Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Ik heb zelf wel geprobeerd om het zo goedkoop mogelijk (maar wel aanvaardbaar) te houden. Niet omdat ik het geld niet te besteden heb, maar ik vind het ook wel een sport om het voor elkaar te krijgen. Ieder maakt daar zijn eigen keuze in natuurlijk.
Mijn spanten zijn IPE180, op het gevoel gekozen.

Ik dacht dat de 2e hands sandwichpanelen bij mij €8000 kostenbesparing was. En dan waren de nieuwe ook nog dunner dan degene die ik nu heb.
Dus met rondkijken en alternatieven bekijken kun je wel wat verdienen.

De deur vond ik ook veel te duur. Dus ik heb zelf scharnieren en een framepje gemaakt (van koker 50x30 oid) en de deur is nu gewoon het sandwichpaneel zelf. Dit ziet er aan de buitenkant ook nog eens heel goed uit.

Ik had nog een foto in mijn album staan. Hier ben ik nog met de afwerking van het dak bezig, aan de dakladder te zien.
De deur kun je er ook mooi zien. Zoals je ziet zijn de sandwichpanelen aan de binnenkant ook B-keus ;)

Bekijk bijlage 1584561
T'is natuurlijk ook wel een "beetje" leuker als je je veldschuur in de hoek kan zetten _O-
 
Sleutelhok ziet er hier sinds kort zo uit:
Houten hok van 5 op 3 meter, met de heftafel in de hoogste stand genoeg ruimte om rondom de motor te kunnen wandelen...
Achter dit tuinhuis, is een uitbreiding nog gemaakt van 5x2 meter, waar dan ook de compressor staat (zodat ik wat minder lawaai heb).
Best tevreden van de setup :-D

550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]Handigheidjes[DIR]Hout[DIR]Tuinhuis[DIR]20201205_115715.jpg


zonder heftafel was het dit:
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]Handigheidjes[DIR]Hout[DIR]Tuinhuis[DIR]20201128_150956.jpg
 
Sleutelhok ziet er hier sinds kort zo uit:
Houten hok van 5 op 3 meter, met de heftafel in de hoogste stand genoeg ruimte om rondom de motor te kunnen wandelen...
Achter dit tuinhuis, is een uitbreiding nog gemaakt van 5x2 meter, waar dan ook de compressor staat (zodat ik wat minder lawaai heb).
Best tevreden van de setup :-D

550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]Handigheidjes[DIR]Hout[DIR]Tuinhuis[DIR]20201205_115715.jpg


zonder heftafel was het dit:
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]Handigheidjes[DIR]Hout[DIR]Tuinhuis[DIR]20201128_150956.jpg
Kun je ook een foto zonder bril maken ? :+
 
Sleutelhok ziet er hier sinds kort zo uit:
Houten hok van 5 op 3 meter, met de heftafel in de hoogste stand genoeg ruimte om rondom de motor te kunnen wandelen...
Achter dit tuinhuis, is een uitbreiding nog gemaakt van 5x2 meter, waar dan ook de compressor staat (zodat ik wat minder lawaai heb).
Best tevreden van de setup :-D

550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]Handigheidjes[DIR]Hout[DIR]Tuinhuis[DIR]20201205_115715.jpg


zonder heftafel was het dit:
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]Handigheidjes[DIR]Hout[DIR]Tuinhuis[DIR]20201128_150956.jpg
Ik ben ondertussen op zoek naar een ander huis, en ik heb het grote nadeel dat ik nu verwend ben.

Ik heb momenteel een huurhuis met een garage van volgens mij 6,5 meter bij 3 ofzo. Groot zat voor de meeste dingen, maar nu zijn de regels zo krom dat ik wel 1000 euro mag uitgeven aan huur, maar niet 800 aan hypotheek. We moeten dus iets. Ik zit ook wel eens te kijken nu om een huis te kopen zonder garage, maar met een tuin waar pittig veel ruimte is, en waar je met je motor in de tuin kan komen. Vervolgens in de tuin ook zo'n houten hok neer zetten en tadaa, men heeft een garage. Het lijkt redelijk goedkoop (ze beginnen bij 1500 als bouwpakket), maar ik vraag me dan wel wat dingen af: hoeveel kost het daadwerkelijk, wat moet je doen met de grond eronder, moet je beton storten? Moet je hiervoor vergunningen aan vragen? Is dat een beetje zelf te monteren met wat vrienden en een krat bier?
 
Ik ben ondertussen op zoek naar een ander huis, en ik heb het grote nadeel dat ik nu verwend ben.

Ik heb momenteel een huurhuis met een garage van volgens mij 6,5 meter bij 3 ofzo. Groot zat voor de meeste dingen, maar nu zijn de regels zo krom dat ik wel 1000 euro mag uitgeven aan huur, maar niet 800 aan hypotheek. We moeten dus iets. Ik zit ook wel eens te kijken nu om een huis te kopen zonder garage, maar met een tuin waar pittig veel ruimte is, en waar je met je motor in de tuin kan komen. Vervolgens in de tuin ook zo'n houten hok neer zetten en tadaa, men heeft een garage. Het lijkt redelijk goedkoop (ze beginnen bij 1500 als bouwpakket), maar ik vraag me dan wel wat dingen af: hoeveel kost het daadwerkelijk, wat moet je doen met de grond eronder, moet je beton storten? Moet je hiervoor vergunningen aan vragen? Is dat een beetje zelf te monteren met wat vrienden en een krat bier?
Ik ben zelf Belg, Woonachtig in België; Dus ik weet niet hoe de regelgeving in Nederland is.

Maar dit hok mocht geplaatst worden zonder bouwaanvraag, ook de bijbouw erachter mocht zonder bouw aanvraag gezet worden.

In totaal heb ik nu +/-5X5meter, waarvan 5X3meter sleutelhok is en 5X2meter opbergruimte.
daaronder ligt 20cm dik beton.

het oorspronkelijke tuinhuis is dit:
https://www.chaletcenter.be/nl/houten-tuinhuizen/20031-kyaraHet stuk dat ik erbij heb geplaatst is zelf in elkaar geflanst:
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]Handigheidjes[DIR]Hout[DIR]Tuinhuis[DIR]20201112_171805.jpg
 
Ik ben ondertussen op zoek naar een ander huis, en ik heb het grote nadeel dat ik nu verwend ben.

Ik heb momenteel een huurhuis met een garage van volgens mij 6,5 meter bij 3 ofzo. Groot zat voor de meeste dingen, maar nu zijn de regels zo krom dat ik wel 1000 euro mag uitgeven aan huur, maar niet 800 aan hypotheek. We moeten dus iets. Ik zit ook wel eens te kijken nu om een huis te kopen zonder garage, maar met een tuin waar pittig veel ruimte is, en waar je met je motor in de tuin kan komen. Vervolgens in de tuin ook zo'n houten hok neer zetten en tadaa, men heeft een garage. Het lijkt redelijk goedkoop (ze beginnen bij 1500 als bouwpakket), maar ik vraag me dan wel wat dingen af: hoeveel kost het daadwerkelijk, wat moet je doen met de grond eronder, moet je beton storten? Moet je hiervoor vergunningen aan vragen? Is dat een beetje zelf te monteren met wat vrienden en een krat bier?
De meeste tuinhuisjes/bouwpakketten kunnen op een fundering van betonbanden. Die van mij (5x4 bouwpakket tuinhuis met 4cm dikke planken) staat op een fundering van spoorbielzen maar dat zou ik niet aanraden. Toen ik de schuur ging zetten lagen deze er al in van de oude schuur. Nu na een jaar of 8 zie je toch dat die balken gaan rotten en dat geeft problemen met de onderste rij planken van de schuur.

Of er een vergunning nodig is hangt echt af van het perceel waar hij komt te staan en hoe groot je gaat. Het plaatsen zelf is echt prima te doen, het is lego voor grote mensen. Extra kosten had ik enkel met impregneer, verf, dakgoten en de elektra.... Maar je kunt het zo gek maken als je zelf wil.
 
Een ander optie die ik trouwens ook zie: Je ziet wel eens huizen met een carport/schuur combinatie. Daar moet dan in principe nog maar 1 muur bij. Gat van de deur wat groter en een betonvloer en je hebt een heel degelijke klusruimte.

Van zoiets:
1610983700712.png

Dan dus een volledige schuur maken.

Is dat ook een beetje een haalbaar idee?
 
Een ander optie die ik trouwens ook zie: Je ziet wel eens huizen met een carport/schuur combinatie. Daar moet dan in principe nog maar 1 muur bij. Gat van de deur wat groter en een betonvloer en je hebt een heel degelijke klusruimte.

Van zoiets:

Dan dus een volledige schuur maken.

Is dat ook een beetje een haalbaar idee?
Persoonlijk zou ik de kant naar de tuin dichtmaken (en dubbele deur erin) en de muur in het middenweghalen, zodat je 1 grote schuur krijgt...
 
Ik ben zelf Belg, Woonachtig in België; Dus ik weet niet hoe de regelgeving in Nederland is.

Maar dit hok mocht geplaatst worden zonder bouwaanvraag, ook de bijbouw erachter mocht zonder bouw aanvraag gezet worden.

In totaal heb ik nu +/-5X5meter, waarvan 5X3meter sleutelhok is en 5X2meter opbergruimte.
daaronder ligt 20cm dik beton.

het oorspronkelijke tuinhuis is dit:
https://www.chaletcenter.be/nl/houten-tuinhuizen/20031-kyaraHet stuk dat ik erbij heb geplaatst is zelf in elkaar geflanst:
550-OAR:%20cache[DIR]albums[DIR]Handigheidjes[DIR]Hout[DIR]Tuinhuis[DIR]20201112_171805.jpg

Bij jullie mag alles: https://www.google.com/search?q=ugl...WUIMUKHWtpA8AQ_AUoAXoECBMQAw&biw=1525&bih=901
 
Persoonlijk zou ik de kant naar de tuin dichtmaken (en dubbele deur erin) en de muur in het middenweghalen, zodat je 1 grote schuur krijgt...
Ik ook wel, alleen zit ik dan ook een beetje te kijken naar wat bouwtechnisch sowieso kan. Ik kan me best voorstellen dat zo'n dakje ondersteund wordt door die muur die daaro zit. Deurgat groter maken is dan sowieso mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan