Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Ik heb wel eens een carterplug rechtsom los proberen te draaien. Weet nog steeds niet wat me bezielde.

Godzijdank was het een plug waar een inbus in moest en dus niet een moer. De schroefdraad vd carter bleek gelukkig sterker dan de inbus. Maar voelde me wel vrij simpel toen ik me realiseerde wat er gebeurd was.

Toen maar ff drie koppen koffie gedronken en met een slijptol en platkop de kapotte plug verwijderd.

Kan het aantal keren dat ik zo’n ding heb losgedraaid niet meer op 4 handen tellen, vraag me nog steeds af waarom het die dag zo fout ging. 🥹
 
Ik heb wel eens een carterplug rechtsom los proberen te draaien. Weet nog steeds niet wat me bezielde.

Godzijdank was het een plug waar een inbus in moest en dus niet een moer. De schroefdraad vd carter bleek gelukkig sterker dan de inbus. Maar voelde me wel vrij simpel toen ik me realiseerde wat er gebeurd was.

Toen maar ff drie koppen koffie gedronken en met een slijptol en platkop de kapotte plug verwijderd.

Kan het aantal keren dat ik zo’n ding heb losgedraaid niet meer op 4 handen tellen, vraag me nog steeds af waarom het die dag zo fout ging. 🥹
Je mot ook geen decaf drinken......
 
Vanavond wilde ik even ombouwen van mag naar mig. Koppel de gasfles los, en wil de andere aankoppelen. Teflonring weggevallen -O- Geen op reserve (heb er nu tien besteld) Alles afgezocht, de werkplaats helemaal leeg gemaakt, geveegd en het opgegeven.
Ik dacht, ik wissel alvast de rol draad, en haal morgenvroeg wel een hand vol nieuwe afdichtringen.

😒


IMG_20230126_164030[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens een carterplug rechtsom los proberen te draaien. Weet nog steeds niet wat me bezielde.

Godzijdank was het een plug waar een inbus in moest en dus niet een moer. De schroefdraad vd carter bleek gelukkig sterker dan de inbus. Maar voelde me wel vrij simpel toen ik me realiseerde wat er gebeurd was.

Toen maar ff drie koppen koffie gedronken en met een slijptol en platkop de kapotte plug verwijderd.

Kan het aantal keren dat ik zo’n ding heb losgedraaid niet meer op 4 handen tellen, vraag me nog steeds af waarom het die dag zo fout ging. 🥹
Op zn kop werken.
..

Altijd 2x denken over draairichting :Y
 
Denk gewoon uitgeschoten met de bandenlepel. Het is aan de ene kant goed te doen, aan de andere kant wel erg behelpen om het thuis met bandenlepels te doen. En oefening baart kunst zeggen ze, maar dit is pas de tweede set die ik deed, dus de handigheid zal nog wel even duren
Pomp je de binnenband ook iets op voordat je de band monteerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan