Post hier je grootste sleutelblunder! Deel 3

Clank

MF veteraan
25 okt 2016
1.305
297
Helmond
Vanochtend de Kawa maar weer pakken na wat nodig onderhoud, ben bijna de straat uit gekomen.. Met de brandstof die nog in de carburateurs zat. Volgende keer even de brandstofslang verbinden.
Vervolgens de slangen alsnog goed aangesloten vanmiddag, wil ik gaan rijden zeikt er een bult olie langs.. Zit de kleppendekselpakking niet goed in de richel. |(

Ik ga naar bed, goed uitslapen en morgen nog een poging wagen.
 

tobitronics

Die hard MF'er
12 jan 2015
310
6
Gisteren voorwiel gepoogd te demonteren, ik maar kracht blijven zetten op de as en kwam maar niet los. Moet natuurlijk wel even eerst de pinchbolts loshalen :z
 
  • Like
Waarderingen: Woonjas

Haakie

MF veteraan
28 mrt 2006
1.936
48
38
Borne
Koppelingscilinder gereviseerd. Alles weer schoon, nieuw cupje en keerringen. Dan kan die er in. Meteen ook even de leiding vervangen voor een stalen. Ontluchten ging niet helemaal lekker maar moet nu goed zijn. Ik grijp in de hendel en kan hem tot het stuur intrekken!:? Wat krijgen we nou? Vacuümpompje op de ontluchter, geen belletjes. Buurjongen aan de hendel pompen, geen belletjes. In mijn hoofd begint het te malen en te malen en vlak voordat ik krankzinnig wordt valt het kwartje...

Het is de koppeling, die kun je altijd intrekken tot aan het stuur!|(

Motor schakelt weer zalig.
 

jaap43

MF veteraan
11 aug 2008
15.742
462
Capelle aan den IJssel
Alweer een tijdje geleden. Bij de doehetzelf garage met een door mij aangepaste stroboscoop het ontstekingstijdstip en de vervroeging gecontroleerd. Was allemaal zoals het hoort. Stroboscoop weer opgeborgen en weggereden. Kom ik er na 500 m achter dat de rubber afsluitdop nog op de heftafel ligt. Dus maar terug en de dop lag nog op de tafel.

Dat is voor mijn doen al een grote fout :+
 

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
4.772
407
Zeeuws Vlaanderen
Ben weer eens goed bezig ,
VFR krijgt nieuwe slippers.. ze waren OP ..

Dus, bandjes waren binnen.. helemaal happy begonnen met omleggen.
( heb een mechanisch omleg-apparaat ) .. zeg maar, op spuug en spierkracht .

Oprecht, heb na 3 pogingen op gegeven.. kreeg de voorband niet om de velg.
Zo stug.. of.. ik weet niet wat het was.. het lukte niet. ( zat banden op dat ding gedaan... snap er geen hol van )

Maargoed.. het was dus even slikken.. moest toch met slepende voetjes naar een bandenboer om ze er op te laten draaien.

Niks aan de hand.. maar ego heeft een grotere deuk als m'n kontzak .
 

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
4.772
407
Zeeuws Vlaanderen
Die band had zo veel glijmiddel die had bij een ongeoefende in de kont gepast :)
Ik ga die banden-wipper ( de stang die er bij zit om hem er in te draaien ) eens aanpassen. heb het idee dat
die wat verbeteringen kan ondergaan.

Maar het is wel sukkelig , ben iemand die nogal prat gaat op "doe het zelf!" , en dan gewoonweg moeten opgeven.

* ego ... deuk ... *
 
  • Haha
  • Like
Waarderingen: SandervB en Unruled

Downunder

MF veteraan
16 okt 2002
2.985
26
Zuidlimburg
Die band had zo veel glijmiddel die had bij een ongeoefende in de kont gepast :)
_O-_O-_O-

Ik kom de afgelopen tijd niet verder dan mn mobiel in het hoesje douwen en na 3x irriteren en afvragen waarom dat klotestouchscreen niet reageert zodra hij in het hoesje zit. Blijkt dat ik hem tussen die 2 lagen vulfoam stop ipv ervoor B|
 
  • Like
Waarderingen: Stefan666

Miglowie

MF veteraan
21 mei 2016
1.001
309
42
Vollenhove
Ik vind dat wel meevallen hoor.

Ik ben ook groot voorstander van zelf doen, maar als je erachter komt dat het niet gaat lukken met je eigen spullen is het niet zo'n gek idee om alsnog een vakman in te schakelen..
Mee eens, een echte (vak)man geeft toe dat hij zelf niet alles kan en zoekt hulp ipv het verkloten uit eigenwijsheid.
 
  • Like
Waarderingen: martin117

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
47.437
639
47
Zuid-Holland
Kom na een stukje 200 km/u op mijn bestemming aan en glij bijna onderuit in het fietsenhok. 8)7
Welke onverlaat laat dit nou liggen. :? :N

Stap af en zie dat ik het zelf ben. :')

IMG-20190521-WA0003 web.jpg

IMG-20190521-WA0005 web.jpg

IMG-20190521-WA0010 web.jpg



IMG-20190521-WA0001 web.jpg

Zelfs mijn sokken waren nat. :')

Ik zou voor vertrek het peil nog bijvullen/checken, maar het regende wat en ik had de wekker teveel klappen gegeven. :')

Daarna maar de vergeten olievuldop door de ANWB laten vervangen voor een houten / custom made.

IMG-20190521-WA0020 web.jpg

Uurtje eerder vertrokken van de afspraak en thuis zes emmertjes heet water erover. :P

IMG-20190521-WA0012 web.jpg

IMG-20190521-WA0014 web.jpg

Het peil zat nog boven minimum, maar nog even afgetopt, de originele dop er weer op..
En we waren in de middag op tijd weer present op CPZ! :]

IMG-20190521-WA0022 web.jpg

En met mijn beste tijd sinds 2010 liep de dag nog goed af. ;) *O*
 
Laatst bewerkt:

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
5.894
22
58
Weert (Limburg, NL)
www.motormaf.nl
Kom na een stukje 200 km/u op het werk aan en glij bijna onderuit in het fietsenhok. 8)7
Welke onverlaat laat dit nou liggen. :? :N

Stap af en zie dat ik het zelf ben. :')

Bekijk bijlage 1398613

Bekijk bijlage 1398614

Bekijk bijlage 1398615



Bekijk bijlage 1398612

Zelfs mijn sokken waren nat. :')

Ik zou voor vertrek het peil nog bijvullen/checken, maar het regende wat en ik had de wekker teveel klappen gegeven. :')

Daarna maar de vergeten olievuldop door de ANWB laten vervangen voor een houten / custom made.

Bekijk bijlage 1398616

Uurtje eerder vrij genomen en thuis zes emmertjes heet water erover. :P

Bekijk bijlage 1398617

Bekijk bijlage 1398618

Het peil zat nog boven minimum, maar nog even afgetopt, de originele dop er weer op..
En we waren in de middag op tijd weer present op CPZ! :]

Bekijk bijlage 1398619

En met mijn beste tijd sinds 2010 liep de dag nog goed af. ;) *O*

Hmmmm, kom je goed weg dus, dacht ff, naar aanleiding van je andere post dat je wellicht iets van drijfstangen/big-ends was verloren onderweg. B|
 
  • Like
Waarderingen: Worldbeater

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.124
762
www.motor-forum.nl
Kom na een stukje 200 km/u op het werk aan en glij bijna onderuit in het fietsenhok. 8)7
Welke onverlaat laat dit nou liggen. :? :N

Stap af en zie dat ik het zelf ben. :')

Bekijk bijlage 1398613

Bekijk bijlage 1398614







Zelfs mijn sokken waren nat. :')

Ik zou voor vertrek het peil nog bijvullen/checken, maar het regende wat en ik had de wekker teveel klappen gegeven. :')

Daarna maar de vergeten olievuldop door de ANWB laten vervangen voor een houten / custom made.



Uurtje eerder vrij genomen en thuis zes emmertjes heet water erover. :P





Het peil zat nog boven minimum, maar nog even afgetopt, de originele dop er weer op..
En we waren in de middag op tijd weer present op CPZ! :]



En met mijn beste tijd sinds 2010 liep de dag nog goed af. ;) *O*
En geheel volgens reputatie olie die eruit ziet alsof t er nog geen 10 km in zit !! ;)
 

trip

MF veteraan
7 nov 2007
4.734
5
Bij de bandit zitten op het moment bijna nergens slangen klemmetjes op. Als je merkt hoe moeilijk ze los komen dan gaat het toch nergens heen is de gedachtegang... Tot ik vorige week de snelweg op draaide en al het vermogen verloor... Leek op een benzinemotor leen, dus op reserve en hij kon weer een stukje, tot ook daar het vermogen wegviel... Gelukkig bij een afrit dus rustig uit laten rollen.
Onderaan de afrit het fietspad op en kijken of ik wat overduidelijke kon vinden, niet dus. Op pri kon in daarin tegen wel bij de pomp komen. Gek, maar whatever, volgooien en gaan was de gedachte. Helaas ging er maar 12 liter in en was hij dus helemaal niet leeg.
Gelukkig ken ik iemand met een stuk meer technische kennis dan ik zelf heb. Dus met @Unruled de tank eraf gehaald. Benzinekraan gecheckt, werkt perfect, hoe kan dat nou? Naja eerst maar even andere dingen doen als we toch bezig zijn, kleppen stellen, vers luchtfilter the, synchroniseren... Na het synchroniseren de dopjes er weer op, maar waar is toch dat vacuüm slangetje? Die heb jij er toch afgehaald? Nee hoor, niet aangezeten, jij was daar toch mee bezig? Na ongeveer 5 minuten zoeken kwam het lumineuze idee dat een los vacuüm slangetje eigenlijk alle problemen verklaard :') . Slangetje lag nog tussen het blok, slangetje aangesloten en loopt weer perfect. Zonder klemmetjes natuurlijk want zo'n nieuw slangetje komt natuurlijk niet uit zichzelf los :p
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
47.437
639
47
Zuid-Holland
En geheel volgens reputatie olie die eruit ziet alsof t er nog geen 10 km in zit !! ;)
:$

De wissel daarvoor was inderdaad in april.
Achteraf zelfs voor mijn doen te snel verwisseld.
Net even de kilometers opgeteld tot deze beurt en kom naar boven afgerond op 375.. incl. 10 rondjes CPZ. :X

Maar hij is nu nog wel helder. O-)
 
  • Haha
Waarderingen: Red Force

prop-er

't Is lekker boenderen op een 10 Klepper!
2 aug 2010
214
136
Moordrecht
Wat geluid uit het 4-takt trialblokje. Zit zo'n mooi dekseltje aan de zijkant van de cilinderkop, met enige moeite los kunnen krijgen. Nokkenasketting veel te slap. Mechanische spanner ingedraaid, kettingspanning weer helemaal top. Dekseltje er weer op, en starten maar. Olie spoot langs het dekseltje???.

Niet goed gekeken! Kopdeksel heeft een rubber afdichting die ook op het beruchte zijdekseltje afdicht. Bij het weer monteren heb ik de rubber afdichting van het kopdeksel met kracht naar binnen geduwd. Door het starten is een stuk afdichting losgetrokken en in het blok terecht gekomen....

En ik had het net olie ververst. (pokkeklus, half uur vullen door een te klein gaatje) Nou maar hopen dat ik redelijk snel dat stuk rubberpakking weer vind.
 

Rob RD

Dé [Banned User]
Donateur
25 aug 2002
17.091
5.796
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Bij de Scruteneering op Zandvoort word ik opgeroepen om de ECU uit te laten lezen. We deden Marcos Mantis Challenge en ik had er één onder mijn beheer. Dus met mijn maat zonder motorkap naar de Scruteneering, We rijden het hok binnen en zetten op aanwijzing de Marcos op de plek waar de technische staf de ECU zal uitlezen. Ik laat de motor lopen en vouw mezelf uit het voertuig. Jan Pluggie komt eraan, trekt de stekker uit de ECU, leest hem uit, vergelijkt de file met de standardfile, drukt de stekker terug en zegt "het is okee, rijden maar" terwijl onder zijn acties de motor gewoon blijft lopen. Ja, tuurlijk is dit een standaard ECU, maar die zit helemaal niet aangesloten, dus slaat de motor niet af als je de stekkers lostrekt, onder het Dashboard zit de ECU waarmee de auto 80 PK extra heeft, en die is niet losgeweest |( |( 8-)8-)|(|(O-)
 

Wrakhout

MF'er
Donateur
9 jun 2019
245
322
Dordrecht
www.brazzers.com
Ezel en steen.....

Vanmorgen stond ik (voor de derde keer in 6 jaar) bij de zaak voor de deur, en kon ik er niet in.
Mijn bedrijfssleutels had ik samen met de autosleutels bij de garage achtergelaten toen ik een leenauto mee kreeg.....
Kostte mij dus 3 kwartier heen en weer rijden.... |(
Het heeft niets met motor(fietsen) te maken, maar zo ben ik voor 1 uur werk op en neer naar Abu Dhabi geweest. Duurste boutjes uit m’n carrière tot nu toe en ik hoop dat het daarbij blijft
 

Synthetic.

MF veteraan
21 feb 2008
1.855
40
32
Velserbroek
Bij mijn FZR1000 ziet de olie er na 5000 kilometer ook nog net zo schoon uit

Ja, ja... ik weet het -O-
Als de jouwe net zo erg was als de mijne, dan komt dat waarschijnlijk omdat de olie ook die ochtend er vers ingegooid is om dat £!*’!&),!!!-olielampje uit te krijgen.

Maakt een weekend rijden wel spannend: de vraag “haal ik de volgende oliestop” is actueler dan “haal ik deze bocht”. :+
 

Rob RD

Dé [Banned User]
Donateur
25 aug 2002
17.091
5.796
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Ik ga effe een meting doen, Lang weekend Eiffel, kijken wat ik er doorheen stook...

Bij de vorige FZR1000 die we kochten vroeg ik "Hij gebruikt zeker wel olie", waarop de verkoper antwoordde "Je krijgt er niet voor niets 8 liter bij :) "