Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Hebben jullie dat ook dat je bij terugmonteren boutjes laat vallen die op onmogelijk bereikbare plekken terechtkomen, als je ze al kan terugvinden? Als het even meezit ligt er hier een klein kapitaal aan boutjes op de carterbescherming _O-.

En dat je juist iets laat vallen als je bewust nadenkt "opletten nou, deze mag je niet laten vallen, van deze heb je er maar 1"... -O-

Nooit.

Gister: Elektrische stoel Volvo C70 werkt niet meer.
Bedieningspaneel er eens uit halen.
Bitje valt en rolt 'ergens' heen.
Ergens onder de stoel maar niet op het vloerkleed.
GGgrrrr..... stoel er dan maar uit om te voorkomen dat ie ergens in een rail blijft liggen.
Hé...stoel eruit, dan maar gelijk even de tandwieltjes en rails smeren.
Cool, alles weer soepel !
Stoel terug bouwen. Best rottig, zware stoel / coupé maar t is gelukt en alles werkt weer en soepel !

.......

Bitje ? Hoezo...welk bitje...
 
Bekijk bijlage 1388088

L’ Castrol.

Omdat je het waard bent :+


Dar heb ik 's een foto van gemaakt.
IMG_3812.JPG
 
Niet echt een blunder, tenzij je m'n arrogantie wat tot onderstaande gebeurtenis een blunder wil noemen, be my guest, ik ken mijn plek.
Kort geleden de RD500 koppelingsveren uit mijn RD gehaald om er weer normale 4L0 veren in te zetten. Daarbij natuurlijk de junction-pipe van de waterpomp moeten vernieuwen omdat die verrot was. Meteen maar de koppelingsworm, koppelingskabel, pakkingen, o-ringen koelvloeistof en olie vervangen. Kan ik er weer even tegen. vorige week in mijn sleutelhok aan het opruimen, zie ik een rose plas onder de RD liggen. Ik denk druppeltje, maakt niet uit. Vandaag door de rose plas heen de RD uit het hok gehaald, effe gekeken of de olie in het blok ook rose was :(-O-;( en jahoor... Nou, beetje koelvloeistof in de olie, verdampt wel. Echt niet, niet als het hele koelsysteem in de versnellingsbak is leeggelopen. Heenweg naar wateringen ging wel, terugweg al schuimend en spetterend en slippend halvewege moeten stoppen omdat de temperatuur het rode gebied naderde . Toch maar effe een liter water bijgevuld en daarmee thuis gekomen. Nou staat-ie op een stuk karton in de huiskamer met allemaal bakkies van de chinees eronder omdat-ie overal allerhande pus lekt... Nouja, weer een projectje erbij.
 
Nooit.

Gister: Elektrische stoel Volvo C70 werkt niet meer.
Bedieningspaneel er eens uit halen.
Bitje valt en rolt 'ergens' heen.
Ergens onder de stoel maar niet op het vloerkleed.
GGgrrrr..... stoel er dan maar uit om te voorkomen dat ie ergens in een rail blijft liggen.
Hé...stoel eruit, dan maar gelijk even de tandwieltjes en rails smeren.
Cool, alles weer soepel !
Stoel terug bouwen. Best rottig, zware stoel / coupé maar t is gelukt en alles werkt weer en soepel !

.......

Bitje ? Hoezo...welk bitje...

Ah, je hebt de Amerikaanse versie begrijp ik, had ik ook.


Voor mijn (ex)schoonloeder O-)
 
Gisteren bezig met een briggs en stratton blok op een zitmaaier aan het maken, de boutgaten zagen er niet heel mooi meer uit dus ik dacht ik zet er M10 helicoils is dan heb ik ook meteen metrisch draad dat ik er RVS bouten in kan zetten...
Gelukkig eentje gedaan en toen getest....

Heb ik toch weer de M10 fijn draad helicoil set in hand. Gelukkig, ik had nog een fijn draad bout, niet in RVS jammer genoeg...

Andere drie boutgaten toch maar met de M10x1.5 set gedaan.

db
 
De bougie dop bleek niet alleen te kort te zijn, maar ook te dik waardoor hij klem kwam te zitten zonder aan te grijpen op de zeskant van de bougie. Nadat ik eerst m'n handen had open gehaald tijdens een aantal pogingen om de dop er met behulp van een punttang uit te vissen, uiteindelijk de radiator maar even er tussenuit gehaald zodat ik wat meer ruimte had.
Bleek, aan de roest kleur te zien,ook hoog nodig te zijn om de koelvloeistof te vervangen.
IMG_20190423_113034.jpg
 
M'n VFR heeft al een eeuwigheid een ijzerdraadje in plaats van een veer om de uitlaat naar de uitlaat buis te trekken.

Had ik nu eindelijk eens de goede veer gevonden, gisteravond nog snel even monteren..

"pleuris, strak veertje!" .. grip tang er op..

hij zit bijjjjj... **** toooooiiiiiiiiinnngggggg ****
Zo de garagedeur uit "ergens op de dijk"...

Als ik die veer ooit terug vind, stuur ik hem naar Elon Musk voor onderzoek.

Uitlaat zit weer prima vast met een vers stukje ijzerdraad.
 
M'n VFR heeft al een eeuwigheid een ijzerdraadje in plaats van een veer om de uitlaat naar de uitlaat buis te trekken.

Had ik nu eindelijk eens de goede veer gevonden, gisteravond nog snel even monteren..

"pleuris, strak veertje!" .. grip tang er op..

hij zit bijjjjj... **** toooooiiiiiiiiinnngggggg ****
Zo de garagedeur uit "ergens op de dijk"...

Als ik die veer ooit terug vind, stuur ik hem naar Elon Musk voor onderzoek.

Uitlaat zit weer prima vast met een vers stukje ijzerdraad.

_O- Goed bestede €2,99

1389015
 
Terug
Bovenaan Onderaan