Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
En toch is dat veiliger. Je hebt dan een langere lijn, en dus meer bewegingsruimte. En als je dan valt is je lijn niet lang genoeg om de grond te kunnen raken.....

Niet helemaal mee eens, je hebt verschillende soorten vallijnen. En dan ligt het nog weer aan de soort demper die je eraan hebt en het soort werkzaamheden wat je moet verrichten. Ligt aan de specifieke situatie, maar aangezien je te maken hebt met werken op hoogte ga je eerst naar andere opties kijken. Aanlijnen is op zich één van de laatste opties, daarvoor heb je hoogwerker, steiger e.d.
 
Laatst bewerkt:
Als ik een dakdoorvoertje moet maken neem ik een ladder ga omhoog schuif de pannen op zaag een gat in het dak en plaats de dakdoorvoer pannen dicht en klaar
Moet ik het doen zoals het hoort,moet ik met een steiger werken of de val bevestiging voor vast maken,dan ben ik heel lang bezig en verdien ik niks.
Ik heb dit werk plus minus 45 jaar zo gedaan,en altijd goed
Zou zo,n droplul van vca die nog nooit gewerkt heeft mij ff vertellen hoe het moet.
 
Mierenneuken over de tekst. :+

Bij verbranding van brandstoffen komen er (schadelijke) afvalstoffen vrij. Denk aan roet, andere onverbrande koolwaterstoffen, stikstofoxiden en zuren. Deze afvalstoffen belanden in de motorolie en die transporteert dit naar het oliefilter. Zo blijft de motor mooi schoon.

Zo'n oliefilter moet ik ook!!! :9
 
Als ik een dakdoorvoertje moet maken neem ik een ladder ga omhoog schuif de pannen op zaag een gat in het dak en plaats de dakdoorvoer pannen dicht en klaar
Moet ik het doen zoals het hoort,moet ik met een steiger werken of de val bevestiging voor vast maken,dan ben ik heel lang bezig en verdien ik niks.
Ik heb dit werk plus minus 45 jaar zo gedaan,en altijd goed
Zou zo,n droplul van vca die nog nooit gewerkt heeft mij ff vertellen hoe het moet.
Bij een particulier vast prima, maar organisaties waarvoor veiligheid (overdreven) hoog in het vaandel staat, die betalen je gewoon voor de extra kosten die je maakt voor het steigerwerk of hoogwerker. Voor VCA hoef je niet geconfronteerd te worden met droplullen, je kunt de theorie ook gewoon leren van papier zonder cursus en het examen is schriftelijk multiple gok dus daar heb je ook geen last van droplullen.
 
VCA betekent dat je meer werk kunt krijgen, heb je werk genoeg.... boeie...
Kwestie van regeltjes en papiertjes en idd afschuiven van verantwoordelijkheid.
Ik heb vca omdat het moet van mijn baas, die betaald het ook. Die is weer ISO 8 miljoen-weet-ik-veel gecertificeerd en kan dus werk krijgen van grote bedrijven die dat weer eisen...
Vervolgens moet ik weer formuliertjes invullen en verklaren dat ik alles braaf uitvoer zoals mij is opgedragen.
Doe ik dat niet en gebeurt er wat, kunnen ze mij weer om de oren slaan met dat papiertje wat ik na waarheid heb ingevuld O-)

:r
 
Bij een particulier vast prima, maar organisaties waarvoor veiligheid (overdreven) hoog in het vaandel staat, die betalen je gewoon voor de extra kosten die je maakt voor het steigerwerk of hoogwerker. Voor VCA hoef je niet geconfronteerd te worden met droplullen, je kunt de theorie ook gewoon leren van papier zonder cursus en het examen is schriftelijk multiple gok dus daar heb je ook geen last van droplullen.

Bij ons hebben ze een BSO systeem ..behaviors safety observations...
Dat houdt in dat IEDERE werknemer (700 man) elke maand een vragenlijst in moet vullen waarin je een veiligheids observatie hebt gedaan , en daar moet je je collega dan op wijzen...
Geen mens neemt dat serieus, nederlanders vinden dat stasi praktijken, en iedereen vult dus in, Collega gewezen op niet goed gestrikte veters, geen hand aan de leuning bij de trap op en af gaan,. natte plek na schoonmaak etc...
En daar hebben ze dit dus voor ontwikkeld, 2 personen controleren of iedereen er elke maand een invult, en sturen een week voor het einde van de maand een mailtje dat je hem nog in moet vullen....

Ja dat heeft ons bedrijf een stuk veiliger gemaakt, en dan hebben we het nog niet over de kosten
 
Bij ons hebben ze een BSO systeem ..behaviors safety observations...
Dat houdt in dat IEDERE werknemer (700 man) elke maand een vragenlijst in moet vullen waarin je een veiligheids observatie hebt gedaan , en daar moet je je collega dan op wijzen...
Geen mens neemt dat serieus, nederlanders vinden dat stasi praktijken, en iedereen vult dus in, Collega gewezen op niet goed gestrikte veters, geen hand aan de leuning bij de trap op en af gaan,. natte plek na schoonmaak etc...
En daar hebben ze dit dus voor ontwikkeld, 2 personen controleren of iedereen er elke maand een invult, en sturen een week voor het einde van de maand een mailtje dat je hem nog in moet vullen....

Ja dat heeft ons bedrijf een stuk veiliger gemaakt, en dan hebben we het nog niet over de kosten
het aantal melding is als doel gesteld, want .. de ijsberg enzo he ... maar zodra de oplossing geld kost gaat de melding on hold.

om de haverklap safety gesprek met een MT lid ... ja de jongens van kantoor weten het vast wel 🤔 |(.. maar een melding over asbest ... heeft 4 jaar geduurd voor er actie is ondernomen.
de rechtzaak voor schadevergoeding van een oud collega met asbestkanker liep toen ook nog ... de uitbetaling heeft ie natuurlijk nooit meegemaakt.

iedere dag dat ik wakker wordt ben ik blij dat ik in april ontslag heb genomen .... had wel 5 jaar eerder gemogen van mij
heb wel vlak voor mijn vertrek een safety issue een beetje hoog opgespeeld, heb ze om de oren geslagen met hun eigen voorschriften en regelgeving.
daar is toen actie op ondernomen maar het zou me niks verbazen dat er uiteindelijk niks meer mee wordt gedaan .... ik ben tenslotte weg en de meeste - nu dus oud -collega's vonden het wel goed zo .... is eigenlijk een sleutelblunder als je daar naar beneden valt ....
 
Ik ging op bezoek bij Shell Pernis en zei eerlijk dat ik de veiligheidsvideo nog niet had gezien.
Daarop was mijn collega niet blij, je moet altijd ja zeggen.
Wist ik veel, die dingen zijn toch ergens voor?
Dan moet ik er om gaan liegen. :P

Helemaal niet offtopic verder hier. :+ ;)
 
dat zit allemaal in hun computer hoor, of je die gezien hebt en of het niet tijd is dat je hem nog eens moet zien.

Grootste ramp voor ons (heftruckmekaniekers) is dat wij die video's moeten zien van de contractors terwijl daar eigenlijk quasi niets instaat dat voor ons van toepassing is, wij komen immers niet om aan hun instalaties/gebouwen/whatever te werken, enkel aan hun heftruck/...

en zonder vca kom je op sommige plants niet verder dan de receptie, hoe dringend het ook moge zijn. Niet dat ik die vca-cursus zo geweldig vind ...
 
dat zit allemaal in hun computer hoor, of je die gezien hebt en of het niet tijd is dat je hem nog eens moet zien.

Grootste ramp voor ons (heftruckmekaniekers) is dat wij die video's moeten zien van de contractors terwijl daar eigenlijk quasi niets instaat dat voor ons van toepassing is, wij komen immers niet om aan hun instalaties/gebouwen/whatever te werken, enkel aan hun heftruck/...

en zonder vca kom je op sommige plants niet verder dan de receptie, hoe dringend het ook moge zijn. Niet dat ik die vca-cursus zo geweldig vind ...
Het was een commercieel bezoek aan een hotemetoot van het stoomwezen.
Hoefde er niet te sleutelen, alleen koffie drinken. Meer kan ik niet.
Denk dat ze mij niet opslaan qua computer. :+ Of nog niet deden.
 
Niet helemaal mee eens, je hebt verschillende soorten vallijnen. En dan ligt het nog weer aan de soort demper die je eraan hebt en het soort werkzaamheden wat je moet verrichten. Ligt aan de specifieke situatie, maar aangezien je te maken hebt met werken op hoogte ga je eerst naar andere opties kijken. Aanlijnen is op zich één van de laatste opties, daarvoor heb je hoogwerker, steiger e.d.
Ik weet het, ik ben vertegenwoordiger in valbeveiliging geweest.
Wel maar kort, het hebben van hoogtevrees is beslist een nadeel aldaar.....
 
Ik ging op bezoek bij Shell Pernis en zei eerlijk dat ik de veiligheidsvideo nog niet had gezien.
Daarop was mijn collega niet blij, je moet altijd ja zeggen.
Wist ik veel, die dingen zijn toch ergens voor?e
Dan moet ik er om gaan liegen. :P

Helemaal niet offtopic verder hier. :+ ;)
Dan zou ik je van boord pleuren. Zie me eerdere post
 
Ik heb VCA en moest onlangs naar een nieuwbouw project van een grote aannemer om een brandmeldsyteem in bedrijf te stellen. Van tevoren moest ik hun veiligheids filmpje op mijn laptop bekijken.
Ja maar ik heb VCA. Ja dat moet je ook hebben maar je moet ook onze film bekijken en de vragen juist beantwoorden........nou ok dan als je dat graag wil.
Film bekeken en wat denk je.......allemaal dingen die je ook met VCA krijgt. Heb ze dan ook verteld dat ik het grote onzin vond......

En bij die grote aannemer bestaat corona niet, huppakee met 6 man tegelijk de lift in |(over gezond werken gesproken :?

Om ff on topic te blijven, ik bleef achter de USB kabel hangen en sloopte de USB poort van de Brandmeldcentrale :( stond er niet ergens iets over struikelgevaar ;)
 
Ik heb VCA en moest onlangs naar een nieuwbouw project van een grote aannemer om een brandmeldsyteem in bedrijf te stellen. Van tevoren moest ik hun veiligheids filmpje op mijn laptop bekijken.
Ja maar ik heb VCA. Ja dat moet je ook hebben maar je moet ook onze film bekijken en de vragen juist beantwoorden........nou ok dan als je dat graag wil.
Film bekeken en wat denk je.......allemaal dingen die je ook met VCA krijgt.

Dat vind ik op zich nog geen onzin. VCA doe je één keer in de 10 jaar. Geloof me, vijf minuten na het examen ben ik de helft al weer kwijt, net zoals de meesten denk ik. Het kan echt geen kwaad om je er weer opnieuw bewust van te zijn en te herhalen.
 
Om op een bijzondere locatie te mogen werken in Petten was een hoogwerker certificaat verplicht. Oké prima. Bij Gunco geven ze die cursussen. Ik oefen al een paar jaar dus dat zou een wandeling in het park zijn. De avond ervoor een heel stevig biertje gedaan als afsluiting van een paar echt zware weken. Waar ik geen rekening mee gehouden had was dat je foto ook op het pasje kwam. Er staat nu keurig een enorme zwerver op
 

Bijlagen

  • FC941F05-2749-489F-B1F0-8709645C2A05.png
    FC941F05-2749-489F-B1F0-8709645C2A05.png
    340,8 KB · Weergaven: 19
Ik heb ook dat WOH certifikaat, was echter gezakt op het punt dat ik de omgeving niet in de gaten hield, nou ik kan je zeggen als een havik. Ik zie die instructeur naar die hoogwerker lopen en ga voorzichtig voort, naderhand zegt hij dt ik doorging ondanks dat er iemand in de directe omgeving was. Ja de instucteur, moet ik daarvoor stoppen? Als hij er een van kantoor had gestuurd was ik wel gestopt... Maakt niet uit, ik heb dat ding, best...
 
Terug
Bovenaan Onderaan