Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Net een paar kokers op de bus en ook gelijk er weer naast. Gelukkig hebben de goden van Hogenbirk de spiegel op voorraad en vervangen deze gelijk
2B51B111-BCDA-4994-85F7-827CC9404973.jpeg
1DC65152-C22A-4E14-9518-34FAC684E79C.jpeg
3317351A-45A8-4BCC-9134-FD6D3F59BC31.jpeg
 
Poeh, sleutelblunders, waar te beginnen 🤔 ...

Eind jaren '70 mocht ik voor Hare Majesteit aan de radars van de zgn. Pruttel (Leopard PRTL/pantserrups tegen luchtdoelen) tanks sleutelen.

pruttel bos.JPG


Op de foto van Martin Bos zie je achter de bemanning de horizontale antenne van de 3cm zoekradar. Door die balk loopt een golfpijp de toren in en die golfpijp zit met flensjes met M3 boutjes aan elkaar.

Nu was ik zo'n flens aan het losmaken en valt m'n kleine Bahco-tje onderin de toren. Geen paniek, we hebben magneten en dat sleuteltje vissen we er zo uit zou je denken. Helaas pindakaas, de tank kon op de dieplader met een dikke FTF ervoor en mocht naar de werkplaats in Amersfoort (ik zat in Dongen te sleutelen) alwaar de toren gelicht werd en de tank na het pakken van het sleuteltje en terugplaatsen van de toren weer terug werd gestuurd.


6549742e3c8c300012eb1d0670046546.jpg


Bahco zat er ook bij, netjes met een van rijkswege verstrekt touw eraan voor de volgende keer 👍

gr. Leo
 
Zat daar echt benzine in? Ik had verwacht dat ze na de ervaringen met de Shermans tanks met benzine motor allemaal op diesel reden.
Yep, echt benzine 🔥🔥🔥 En ze lusten 'm goed, ik dacht dat de standaard tank iets van 5 op 1 deed en de Genie dozer 10 op 1.

Maar hang me daar niet aan op, heb nooit een zwarte pet op gehad 😎

gr. Leo
 
Gisteren ff met mn 916 bezig. Nieuwe o-ring plaatsen tussen flens waar brandstofpomp op gemonteerd zit en de tank. Flens zit aan onderzijde en oring is een bitch om te monteren. Ging deze keer overigens prima! Dus tank terug op de Duc gezet en direct vol tanken. En uiteraard zat de oring niet goed en zeikte de benzine dr net zo hard weer uit. Snelkoppelingen los, stekker vam brandstofpomp los en snel naar buiten met die tank want benzine stinkt immers als de ziekte. Tank buiten ff op tuintafel gelegd. Prima idee, op een tuintafel met van die decoratieve plastic plankjes... *O* *O**O*
Het was weer een prima middagje!!
 
Vandaag weer totaal aan het falen , als een echte slav-style baas !

En fuck it.. waarom ook niet.. Koekblik binnenkort apk , dus even preventief wieltjes d'r af.. schoonmaken
en eventueel wat schoonheidsfoutjes weg smurfen voor ze er over vallen.
( hey, geen lijk ... geen zaak ... nietwaar ? )

Laatste wiel.. beetje moe.. murm .. en afgeleid door geleuter van een ander en een vogeltje.
( het is een moetje, heb een hekel aan koekblik sleutelen. )

Wiel d'r af ( dus eerst op de grond los slaan, dan op de krik bouten d'r uit .. )

En die laatste bout.. waarom de vliegende fuck krijgt 650nm klapperkracht die bout niet los.. ( zal em leren, de hufter.. standje klapperennnnnnn )

DOENK.. jep.. die kwam ..

Als je nou die bouten los zet.. moet je daarna wél de krik daadwerkelijk omhoog zetten voor je die bouten er uit probeert te halen.

Enkele totale ninja arbeid technische onverantwoordelijke handelingen later stond t spul weer zoals t hoort.


samengevat , was sukkel.. vergat de krik bij het demonteren van een wiel.. .. waar de hele fucking auto nog op stond.


t is ook niet de eerste keer dat dit me gebeurd zeg maar .. ** kuch **
 
Ik heb de auto ook eens van de krik laten vallen, bam op de remschijf _O-. Dat kleine klote schroefje waar je de schijf mee vastzet om daarna het wiel te plaatsen wilde niet los. Na een tweede poging met bokjes en slagschroevedraaier lukte het wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan