Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Juist ja!!
Voor 100 euries kan je al heel veel schappen maken. Underlayment is er perfect materiaal voor.
Voor HEEL zware spullen zet je evt. tegen de voorkant van underlayment nog en lat voor de stijfheid. Kan je daarna motorblokken op zetten!
Ik heb niet lang terug enkele overtollige stalen kantoorkasten voor €10/st gekocht. (leeg zonder schappen) Ook hierin nu underlayment 'planken'.
Nee, dat hoeft geen €700 te kosten. Zelfs een 'blind paard' moet al heel gek gaan doen om deze stalen kasten stuk te krijgen.
Maar het fijnste is, en daar ging het toch om, dat de werkruimte overzichtelijk wordt.
Je breekt niet meer je nek over allerlei klerezooi en wat je WEL nodig hebt is snel te vinden. Opgeruimd staat netjes :t
Tussen puinhopen kan je toch nooit lekker werken............... :X

Dat is toch allemaal een open deur. Dat weten degenen die er nu een wedstrijdje ver pissen van maken over wie de grootste puinbak heeft, zelf ook wel. Blijkbaar vind men het nu leuk om hun zooi te etaleren in een topic dat ooit begon met mooie sleutelruimten en tips. Als men dat leuk vind, lekker laten. Het is best vermakelijk :Y
 
De sleutel ..

Er is geen asbest, er was geen asbest, wat is asbest ?

.. asbest.. nooit gezien..

wa's da? ?

( nat spuiten, opruimen, dubbel verpakken, en kwijtmaken )

Hoe heb je het gat eigenlijk gemaakt, met zoiets ? :
oMkfB8Y.png


Ik moet nog even proefboren om te zien met hoe zo'n dikke laag ik te maken heb... En om te zien wat er onder zit :D
 
Hoe heb je het gat eigenlijk gemaakt, met zoiets ? :
oMkfB8Y.png


Ik moet nog even proefboren om te zien met hoe zo'n dikke laag ik te maken heb... En om te zien wat er onder zit :D


Oh, makkelijk , het is makkelijker praten als doen..

Gamma Haakse slijper 230mm met een diamantschijf ( lamellen, van HBM dacht ik )
( goedkoper als huren )

Zelf waterkoeling erop gezet ( dus effe oppassen met je 220v slijpschijf hé )

gat slijpen.. dan murm beuken met voorhamer(s) , en d'r uit hakken met een 220v boor-hamer ( dus een zware )
Vooral een paar blikjes energy drink, en een teringhumeur hebben om af te reageren helpt .

Zorg voor oordoppen, eventueel een schoonbroer van 140 kilo schoon aan de haak waar je nog t een en ander
te goed van hebt ..
En vooral.. *opgekropte agressie *
 
Née de kinderfietsje aan het plafond. 🤗
ja die bedoelde ik idd, de rooie ouderwetse is een RadioFlyer van +/- 1970, gekocht voor een tientje bij de kringloop en samen met mijn zoon (toen een jaar of 2) opgeknapt. Uiteraard incl Nicky Hayden #69 sticker.
De plastic rooie was zijn verjaardagskado voor zijn eerste verjaardag, plastic duwfietsje en de zwarte loopfiets aan de rechterkant (links op de andere foto) is het fietsje waar hij alvast knee down's mee oefent totdat hij groot genoeg is om op papa's motor te rijden.

Daarbij vindt hij het net als zijn vader leuk om de boel een beetje aan te kleden,want het is tenslotte de mancave van papa en James. Mama's niet welkom aldus de kleine boef. _O- Behalve voor de chocomel en vleesjes uiteraard.... ;)

Het leukste vindt ik toch wel dat hij zo klein als dat hij is, me altijd wilt "helpen" de zijkappen achter en het ruitje van de GSX afhalen heeft dan ook ongeveer een middag geduurd... :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Daarom heb ik van mijn sleutelplek nog geen foto’s online staan ;)
Zoals ik al zei, persoonlijk vindt ik mijn garage nog best een zooitje, en moet er nog een heleboel gebeuren... Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij, ik ben ook de idioot die voor alle (werkgerelateerde) spullen in de kofferbak van mijn auto een vaste plek en kan je dan ook precies vertellen waar wat ligt tot handzeep, schoonmaakdoekjes en papierrollen aan toe. En nee het is geen werkbus van een aannemer, ik ben een vertegenwoordiger van industrieel meetinstrumenten.
 
Knappe werkplaats:} is het handig om de autobrug te verzinken?
Met het oprijden wel natuurlijk maar ik zie mezelf al m'n enkel breken terwijl ik met mijn voortanden tegen de rijplaat val?

Met de auto die ik toen had, met een bodemspeling van 4 cm op het laagste punt, zekers. Deze is wat minder verlaagd (ik word ouder...) en dan is het nog steeds makkelijk. Idd ff rekening houden met in en uit de 'put' stappen ;)
 
Nice lekker plekje hoor.... Maarre mist je motor een topkuip, of mist je topkuip een motor... 😂
Normaal gesproken zit er een motor in de topkuip :P :+
Staat momenteel bij Pajic voor een blok revisie...

Komt t.z.t. wel een motorhefbrug nog, verrijdbaar. Zeg maar op de plek waar nu die milieumat ligt zal ik 'm dan neerzetten als hij niet in gebruik is.
Wel met de Kawasaki erop :+
 
Normaal gesproken zit er een motor in de topkuip :P :+
Staat momenteel bij Pajic voor een blok revisie...

Komt t.z.t. wel een motorhefbrug nog, verrijdbaar. Zeg maar op de plek waar nu die milieumat ligt zal ik 'm dan neerzetten als hij niet in gebruik is.
Wel met de Kawasaki erop :+
Aah oke, toch goed gezien.
Maarre mooi plekje hoor. Hoeveel m2 heb je daar?

Algemeen vraagje, hoe zitten jullie met de isolatie? Het valt mij op dat bij veel werkplekken je tegen de bakstenen muur aan kijkt. Mijn garage staat aan de voorkant van het huis en dus driekanten vrij van andere kamers oid. Ik heb bewust alles geïsoleerd ook omdat de oude dame daar iets blijer van wordt.
 
Als ik al die puinhopen op alle foto's zie......................... :X Wat een droefenis!
Wanneer je daar moet sleutelen aan je brommerd, dat wordt het niet wat............:N

Oke, garage is net gebouwd.
Ik zou beginnen met veel schappen langs de muur en een hoop klerezooi naar de stort.
Een werkbank maken en zorgen voor veel gereedschap geschikt voor van-alles-en-nog-wat.
Liefst gangbare gereedschappen aan een wandrek, die je er zo af kan pakken tijdens de klus.
Zorgen voor VEEL licht. Aan te zetten middels meerdere schakelaars naar behoefte.
Ook fijn is meerder stroom-punten en perslucht uit de muur.
Verder een motorbrug plaatsen. Dat werkt op de goede hoogte een heel stukje prettiger.:t

Als ik de foto's hierboven zie, dan klaag ik niet over mijn sleutel-plekkie.:9

Ondanks dat er al meerdere mensen geageerd hebben op jouw reactie zal ik dat ook nog even doen.
Niet omdat ik het nodig vind om een soort van verantwoording af te leggen, maar als poging om het eens vanuit een ander perspectief te zien.

Bij mij is de garage ook al een tijdje een puinhoop en er staat momenteel veel ingepakt in kratten en dozen.
Ideaal is het niet en uiteindelijk wil ik een fatsoenlijke werkbank maken met lades eronder om al mijn gereedschap enz. op te kunnen bergen maar omdat de vloer in de garage slecht is en deze vervangen moet worden heb ik geen zin om nu allerlei dingen te gaan maken die ik daarna eerst weer uit de garage moet halen voordat ik met de vloer aan de gang kan.

Ondanks dat ik eigenlijk al een paar jaar eerder de garage op de planning heb staan om onder handen te nemen is dit tevens ook de ruimte die het minste prioriteit heeft voor mijn tijd en vooral geld. In en om het huis zijn er diverse andere dingen die ik/wij belangrijker vonden dus dan schuift het project in de garage gewoon weer wat verder.

Ondanks dat mijn garage ook echt mijn gebied is (mijn vrouw en kind hebben genoeg ruimte in de schuur voor de fietsen enz.) is dat natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde, net zoals de garage niet alleen maar een werkplaats is om aan de motor te werken.

Op het ene moment kan ik in mijn garage sleutelen aan mijn motor, maar een maand later kan ik daar ook zomaar allerlei stalen kokers staan te slijpen en te lassen omdat ik weer iets aan het maken ben en dat alles dus weer onder het stof zit enz.
Om iemands sleutelruimte af te schilderen met "wat een droevenis" alleen omdat jij zo niet zou kunnen/willen werken vind ik persoonlijk erg jammer en vooral erg kortzichtig.
 
Aah oke, toch goed gezien.
Maarre mooi plekje hoor. Hoeveel m2 heb je daar?

Algemeen vraagje, hoe zitten jullie met de isolatie? Het valt mij op dat bij veel werkplekken je tegen de bakstenen muur aan kijkt. Mijn garage staat aan de voorkant van het huis en dus driekanten vrij van andere kamers oid. Ik heb bewust alles geïsoleerd ook omdat de oude dame daar iets blijer van wordt.
Pak 'm beet 35 m2 (ongeveer 3.5 bij 10 meter dacht ik).
Dit is een losstaande garage (grenst wel aan de garage met de buren), niet geisoleerd en geen verwarming (behalve zo'n klein straalkacheltje op stroom).
Heb er ook overigens geen behoefte aan.
Als het echt pleuris koud is doe ik thermo spul aan en een extra trui en werkhandschoenen en dat gaat prima.
 
Pak 'm beet 35 m2 (ongeveer 3.5 bij 10 meter dacht ik).
Dit is een losstaande garage (grenst wel aan de garage met de buren), niet geisoleerd en geen verwarming (behalve zo'n klein straalkacheltje op stroom).
Heb er ook overigens geen behoefte aan.
Als het echt pleuris koud is doe ik thermo spul aan en een extra trui en werkhandschoenen en dat gaat prima.
Aaah oke, en de kawa's hoe houden die zich bij de kou? Ik weet dat mijn '96er soez alles kouder dan 5 graden toch echt wel vervelend...
 
Ondanks dat er al meerdere mensen geageerd hebben op jouw reactie zal ik dat ook nog even doen.
Niet omdat ik het nodig vind om een soort van verantwoording af te leggen, maar als poging om het eens vanuit een ander perspectief te zien.

Bij mij is de garage ook al een tijdje een puinhoop en er staat momenteel veel ingepakt in kratten en dozen.
Ideaal is het niet en uiteindelijk wil ik een fatsoenlijke werkbank maken met lades eronder om al mijn gereedschap enz. op te kunnen bergen maar omdat de vloer in de garage slecht is en deze vervangen moet worden heb ik geen zin om nu allerlei dingen te gaan maken die ik daarna eerst weer uit de garage moet halen voordat ik met de vloer aan de gang kan.

Ondanks dat ik eigenlijk al een paar jaar eerder de garage op de planning heb staan om onder handen te nemen is dit tevens ook de ruimte die het minste prioriteit heeft voor mijn tijd en vooral geld. In en om het huis zijn er diverse andere dingen die ik/wij belangrijker vonden dus dan schuift het project in de garage gewoon weer wat verder.

Ondanks dat mijn garage ook echt mijn gebied is (mijn vrouw en kind hebben genoeg ruimte in de schuur voor de fietsen enz.) is dat natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde, net zoals de garage niet alleen maar een werkplaats is om aan de motor te werken.

Op het ene moment kan ik in mijn garage sleutelen aan mijn motor, maar een maand later kan ik daar ook zomaar allerlei stalen kokers staan te slijpen en te lassen omdat ik weer iets aan het maken ben en dat alles dus weer onder het stof zit enz.
Om iemands sleutelruimte af te schilderen met "wat een droevenis" alleen omdat jij zo niet zou kunnen/willen werken vind ik persoonlijk erg jammer en vooral erg kortzichtig.
Tja precies wat je zegt, ieder zijn eigen plekje en het recht om dit naar eigen qems in te ruimen.
Ik nodig mean-mqchine van harte uit een keer reallife commentaar te komen geven.
Ik heb door de hele garage in totaal 5x dubbel wcd hangen en 3xenkel. In totaal 5x tl lichtbakken die allemaal apart te schakelen zijn, perslucht in elk hoekje en al het ganbare gereedschap in de "keuken" aan de achterkant van de kastjes hangen dus zo te pakken.
Daarbij als je blij bentmet een postzegel aan ruimte wij ben ik dan om te roepen dat het kut is omdat ik 4,5x8meter nodig vindt? Laat elkaar in hun waarde en geniet van andermans heiligdom.
 
Aaah oke, en de kawa's hoe houden die zich bij de kou? Ik weet dat mijn '96er soez alles kouder dan 5 graden toch echt wel vervelend...
Merk er vrij weinig van... Eind van de herfst gooi ik er antivries in en haal ik de accu eruit en doe ik naar binnen in 't huis.. Begin van het seizoen gaat er weer demiwater in en is het knopje indrukken en hij loopt zonder problemen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan