Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Hij staat nu in de opslag :P
Dat is niet de plek waar ik de band vervang ;) Zie ook zilveren hoekje rechtsonder, dat is mijn VFR :+

Ik kan de bandenwisselaar met die witte houten plank er zo uit pakken en die klem ik op mijn werkbank, hieronder kun je 't een beetje zien..

Daar heb ik ruim 180 graden slag wat ik kan maken.

full

full

Ik had die ahw op de 1 of andere manier op zijn kant gezet. Je hebt best veel ruimte maar kan handiger denk ik?
 
Ik had die ahw op de 1 of andere manier op zijn kant gezet. Je hebt best veel ruimte maar kan handiger denk ik?
Ja, absoluut mee eens!
Weet alleen nog niet een mooie manier om de aanhanger netjes op z'n kant te krijgen. Aan de de muur en plafond wil ik eigenlijk niet 'trekken' om hem overeind te krijgen... Dus als er nog tips/suggesties zijn; I'm all ears :)
 
Ja, absoluut mee eens!
Weet alleen nog niet een mooie manier om de aanhanger netjes op z'n kant te krijgen. Aan de de muur en plafond wil ik eigenlijk niet 'trekken' om hem overeind te krijgen... Dus als er nog tips/suggesties zijn; I'm all ears :)

Ik zit hier met dezelfde uitdaging maar dan in de tuin. Hoe zet je sowieso een aanhanger even op zijn kant?
 
:o
KIJK!! :}
Dat lijkt ergens op!
Hoe werken die dingen?
Waarom zitten die wieltjes erop? Lijken mij aardig nutteloos.. Als deze tegen de zijkant van de ahw aan worden gestoken en dan op de zijkant gezet (dus op die gebogen buizen zeg maar)...
 
Ja, absoluut mee eens!
Weet alleen nog niet een mooie manier om de aanhanger netjes op z'n kant te krijgen. Aan de de muur en plafond wil ik eigenlijk niet 'trekken' om hem overeind te krijgen... Dus als er nog tips/suggesties zijn; I'm all ears :)

Makkelijk en zonder muur gebruiken is een goeie...
Hoe zwaar is de ahw?
Waarom de muur niet gebruiken?

Ik zit hier met dezelfde uitdaging maar dan in de tuin. Hoe zet je sowieso een aanhanger even op zijn kant?
Normaal zou ik zeggen iets van steunen aan de kant waar je hem op wilt leggen en een takel aan de muur.

Z'n zetje heb ik ook, super praktisch. Scheelt een boel ruimte!

Moet je voor al die dingen telkens eerst een wiel verwijderen? Dan moet je hem wel heel weinig gebruiken. En heb je 2 man voor het kantelen nodig.
 
Makkelijk en zonder muur gebruiken is een goeie...
Hoe zwaar is de ahw?
Waarom de muur niet gebruiken?
Aanhanger schat ik zo 150~200kg of zo..
Mja als ik het zo neertiep is "zo" op z'n kant tillen zonder extra hulp niet echt wat... _O-
Muur wil ik niet echt belasten, is een niet al te sterke steen...
Maar wellicht dat ik een katrol systeem aan het dak kan maken met meerdere punten.
Zo'n ding die NR34 linkt is interessant!! Een buizenprofiel standaard met een buizenprofiel eraan vast met een scharnierpunt...
Collega & buurman heeft een las apparaat - dus maar eens even iets gaan bedenken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Aanhanger schat ik zo 150~200kg of zo..
Mja als ik het zo neertiep is "zo" op z'n kant tillen zonder extra hulp niet echt wat... _O-
Muur wil ik niet echt belasten, is een niet al te sterke steen...
Maar wellicht dat ik een katrol systeem aan het dak kan maken met meerdere punten.
Zo'n ding die NR34 linkt is interessant!! Een buizenprofiel standaard met een buizenprofiel eraan vast met een scharnierpunt...
Collega & buurman heeft een las apparaat - dus maar eens even iets gaan bedenken :)
Ik zou gewoon aan de muur net boven waar de ahw komt een katrol systeem maken. Als dat ding 200kg weegt trek je een stuk minder aan de muur want je hoeft niet het hele ding op te tillen uit eindelijk.
 
Ik zou gewoon aan de muur net boven waar de ahw komt een katrol systeem maken. Als dat ding 200kg weegt trek je een stuk minder aan de muur want je hoeft niet het hele ding op te tillen uit eindelijk.
Ja inderdaad.. Kan misschien ook wel gewoon. Als ik een 4-op-1 systeem maak, komt er uiteindelijk misschien niet zo heel veel Newton's op te staan...
En er komt alleen kracht op te staan met optillen/neerzetten. Als hij eenmaal rechtop staat kan hij op een of andere manier geborgd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan