Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Precies, en zo heb ik enkele schroevendraaiers (en andere gereedschap) die al 50-60 jaar oud zijn. Die zijn mijn vader geweest die het sleutelen aan motoren heeft geleerd...kortom, emotionele waarde....goud waard!
Dat heb ik nou ook, gereedschap wat van m'n pa is geweest, en wat ik mocht gebruiken om aan m'n brommers te sleutelen toen ik 16 was jaren geleden.
Dat gereedschap heb ik nu hier. Heb zelf zat maar dat gereedschap heeft zeker emotionele waarde.
 
En toch, zoals -iedereen- .. heeft iedereen een favoriete "bijtelschroevendraaier" ..
Net die ene magische die maar niet kapot gaat :)

So true!

Zo heb ik hier een schroevendraaier waarmee ik in 2007 begonnen ben om te tegels van de toen te verbouwen badkamer van de muur te tikken.
Deze ligt ergens in een bak met gereedschap dat vernaggeld is/mag worden en steeds duikt hij weer op.

Inmiddels is deze helemaal afgesleten en ik had allang verwacht dat deze al een keer de geest zou geven maar afgelopen week heb ik er weer wat vensterbanktegels van een slaapkamer mee af staan te tikken O-)
 
Hiermee stationair toerental van mijn eerste motor in ‘73 afgesteld.... _O-

Bekijk bijlage 1454112
Mooi man, zo heb ik micrometers en diverse schuifmaten, met m'n pa's naam erin gegraveerd liggen, net als Gedore steekringsleutels, die gebruikte die vroeger toen ie in de technische dienst werkte. Ik mocht ze gebruiken vroeger, maar wee m'n gebeente als ik het niet schoongemaakt en op de juiste plek terug hing in de garage. Nu heb ik het, en ik gebruik het nog steeds op de manier als ik het geleerd heb van hem. Die ouwe van me leeft voort in gedachten zo.
 
Wat een prachtige ruimte @Motorvirus !
Mijn garage ben ik aan het vergroten met een houten aanbouw. Want ik heb veel te veel spullen, kan m'n kont niet keren als ik wat wil sleutelen.
Garage is 3 bij 6 dus zou ruim genoeg moeten zijn.. Maar met 4 motoren, een hele berg onderdelen en de rest word het veels te klein.
20190331_120800_resized.jpg

Dus ben nu bezig met de aanbouw, licht en stroom erin en dan komen daar alle onderdelen en tuinzooi, word de garage alleen voor de motoren, werkbankje erin, vloer coaten, muren witten en een koelkast(belangrijk), en heb ik weer ruimte om aan de motoren te werken. Heb dan gelijk ruimte om aan m'n z650 endurance replica project te beginnen, die in onderdelen verspreid ligt nu.
20191213_163158_resized.jpg

Even iemand vinden in de buurt die me kan helpen de electra aan te sluiten, want daar heb ik geen kaas van gegeten.
 
Wat een prachtige ruimte @Motorvirus !
Mijn garage ben ik aan het vergroten met een houten aanbouw. Want ik heb veel te veel spullen, kan m'n kont niet keren als ik wat wil sleutelen.
Garage is 3 bij 6 dus zou ruim genoeg moeten zijn.. Maar met 4 motoren, een hele berg onderdelen en de rest word het veels te klein.

Mijn schuur is 6 bij 9, en die is ook te klein...
 
Wat een prachtige ruimte @Motorvirus !
Mijn garage ben ik aan het vergroten met een houten aanbouw. Want ik heb veel te veel spullen, kan m'n kont niet keren als ik wat wil sleutelen.
Garage is 3 bij 6 dus zou ruim genoeg moeten zijn.. Maar met 4 motoren, een hele berg onderdelen en de rest word het veels te klein.
Bekijk bijlage 1454200
Dus ben nu bezig met de aanbouw, licht en stroom erin en dan komen daar alle onderdelen en tuinzooi, word de garage alleen voor de motoren, werkbankje erin, vloer coaten, muren witten en een koelkast(belangrijk), en heb ik weer ruimte om aan de motoren te werken. Heb dan gelijk ruimte om aan m'n z650 endurance replica project te beginnen, die in onderdelen verspreid ligt nu.
Bekijk bijlage 1454201
Even iemand vinden in de buurt die me kan helpen de electra aan te sluiten, want daar heb ik geen kaas van gegeten.
Alleen een lampje met schakelaar en hier of daar een wcd? Op zich niet al te ingewikkeld maar woon niet echt in de buurt om wat tips te geven.
Moet toch wel via dit forum kunnen?
 
Alleen een lampje met schakelaar en hier of daar een wcd? Op zich niet al te ingewikkeld maar woon niet echt in de buurt om wat tips te geven.
Moet toch wel via dit forum kunnen?
Inderdaad, een lichtschakelaar en 1 wcd. Er stond eerst op de plek van waar nu het schuurtje staat een buitenlamp die door een 3 aderige grondkabel z'n stroom kreeg, vanuit de garage. Die kabel wil ik gebruiken en in een doos doorverbinden naar een schakelaar voor het licht met een wcd er vlakbij. En dan daarvandaan naar een Led tl balk voor de verlichting, misschien 2. Ik hoop dat het ook via het forum te regelen is, denk van wel hoor. Ik weet dat het niet moeilijk is, maar weet niet wat ik allemaal nodig heb eigenlijk. Ben niet zo goed met electra...
 
Terug
Bovenaan Onderaan