Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Ik zal het effe voorstellen _O-
Als ze in werking treden is het echt een geweld wat er naar beneden komt. Ik schat het dak op 16-20m. Bovenkant shelters (zwarte flappen) zit op 4800
0D67C713-7526-4F4F-B042-0A704A5C5559.jpeg
 
Hahahaha, vandaar dat hij van thyleen is en een diameter van ongeveer 150 heeft. Dat kan 1 kolom water zijn met een gewicht van 350kg.
Precies, daarom spuit het er gewoon uit, met een mooi boogje over die lampen. Dat ga je gewoon met een stalen gezicht zeggen, hooguit dat het bij het nadruppelen een beetje nat wordt, maar dat kan iedereen overkomen.
 
Grappig dat iedereen op de lijn zit van "lekker zo laten tot er iemand wat van zegt". Niemand neemt het op voor de klant :-)

Niettemin, over naar een eigen blunder...

Tank van de CB500 twin af gehaald om bij het luchtfilterhuis te komen (en die moest er dan weer helemaal af om een schroevendraaier in de NAKS te kunnen steken, wat het oorspronkelijk doel van de operatie was...)

Dus kraantje OFF, tank eraf, tank zachtjes neergezet op de vloer naast de motor.

Volle tank natuurlijk; dat had ik niet helemaal lekker gepland. Maarja, ik had even tijd...

Dus ikke die luchtfilterbak los schroeven, beetje pielen met de NAKS om die gangbaar te maken. Hielp uiteindelijk natuurlijk niks. Hoor ik plots een geluid alsof er een hond tegen de garagedeur staat te pissen. En jahoor, daar lag de tank dus spontaan benzine te pissen, en niet een klein beetje ook.

Dat was met een volle tank best even draaien en keren voordat ie ophield, want de kraan open en dicht draaien hielp ook niet.

Uiteindelijk rechtop tegen de garagedeur gezet, gelukkig was de tankdop wel lekdicht.

Resultaat: enorme benzineplas in de garage, m'n boutendoos doorweekt enz. Met de trekker het ergste naar buiten gewerkt en de rest opgedweild, alles wat verzopen was in een vuilniszak buiten de deur gezet.

Dankzij de epoxy garagevloer stonk het hele huis "maar" 2 dagen naar benzine; het was dus niet in het beton getrokken.
Vervolgens dop ik de kraan af, monteer ik de tank terug, wissel als een dolle het afgedopte slangetje voor het slangetje van de carburateurs en wat denk je... geen druppel gelekt! Waarom die nou opeens ging pissen en ook écht niet dicht wilde is me nog steeds een raadsel, maar ik zal nooit meer een brandstofkraantje vertrouwen... altijd afdoppen dus.

Hij stond wel op het kraantje met een deel van z'n gewicht, dus dat zal het misschien geweest zijn.
 
Vandaag stond er 1 foto’s te maken vd klep en het stoplicht. Iets zal er aangepast moeten worden. Geen probleem. Ik wil het wel graag op een papiertje waar ze wel mogen. Er moeten 4 x 3 gaten geboord (en een vierde met plak binnen) en dus ook afgedicht/gerepareerd worden. Fuck ups zijn mijn kosten en 1 keer is genoeg.
6CB4362C-A6F9-483D-BDF0-9B98E06BBD6B.jpeg
 
Vaak genoeg de remblokken vervangen.
Lekker snel weer rijden, meteen eens noodstop, vlieg ik gewoon de kruising over.


O zo simpel, knijp wel eerst de remcilinders tegen de blokken
Dat zal ik nooit meer vergeten.....pffoei
Geen brokken gelukkig, dan is dit de beste leerschool😎

Zo heb ik het ook geleerd na blokken zetten op de Defender van mijn (wijlen-) oude heer: alles klaar en rijden maar, f#ck de schutting komt wel heel rap dicht bij.... trappen en niks...,heel veel vlug trappen...op een cm ervoor stilstaan.... nooit meer vergeten.
 
Zo ben ik eens door een bachepoort gegaan op mijn stage. (Zo'n zeilpoort die omhoog rolt)
Had nieuwe remblokken gemonteerd op een Bmw r1150rt en vergeten oppompen. Terwijl ik de motor naar buiten wil rijden, moet ik stoppen voor de poort. Huh hij stopt niet. Uh oh die poort. Ging er los doorheen. Gelukkige klapte deze gewoon over me en was er verder niks aan de hand maar dit vergeet ik nooit meer 😅
 
Als je ze op een aangelegde kabel aansluit is het begrijplijk dat je die plek neemt.... of heb je die zelf naar buiten geboord???
Plak is niet handig te voorkomen, wel?

24V die lampies? Met je 8mm gaatje B| wel lekker strak, dat weer wel *O*
Buiten vandaan geboord. Ik buiten en m’n collega binnen voor de bekabeling. Dat van die plak ontkom je niet aan. Wanden zijn ~25cm dik. Beton-isolatie-beton
 
Als er geen reet uit je klauwen komt, maak je ook nooit fouten.

** sprak ik, iets wat geïrriteerd tegen m'n planner dat ik, iets wat stom.. ( toegegeven ) .. een compete verkeerd typen container
had meegenomen door een klant.


Klant was er trouwens heel relax onder, sterker nog.. hij vond het prachtig ( kreeg een maat groter )


Het nadeel is, dat ik vandaag nu nog moet zien te bedenken, om de nu geladen bak.. uit een .. eigenlijk, nét te kleine plek moet
zien te krijgen.


En voor wie het spul kent.. heb nu 20m3 met puin.. in plaats van 12m3 ..
* woeps *
 
Maak je ook wheelies als je hem erop trekt? Ik heb een tijdje het grove onderhoud gedaan bij een recyclingsbedrijf en die 20 kuubs papier bakken waren altijd een sensatie als die erop getrokken werden.

Ik vond het best spannend trouwens. Heb via uitzendbureau een tijdje bij gemeentereiniging gewerkt en daar moesten we af en toe ook bakken verzetten met restafval, maar het DAFje had een kort chassis en die kwam rustig 1+m omhoog. Doodeng.
 
Maak je ook wheelies als je hem erop trekt? Ik heb een tijdje het grove onderhoud gedaan bij een recyclingsbedrijf en die 20 kuubs papier bakken waren altijd een sensatie als die erop getrokken werden.

Alleen als het de bedoeling is ( er zijn een paar geintjes waar het heel handig voor kan zijn )
Maar ** normaal ** gezien , - mijn - systeem kan tot 31T tillen ( bak ) , en dan komt ie net niet los.
( lang chassis )

Maar als t rap gaat / met een beetje showboaten kan je inderdaad de voorvoetjes behoorlijk van de grond krijgen.

gok dat je 40 cuub bedoelt, 20 zijn de halfjes :) 40-42 m3 is zo ongeveer de grootste normale bak in gebruik ( uitzonderingen daar gelaten )
 
Ik vond het best spannend trouwens. Heb via uitzendbureau een tijdje bij gemeentereiniging gewerkt en daar moesten we af en toe ook bakken verzetten met restafval, maar het DAFje had een kort chassis en die kwam rustig 1+m omhoog. Doodeng.


Doe dit werk , met dit soort systemen nu grofweg 20 jaar , je raakt er absoluut aan gewend .
( het is ook een indicatie voor je hoe iets is geladen / gewicht.. ect )



Och.. ook wel leuk om te vertellen..
Lang geleden was er een collega van me het show-boaten, en wou een mooie foto maken van z'n voorwagen met de voetjes
serieus van de vloer.
Dus.. bak d'r op, standje "wheelie" .. springt uit de cabine en maakt foto..

Euvel is, die kleine opdonder kon dus niet meer terug in z'n cabine komen.. Belde die mij om d'r naast te komen te staan
om via m'n spatbord in te kunnen stappen :) :) :)
 
Alleen als het de bedoeling is ( er zijn een paar geintjes waar het heel handig voor kan zijn )
Maar ** normaal ** gezien , - mijn - systeem kan tot 31T tillen ( bak ) , en dan komt ie net niet los.
( lang chassis )

Maar als t rap gaat / met een beetje showboaten kan je inderdaad de voorvoetjes behoorlijk van de grond krijgen.

gok dat je 40 cuub bedoelt, 20 zijn de halfjes :) 40-42 m3 is zo ongeveer de grootste normale bak in gebruik ( uitzonderingen daar gelaten )
Inderdaad zo’n hoge bak. Excuus
 
Inderdaad zo’n hoge bak. Excuus


Oh, niks aan de hand !
Er zijn hele volks stammen die -ons- bestellen als hun bak vol is.

Dan is het een kliko als je aan komt.


Nope.. geen grapje..

En , hoe het 9 v/d 10 keer gebeurt..

Werkvloer meld aan baasje "bak is vol"
Baasje belt naar administratie ( want, die bestellen ) "bak is vol"
Jongedame, die geen flauw idee heeft dat er ergens een bak staat op de locatie, en denk
dat het een vuilbak is die achter de kantine staat.

( meestal halen we de fout er wel uit voor het bij de chauffeur komt ).. máár.. het gebeurd dus wel
dat die klant het zelf digitaal doorgeeft.. .. en dan gaat het dus rechtstreeks naar de planning, zonder tussenkomst
van iemand van de klantenservice

Sta je dan.. met een 20m3 container.. wat "leeg" te kijken naar een 600 liter rolcontainer..
 
Zijn ze ook helemaal niet voor bedoeld om -zo- op de bouw te zetten. * schud hoofd *


Ze zijn bedoeld ( en zo worden ze ook verhuurd ) als verzamel-bakken.
( zoveel mogelijk m3 voor je transport kosten )

Die hoge moet je eigenlijk laden met kleine bakjes / heftruck / kraantje.. weet ik veel wat je hebt rondtijden op die bouw.
Dáár zijn ze voor bedoeld..

Die 12 / 20m3 zijn bedoeld om uit t handje te laden ( als het dan toch met de hand moet )


En ja , we weten het dat alles er in gaat. :)
Wat de meeste alleen vergeten.. is dat bij het lossen ( en het echt opvalt ) , het op de foto gaat en de sorteer kosten samen
op de afvoer factuur tevoorschijn komen.
( daar is de baas gek op, heeft ie dubbel geld voor 1 bak )

Tegenwoordig zijn er grote aannemers die iemand langs sturen om uit te zoeken *wie* die meuk in de bak heeft gegooid
( herkenbaar afval ) .
- lees, dus nooit een logo laten zitten ;p -

Of de bak gaat retour afzender.. ook al een paar keer meegemaakt. Kan de opper met het handje die bak gaan uitzoeken.
( worden ze ook niet echt blij van trouwens )


Toegegeven, meestal proberen we het weg te moffelen ( want.. koffie ! ) .. en we hebben geen zin in het papierwerk :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan