Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Die bokken lijkt mij wel wat voor als je eronder moet zijn. Alleen niet zo klein op te bergen :( voelt voor mij ook niet relaxed om eraan te werken op de krik, terwijl bij mij alleen mijn voet onder de auto zit tot nu toe. Maar nog nooit gehad dat de auto eraf viel iig.
Screenshot_20200307-184928.jpg
 
Die bokken lijkt mij wel wat voor als je eronder moet zijn. Alleen niet zo klein op te bergen :( voelt voor mij ook niet relaxed om eraan te werken op de krik, terwijl bij mij alleen mijn voet onder de auto zit tot nu toe. Maar nog nooit gehad dat de auto eraf viel iig.Bekijk bijlage 1471848
1583603816119.png
deze zijn 25 piek bij hbm, en kun je wel redelijk compact opbergen.
 
Normaal gooi ik ook het wiel er onder ( iets met.. niet de eerste keer dat er 1'tje af komt )
Heb vaak ouwe hokken , en die hebben wel eens wat liefde en knuffelen nodig om wat los te krijgen.
( kuch.. stuk lang ijzer of een hoop zinvol geweld. )

Die as steunen gebruik ik meestal als ie iets langer moet blijven staan ( zelden ) of als ik het spul echt hoog kan zetten.

Die oprij bokken heb ik ook , wel handig maar met veel auto's onbruikbaar door de lage bumper.
( of je moet er weer blokjes voor leggen om d'r op te kunnen rijden )
Gebruik die als ik echt aan de motor moet werken of aan de kont . Anders gewoon de krik.

Voor mij , in dit geval was het gewoon puur laks zijn en niet nadenken.
"tra la la ... DOINK .. oh fuck.. was wat vergeten ... "
Net als in het werk, routine is een groot -gevaar- .

Vermoedelijk was mijn verbaasde , daarna twijfelachtige kop .. youtube waardig geweest vanmiddag .
Het had een winnaar geweest in "stom kijken"
 
Ik heb vandaag samen met een maat een grote beurt uitgevoerd op mijn Triumph Tiger 1050,alles is goed gegaan op 1 ding na.
Als je olie ververst en je gaat daarna trots je motorblok afvullen met motul 7100 olie en je denk goh er komt maar niks op de peilstok te staan........dan moet je de carterplug wel terug plaatsten 😅🙈
4 liter olie pief zo weg

Gelijk maar weer nieuwe besteld ..
Me maat zei al van goh wat komt er toch veel olie uit zo’n blokje hè
Liep zo bij de oude olie in de opvangbak erbij
 
Ik heb vandaag samen met een maat een grote beurt uitgevoerd op mijn Triumph Tiger 1050,alles is goed gegaan op 1 ding na.
Als je olie ververst en je gaat daarna trots je motorblok afvullen met motul 7100 olie en je denk goh er komt maar niks op de peilstok te staan........dan moet je de carterplug wel terug plaatsten 😅🙈
4 liter olie pief zo weg

Gelijk maar weer nieuwe besteld ..
Me maat zei al van goh wat komt er toch veel olie uit zo’n blokje hè
Liep zo bij de oude olie in de opvangbak erbij

Naamswijziging nodig ? O-)
 
Ik heb vandaag samen met een maat een grote beurt uitgevoerd op mijn Triumph Tiger 1050,alles is goed gegaan op 1 ding na.
Als je olie ververst en je gaat daarna trots je motorblok afvullen met motul 7100 olie en je denk goh er komt maar niks op de peilstok te staan........dan moet je de carterplug wel terug plaatsten 😅🙈
4 liter olie pief zo weg

Gelijk maar weer nieuwe besteld ..
Me maat zei al van goh wat komt er toch veel olie uit zo’n blokje hè
Liep zo bij de oude olie in de opvangbak erbij
Dat mérk je toch 🤨
 
Heb het keer gezien bij mn pa. Die deed bij mn maatje in de werkplaats ff olie bijvullen met de slang aan de muur. Zit een automaat op, als je pistool inknijpt dan pompt ie olie en blijft pompen, nog een keer knijpen en de automaat gaat er af. Pa wist dat niet en liet de hendel los in de veronderstelling dat automaat dan ophield met pompen. Niet dus...
Hij raakt in paniek, gaat wild staan zwaaien met pistool terwijl die lekker door bleef pompen. Pa dacht dat hoe harder hij zwaaide, hoe eerder de pomp zou afslaan... wat een bende.... en vloeken die beste man...

Tranen in de ogen van het lachen trouwens.
 
En dat zie je dus gewoon gebeuren..

** heerlijk **

Geen gewonden, verschrikkelijke teringzooi, totale chaos en alles met een beetje hufteren weer opgeruimd .

( t was toch geen stront.. nietwaar )



... nu was er dus die keer, dat een strontpomp vrachtwagen een slang breuk had..
En de chauffeur niet wist dat er een -noodstop- buiten het bereik van de pomp zat ( voor.. een bepaalde reden )

De dappere chauffeur ging dus voor de knop die op de pomp zat.. naast de slang breuk..


Ze hebben hem met een pickup naar huis gebracht om te kunnen douchen :)
Mocht niet eerder het huis in, tot ie met de tuinslang in z'n blote reet alle shit van
zich af had gespoeld.

Die tuin had geen extra mest meer nodig dat jaar.

( dit was ik niet, heb de arme donder wel even naar huis gebracht.. oh wat was z'n vrouw boos :) )


Als je niet werkt gaat er ook nooit wat mis.
 
Over vlekken gesproken. In de glorietijd had ik 3 hoogwerkers en het simpele onderhoud deed ik zelf. Bij 1 lag er in de accubak en er omheen een soort suikerkorrels. Dat moest maar effe opgeruimd worden. Grote stappen snel thuis dus veger er doorheen en voor de hoekjes de compressor. Effe schoon maken met flink water en zodra alles droog is effe schuren en schilderen. Ja, fantastisch. Die zooi kwam dus vd accu’s en is zure narigheid in korrelvorm. Ook de lepels vd heftruck lagen in het water en de oranje vlek had een diameter van een meter of 4. Uiteraard midden in het stuk vloer wat altijd vrij was. Met de bus en aanhanger er overheen zag je bijna niets
 
Nog een stront verhaaltje.
Vroeger bij mijn man thuis,put buiten zat verstopt, man zet de Atlas copco met 3 kuub pm met 7 atmosfeer erop.
Zijn vader moest met een schep en jute zak vasthouden in de put,hij deed iets niet goed en de zak vloog eruit,en hij dus onder veel stront.
Man en moeder zegen spontaan door hun benen en vader stondt sip te kijken.
Mijn man verteld dit nu hij moet er weer smakelijk om lachen en heeft er beelden bij.
 
Nog een stront verhaaltje.
Vroeger bij mijn man thuis,put buiten zat verstopt, man zet de Atlas copco met 3 kuub pm met 7 atmosfeer erop.
Zijn vader moest met een schep en jute zak vasthouden in de put,hij deed iets niet goed en de zak vloog eruit,en hij dus onder veel stront.
Man en moeder zegen spontaan door hun benen en vader stondt sip te kijken.
Mijn man verteld dit nu hij moet er weer smakelijk om lachen en heeft er beelden bij.

Nieuw huis... toilet aanpassen... zwager onder de vloer.. riolering zal wel vast zitten.... *RUK* ..... riolering zat dus bijna niet vast ... troep uit riool liep zo recht in zijne bakkes....zwager met kostneigingen weer door het kruipluik naar boven en maar onder de douche gesprongen..

:+
 
Nog een stront verhaaltje.
Vroeger bij mijn man thuis,put buiten zat verstopt, man zet de Atlas copco met 3 kuub pm met 7 atmosfeer erop.
Zijn vader moest met een schep en jute zak vasthouden in de put,hij deed iets niet goed en de zak vloog eruit,en hij dus onder veel stront.
Man en moeder zegen spontaan door hun benen en vader stondt sip te kijken.
Mijn man verteld dit nu hij moet er weer smakelijk om lachen en heeft er beelden bij.
Van alles geprobeerd om thuis een verstopping te verhelpen.
Uiteindelijk het idee om alles af te doppen en er met de compressor, in het buitenputje, lucht in te blazen.
Even later staat de buurvrouw aan de deur, er spoot van alles uit de wasbak en de afvoer van de wasmachine tegen de keukenkastjes.

Charme van een oud huis, alles is aan elkaar geknoopt, en de afvoer loopt onder hun huis door.
Verstopping wel verholpen door een gat in de buis te boren en met zo'n roterende sproeier door te spuiten.
 
Ooit gooide iemand na de vis schoonmaken alle afval in de wc,steeds t riool verstopt 3 huizen op 1 riool.
Op n keer zat t weer verstopt en de man Die t steeds veroorzaakte was op vakantie.
De buren gingen het ontstoppen met een compressor hun eigen wc afgedekt met n zak en bij de veroorzaker zat dus de pis,stront en de vistroep tot aan t plafond.
Het werd na 10 dagen gevonden,moraal van dit verhaal het is nooit meer verstopt geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan