Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Gevlinderde vloer is geen probleem,eerst een 2k epoxy primer en dan 2 lagen afwerklaag.
Tis een beetje mijn werk,heb zelf 2 garages met gevlinderde vloeren,zijn ook gedaan met epoxy waterbasis en geen problemen.
 
Gevlinderde vloer is geen probleem,eerst een 2k epoxy primer en dan 2 lagen afwerklaag.
Tis een beetje mijn werk,heb zelf 2 garages met gevlinderde vloeren,zijn ook gedaan met epoxy waterbasis en geen problemen.
Maar is alleen gevlinderd dan geen probleem? Lijkt mij namelijk wel,daar trekt het toch in het blijft immers cement alleen de toplaag wordt harder en gladder
 
Is hier al vaker genoemd maar voor een sleutelhok is vloerverwarming eigenlijk waardeloos, tenzij het een plek is waar je dagelijks aan het werk bent. De reactie/opwarmtijd is veel te langzaam, dus je moet het of altijd warm stoken of uren voordat je gaat werken al hoger zetten.
Beter iets wat je kortstondig even kan laten bijverwarmen als je er bezig gaat.


Gevlinderd beton is een prima optie, echter vind ik zelf zo'n mooie coating ook wel erg strak.

Ik ben toch heel blij met de vloerverwarming. Alle verf e.d.
netjes vorstvrij en natte zooi droogt ook redelijk vlot. Bij mij staat de thermostaat op de minimale stand en dat is warm zat.

Geen geschuif met kacheltjes e.d. en geen ruimte kwijt ook daardoor.

Oja! Ook geen koude voeten wat al heel veel scheelt!
 
Binnenkort begin ik hopelijk met de bouw van een nieuw hobbyhok, wat is volgens de deskundigen hier de beste vloer?
Ik neig naar gevlinderd beton met vloerverwarming.
Er komen zonnepanelen op, is dat ook te combineren met vloerverwarming? En dan door water elektrisch te verwarmen?
Overdag de vloer opwarmen als accu misschien?
Ik zou absoluut voorstander zijn van een mooi gecoat vloertje erin. Je kunt inmiddels zelfs gewoon een doe hetzelf pakket kopen daarvoor in de bouwmarkt.

Wil je dit hok structureel op temperatuur houden? Of alleen af en toe even snel opstoken voor een avondje sleutelen?
 
Maar als het uiteindelijk toch de bedoeling is om te coaten, dan kun je beter het vlinderen overslaan, of mis ik iets?
Paar keer vlinderen doet de toplaag afsluiten en maakt het eindresultaat van je afwerkiing beter worden.
Een niet gevlinderde vloer blijft stof afgeven. En is een slechte ondervloer. Of je moet al wel veel uitgeven aan hechtmiddelen om een stabile ondergrond te krijgen.
 
Paar keer vlinderen doet de toplaag afsluiten en maakt het eindresultaat van je afwerkiing beter worden.
Een niet gevlinderde vloer blijft stof afgeven. En is een slechte ondervloer. Of je moet al wel veel uitgeven aan hechtmiddelen om een stabile ondergrond te krijgen.
Afsluiten en het stoppen van stof afgeven zijn toch juist de functies van de coating.
 
Gladder, dus de coating hecht slechter. Zonder vlinderen heb je geen primer nodig.
Vlindere is in gradaties, 2 a 3 keer ia stofvrij maar nog ruw. Als schuurpapier 120 zeg maar. Dan kan je nog een toeslag toe laten voegen. Carbarundum heet dat geloof ik. En extra cement. Dat word nog maals 3 a 4 keer door geschuurd tot glad qls een spiegel. Daar hecht bijna niets op. En is ook bijna vloeistofdicht. In iedergeval slijtvast en stootvast! Maar pas op met vocht. Je gaat op je muil. Zo glad.
 
Gladder, dus de coating hecht slechter. Zonder vlinderen heb je geen primer nodig.
Je hebt gewoon wat meer zuiging op normaal beton dus eerste laag trekt erin maar met 2k primer hecht dat mega op gevlinderd beton.
Wat een vloer zwak maakt zijn grote laagdiktes dus na zoveel jaar onderhoud en opnieuw behandelen wordt de laag dikker,laat je nou bijv een schroevendraaier stuiteren dan heb je sneller schade aan vloer.
Daarom altijd schilderen in dunne lagen(bij normaal schilderwerk)en na zoveel jaar de oude verflagen verwijderen,te hoge laagdiktes wordt de verf kwetsbaarder voor beschadigingen,waar je normaal een deukje in verf op loopt zal die dan sneller breken.
 
vloerverwarming kan ook elektrisch, maar zoals al gezegd langzame reactietijd. Daarnaast is het boren van gaten ook een dingetje, toch wel handig als je iets wil vastzetten op de vloer (hefbrug bijvoorbeeld)

Voor snelle verwarming zou ik een luchtverwarmer ophangen oid, ben je snel op temperatuur en kan ie het grootste deel van de tijd uit staan. Tenzij je er serieus uren wil doorbrengen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan