Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
De guilty pleasure van elk sleutelhok is natuurlijk een motorheftafeL..
nu lijken die dingen wel permanent in de weg te staan in een gemiddelde, stadsgarage O-).

Zijn hier goede alternatieve voor, door deze bijvoorbeeld staand op te bergen of zijn ze dag echt te zwaar voor ?
invriezen zal niet gaan met vloerverwarming ;-)

of zijn er "hele" lage waar je eigenlijk geen last van hebt en ook de motor normaal op kan parkeren..
(maar dan wel verrijdbaar zodat je hem meer naar het midden kan brengen bij sleutel)
Heb de motor er altijd opstaan eigenlijk, dus neemt net zoveel ruimte als zonder heftafel :+
8A59BEF5-C0E8-4494-9FCB-117A87D1692C.jpeg
 
Iets voor in de werkplek van iemand hier?

Voor het ontopic deel... Die grote puinzooi is mijn sleutelplek nu, wie helpt mij opruimen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwbouw garage is halfsteens 11x3mtr. Ik heb daarin genoeg lampen geplaatst, maar overweeg om alsnog een raam of dakkoepel erin te zetten voor daglicht. Vandaar mijn ervaringen/suggestie.
 
Ik heb 6x LED lampen hangen. 2 rijen van 3.

Net daglicht binnen en het kost geen vermogen.

Deze waren het. En, je klikt ze in elkaar dus ik heb 2 volledige rijen LED's. Op 1/3e en 2/3e uitgemeten vanaf de wanden.
 
Wat betreft daglicht is zo'n lichtpaddestoel op je dat echt briljant. Dat is een soort paddestoel met spiegels erin die het daglicht opvangt en in een soort plafondlamp projecteert. Heb ik op de badkamer gemaakt. Overdag geen lamp meer nodig.

Solartube of zoiets heet dat ding. Een van de betere uitvindingen sinds gesneden brood

1627036126272.png
 
Laatst bewerkt:
in mijn nieuwbouwhuis ga ik de garage aanpakken. Deze is 6x3 ( niet heel groot) mensen tips hoe goed en genoeg licht kan krijgen ?

(ja veel lampen;-))
Zie dat er meer mensen 2 rijen hebben gedaan. Ik ook, paar maanden geleden. Hier een garage van ca. 5,5 x 3,5 m. Twee rijen van 3 LED buizen (150 cm per stuk). Bewegingsschakelaar die na 1 minuut uitschakelt als er niemand meer is. Ben er blij mee, overal veel en gelijkmatig verdeeld licht zonder storende schaduwen,

Ik heb een hekel aan knipperende verlichting en ik wil ook graag dat ik krijg wat ik denk te gaan kopen (geen lampen die bv. veel minder licht geven dan in de specs staat of die na een jaar nog maar de helft doen). Daarbij ben ik erg tevreden over andere Philips LEDverlichting. Dit is wat ik heb geïnstalleerd:

Armaturen: Noxion LED T8 Batten Click 1x58 1500
LED buizen: Philips MAS LEDtube 1500mm HO 18.2W 840 T8

Dit zijn duurdere buizen dan bij de Gamma, maar geven ook meer licht bij gelijk opgenomen vermogen.
Momenteel voor ca. € 25 per setje te krijgen.
 
Wat betreft daglicht is zo'n lichtpaddestoel op je dat echt briljant. Dat is een soort paddestoel met spiegels erin die het daglicht opvangt en in een soort plafondlamp projecteert. Heb ik op de badkamer gemaakt. Overdag geen lamp meer nodig.

Solartube of zoiets heet dat ding. Een van de betere uitvindingen sinds gesneden brood

Bekijk bijlage 1657515
Zal zeker heel goed werken...maar ik gok dat er ook een heel aardig prijskaartje aan zal hangen...?
 
Ik heb 4 led tl balken. Genoeg om bij de overburen in de garage bij te schijnen.

Maar als het een koophuis is en nu nog niet helemaal vol met bende staat: Doe een dakraam. Ik mis daglicht als ik lekker overdag in de zomer sta te sleutelen.
Ik heb bijna geen daglicht maar als het weer goed is staat de deur open.
Lichkoepel is ook warmte, dus ik zou liever een raam aan de schaduwkant hebben. Verder heb ik ook van die philips ledbuizen omdat ik al armaturen had hangen.
En beweging melders om een lamp aan te schakelen als ik savonds even iets moet pakken.
 
Wat betreft daglicht is zo'n lichtpaddestoel op je dat echt briljant. Dat is een soort paddestoel met spiegels erin die het daglicht opvangt en in een soort plafondlamp projecteert. Heb ik op de badkamer gemaakt. Overdag geen lamp meer nodig.

Solartube of zoiets heet dat ding. Een van de betere uitvindingen sinds gesneden brood

Bekijk bijlage 1657515

Dit dus... Ik heb in mijn schuur ook een solartube. Grandioos. Kost echter wel wat meer dan LED armaturen.
 
Ik heb bijna geen daglicht maar als het weer goed is staat de deur open.
Lichkoepel is ook warmte, dus ik zou liever een raam aan de schaduwkant hebben. Verder heb ik ook van die philips ledbuizen omdat ik al armaturen had hangen.
En beweging melders om een lamp aan te schakelen als ik savonds even iets moet pakken.
Deur open aan de ene kant is het gat klein, aan de andere kant sta ik op straat.

Warmte zou ik niet zo'n groot probleem vinden. In de zomer sleutel ik bij warm weer liever 's ochtends of 's avonds als het toch al koel is. Als je dan een dakraam hebt wat open kan, ben je ook zo de warmte kwijt.
 
Ik heb 4 led tl balken. Genoeg om bij de overburen in de garage bij te schijnen.

Maar als het een koophuis is en nu nog niet helemaal vol met bende staat: Doe een dakraam. Ik mis daglicht als ik lekker overdag in de zomer sta te sleutelen.
De garage waar ik sleutel heeft wel een dakraam.
Er is ook nog een zoldervloertje waardoor nauwelijks licht naar beneden kan komen. Eerder is het zelfs dat we ook het trapgat afsluiten.
Naast een gewone deur met bovendeel glas zijn er aan andere kant 2 (dichte) garage deuren.
De garage-deuren gaan alleen open als je aan het proef-draaien bent om gezonde lucht te krijgen/ houden.

De garage is rondom geïsoleerd en ook het zoldervloertje is met isolatie. Dus als alles is afgesloten dan is het prima iso.
Dat is in de zomer prima tegen de hitte van de zon die de hele dag op de gevels en dak staat te branden en in de winter heel fijn tegen kou.
's Zomers wordt 't nooit extreem warm en 's winters kan je met een simpel elek. kacheltje de ruimte acceptabel krijgen vwb temperatuur.

Licht is eigenlijk nooit een issue. Met 3 lichtbakken met dubbele TL is er licht voldoende om te werken.
Er zijn ook een paar batterij-LED-lampen met magneet-bevestiging, zodat als 't er op aan komt altijd licht is op de spot.
Alles bij elkaar vind ik de temperatuur-beheersing belangrijker dan een beetje daglicht.
 
Mooie klusplek! Nog een heftafel?

Ik ben mss niet de slimste maar............wtf wat zijn 'regenwielen'??
Je gaat toch niet bij ieder buitje andere wielen op je motor zetten?
Op google zie ik wieltjes voor skeelers. Maar dat zal je wel niet bedoelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan