Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Ruimte voor een aanhanger, motor, bureau, fietsen en nog sleutelruimte over. Lekker hoor! :t
:Y
Twee motoren zelfs :+
Ben er ook erg blij mee! Deze garage was wel de reden dat ik dit huis heb gekocht :) Het is dan ook wel een klushuis, maar goed ... :+
De fietsen gaan hier (zelfs) nog weg. Achter de schuur (andere kant van de korte muur waar je in de foto's tegenaan kijkt) is nog een anderhalve meter ruimte; daar ga ik een klein fietsenhokje maken.
 
Ruimte is altijd een ding. Thuis is het domein van m’n vrouw. Ik heb 1 kast met m’n werkkleding en er ligt op 1 plank ~10kg gereedschap. Dat is alles aan werk/klus spul. Dat je 20-30m “eigen” ruimte direct aan je huis hebt is goud. Heb je nooit gezeik dat er vuil in huis komt of dat het stinkt als je wat gelast hebt of iets? Op mezelf na blijft alle vuil nu in m’n opslag en word ik getolereerd tot ik gedoucht heb 🤣
 
Ruimte is altijd een ding. Thuis is het domein van m’n vrouw. Ik heb 1 kast met m’n werkkleding en er ligt op 1 plank ~10kg gereedschap. Dat is alles aan werk/klus spul. Dat je 20-30m “eigen” ruimte direct aan je huis hebt is goud. Heb je nooit gezeik dat er vuil in huis komt of dat het stinkt als je wat gelast hebt of iets?
Op mezelf na blijft alle vuil nu in m’n opslag en word ik getolereerd tot ik gedoucht heb 🤣
Jawel hoor, zeker als ik met metaal bezig ben geweest zoals lassen en slijpen hoor ik altijd van vrouwlief dat ik stink, en dan ga ik altijd even met mijn handen langs haar neus! :+
 
Mijn favoriet (en die van mn oude buren) is oude AFT.
Had aantal jaar geleden een inpandige garagebox die vanaf de gezamelijke portiek bereikbaar was. Tijdens het wisselen van een diff van mn auto echt een heel klein plasje atf gemorst in/op de betonnen vloer, direct opgeruimt, maar binnen een dag stonden alle 3 de buren voor de deur of er niets doodgegaan was in mn garage, die geur blijft echt makkelijk een week hangen :X
 
Mijn favoriet (en die van mn oude buren) is oude AFT.
Had aantal jaar geleden een inpandige garagebox die vanaf de gezamelijke portiek bereikbaar was. Tijdens het wisselen van een diff van mn auto echt een heel klein plasje atf gemorst in/op de betonnen vloer, direct opgeruimt, maar binnen een dag stonden alle 3 de buren voor de deur of er niets doodgegaan was in mn garage, die geur blijft echt makkelijk een week hangen :X
hahahaha dat is echt by far de grootste stinkende meuk die je bedenken kan!
Kleine tip van mijn kant, beetje diesel er over heen en dan iets van kattenbakkorrels, zaagsel of iets dergelijks... werkt bij mij redelijk goed!
 
Dan hier ook een paar foto's van mijn knutselhokje!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-01-07 at 11.42.32(3).jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-07 at 11.42.32(3).jpeg
    98,7 KB · Weergaven: 105
  • WhatsApp Image 2020-01-07 at 11.42.32(2).jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-07 at 11.42.32(2).jpeg
    99,9 KB · Weergaven: 102
  • WhatsApp Image 2020-01-07 at 11.42.32(1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-07 at 11.42.32(1).jpeg
    100,9 KB · Weergaven: 96
  • WhatsApp Image 2020-01-07 at 11.42.32.jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-07 at 11.42.32.jpeg
    104,3 KB · Weergaven: 106
Mijn favoriet (en die van mn oude buren) is oude AFT.
Had aantal jaar geleden een inpandige garagebox die vanaf de gezamelijke portiek bereikbaar was. Tijdens het wisselen van een diff van mn auto echt een heel klein plasje atf gemorst in/op de betonnen vloer, direct opgeruimt, maar binnen een dag stonden alle 3 de buren voor de deur of er niets doodgegaan was in mn garage, die geur blijft echt makkelijk een week hangen :X


Atf (automatic transmission fluid) stinkt helemaal niet. Wat jij bedoelt is hypoied olie wat in achterassen zit van achterwiel aangedreven auto's. Dat stinkt idd
 
Wat ook fijn is, als je binnen iets hebt gedaan met thinner............Krijg je koppijn van............:X
Als klaar met de klus dan gaat de de lap altijd naar buiten. Kan 't daar uitdampen!
Hang je die lap dan wel netjes met wasknijpers over de waslijn?
Anders wordt je tuin echt een teringzooi hoor:r
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een meter of 15-20 van deze tocht strip liggen. Zwart is hard en witte flap is flexibel. Wellicht handig zodat er niet zoveel vuil in de put komt. Na een tijdje gaat die witte flap wat omhoog staan en blijft je rommel erop liggen. Makkelijk als er een boutje etc tussen rolt. Ik hoef er niets voor te hebben, maar ben wel te bedonderd om het op te sturen.
DF48D3EF-F532-44BC-A79F-FB8D4F273721.jpeg
 
Ik heb nog wel een meter of 15-20 van deze tocht strip liggen. Zwart is hard en witte flap is flexibel. Wellicht handig zodat er niet zoveel vuil in de put komt. Na een tijdje gaat die witte flap wat omhoog staan en blijft je rommel erop liggen. Makkelijk als er een boutje etc tussen rolt. Ik hoef er niets voor te hebben, maar ben wel te bedonderd om het op te sturen.
Bekijk bijlage 1457648
Er zit inmiddels zwart foam rubber tussen. Zachte maar toch stevig rand. Er komt geen vuil in de put.
 

Bijlagen

  • 20200113_150649.jpg
    20200113_150649.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 8
Je kan ook bij een topic van mij " motorheftafel in vloer plaatsen " kijken. Staan misschien bruikbare tips in.
Bekijk bijlage 1457646

Zo, netjes zeg!

Hmm, ik heb er 1 met een voetpomp, ik wilde daarvoor met pallethout een afdekking maken voor wanneer de lift gewoon naar beneden was. Maar als ik zie hoe strak het ook kan.

Iig net een proefboring gedaan, dikke laag cement en dan beton en dan zand. Dus qua gat maken zit er niets in de weg :)

Je topic gevonden in ieder geval!
https://www.motor-forum.nl/threads/motorheftafel-in-vloer-plaatsen.439350/
 
Terug
Bovenaan Onderaan