8 weken lang.
Was goedkoper dan een bedrijf hier uit de buurt en kwaliteit vergelijkbaar. En als.het duurder is, maar betere kwaliteit, dan kies ik daar graag voor.

Wat ik in ieder geval niet zoek, is een bedrijf dat alleen een website in de lucht houdt en je opdracht doorgeeft aan een zzp'er in de buurt. Die bureau's vreten geld en nemen geen verantwoording bij problemen.

Maar ik woon in omgeving Breda, dus dat is de locatie waar het uitgevoerd mag gaan worden.
 
Omdat mijn auto's ook altijd binnen staan in de winter. En de pekel laat van die smerige vlekken achter. Dus ik zou liever een gecoate vloer hebben die je met wat water makkelijk schoon houdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan