Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
zoekt er nog iemand een ontvetterbak (groot) met pompje en kwasten met nieuw vat ontvetter 60 liter.
overbodig omdat ik een ontvetterkast heb gekocht op de compressor.
Toevallig vanavond een nieuw setje slangen gekocht voor mijn ontvetterbak, bij de fabrikant van die traditioneel hamerslagblauwe ontvetterbakken. Zie die dingen al veertig jaar bij iedereen en zijn moeder in werkplaatsen staan en nu blijkt dat die altijd hier in de buurt gemaakt werden, leuk.
Wat voor kast heb je gekocht? (Misschien showen in het gereedschaptopic)
 
Foto van de situatie? Misschien heeft @Wrakhout nog creatieve oplossingen voor je?


Ik zou er mijn werk van kunnen maken om orde in de chaos te brengen. Heerlijk.
Er is alleen nog maar een situatie op papier :-) maar er komt een auothefbrug net achter de deur te staan. Ik mag niet hoger bouwen, perceel is niet groter en een roldeur heeft een veel lagere isolatiewaarde, is duurder en minder degelijk. Denk dat het een wat smallere draaiende deur(en) wordt.
 
Toevallig vanavond een nieuw setje slangen gekocht voor mijn ontvetterbak, bij de fabrikant van die traditioneel hamerslagblauwe ontvetterbakken. Zie die dingen al veertig jaar bij iedereen en zijn moeder in werkplaatsen staan en nu blijkt dat die altijd hier in de buurt gemaakt werden, leuk.
Wat voor kast heb je gekocht? (Misschien showen in het gereedschaptopic)
ik zal even een paar overzichtfotos maken van de werkplaatsen.
 
Aha dus vier meter breed en drie meter hoog had namelijk begrepen dat deze vier meter hoog was wat je zocht .
Bij Deuren worden namelijk meestal de breedte als eerste vermeld en dan pas de hoogte .

4 meter is het maximale wat (normaal gesproken) over de weg kan.
Daarom dat ik mijn deur iets meer dan die 4 meter heb gemaakt. Voor het maken van de deur is het werk ongeveer even veel, hoe hoog je hem ook maakt. En ik moet niet hebben dat ik straks iets niet binnen krijg omdat het gat van mijn schuur te klein is.
 
Bekijk bijlage 1828739
Terrasverwarming werkt ook prima in de schuur.
Had eerst een bouwheatertje met zo'n ventilator erin maar dit is stukken beter!

Er staat nog een 14kW gaskachel waar ik 23 februari voor begonnen was een geul voor de gasleiding te graven. Na de inval maar weer dichtgegooid. -O-
hoe groot is de ruimte die je verwarmd met die terrasheater? Ik vermijd momenteel de garage omdat het er zo stervenskoud is :')
 
hoe groot is de ruimte die je verwarmd met die terrasheater? Ik vermijd momenteel de garage omdat het er zo stervenskoud is :')
Het is binnen een paar meter goed genoeg om stil op een stoel te zitten met temperaturen rond het vriespunt op 3kW vermogen. Als je een beetje bezig bent kom ik op een meter of 4 op 2kW dat het aangenaam is.
Je moet wel in de directe straling staan/zitten/liggen/zweven anders wordt de warmte natuurlijk geblokkeerd.

Ik gebruik het ding elke avond voor de dagelijkse sigaar en dat is goed uit te houden.
Uurtje laf in een stoel hangen wil dat zeggen.
Groter is natuurlijk altijd beter met zo'n ding. heater.
 
Aha dus vier meter breed en drie meter hoog had namelijk begrepen dat deze vier meter hoog was wat je zocht .
Bij Deuren worden namelijk meestal de breedte als eerste vermeld en dan pas de hoogte .
De grootste deuren die ik kan vinden zijn dus 2800x2800mm waarbij er ook nog eens de kozijndikte vanaf gaat in de hoogte en twee keer de kozijndikte in de breedte 🥴
Er is dus geen ruimte voor een normale overhead, of schuifdeur, ik wil liever geen roldeur ivm isolatiewaarde en deugdelijkheid.

Zelf maken lijkt me complex omdat ik wel de isolatiewaarde wil hebben van zo een deur dus met rubber afdichting rondom en geen koudebruggen.
Iemand nog een tip misschien?
 
De grootste deuren die ik kan vinden zijn dus 2800x2800mm waarbij er ook nog eens de kozijndikte vanaf gaat in de hoogte en twee keer de kozijndikte in de breedte 🥴
Er is dus geen ruimte voor een normale overhead, of schuifdeur, ik wil liever geen roldeur ivm isolatiewaarde en deugdelijkheid.

Zelf maken lijkt me complex omdat ik wel de isolatiewaarde wil hebben van zo een deur dus met rubber afdichting rondom en geen koudebruggen.
Iemand nog een tip misschien?
@Wrakhout?
 
2 kokers omhoog, een latei en bovenin 1 voor je veren en dan kan alles aan de buitenkant. Als je morgen rond 10:00 naar Oosterhout NB komt heb ik een complete deur voor je. 3000 x 3000, vertikaal, blauw en alles is zo vet dat je het eerste jaar geen roest hebt

Note: overmorgen of later is geen optie. Ook niet bijna, misschien of waarschijnlijk. Dan ligt alles in de container en zijn de railsen doorgeknipt. Morgen wisselen we de laatste 2
 

Bijlagen

  • F4B3AB66-27D4-44F8-8320-FBACDDCA57BA.jpeg
    F4B3AB66-27D4-44F8-8320-FBACDDCA57BA.jpeg
    139,8 KB · Weergaven: 92
Terug
Bovenaan Onderaan