Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Ik heb ook dat WOH certifikaat, was echter gezakt op het punt dat ik de omgeving niet in de gaten hield, nou ik kan je zeggen als een havik. Ik zie die instructeur naar die hoogwerker lopen en ga voorzichtig voort, naderhand zegt hij dt ik doorging ondanks dat er iemand in de directe omgeving was. Ja de instucteur, moet ik daarvoor stoppen? Als hij er een van kantoor had gestuurd was ik wel gestopt... Maakt niet uit, ik heb dat ding, best...
Ach. Afrijden voor E achter B in centrum Amsterdam.... natuurlijk bij elk stoplicht nonstop mensen die over de dissel stappen.
Op een bepaald moment was ik et zat dus trok héééél voorzichtig op terwijl er een yupmuts tussendoor liep. Die gillen. Examinator verbaasd: zag je die serieus niet?
Ik: zeker wel. Maar heb weinig zin om hier tot middernacht te blijven staan. Zebrapad is daar *wijst naar vóór de auto*. Daarom bijna geen gas gegeven, ze hoeft niet naar et ziekenhuis en zonde van de witte aanhanger.
Examinator:_O- Rij maar terug, genoeg gezien, je hebt em binnen.



Voor de ontopic fetisjisten: de sleutels van de lesauto waren foetsie :+
 
Gisteren de auto een grote beurt geven.... Hoppa plug losgedraaid voor de motorolie, olie ziet er verdacht schoon uit. Nog eens goed kijken.... shit.... versnellingsbakolie weg laten lopen:X. Dan maar na het weekend nieuwe halen, dus de grote beurt verder afgemaakt en straks 75w80 halen*O*
Nieuwe versnellingsbakolie zit er alweer in. We kunnen dus weer rijden met de auto🤓
 
Gisteren de auto een grote beurt geven.... Hoppa plug losgedraaid voor de motorolie, olie ziet er verdacht schoon uit. Nog eens goed kijken.... shit.... versnellingsbakolie weg laten lopen:X. Dan maar na het weekend nieuwe halen, dus de grote beurt verder afgemaakt en straks 75w80 halen*O*

Zeg jij hebt echt een bril nodig als je het onderscheid tussen een motorcarter en versnellingsbak nie kan sien
 
Gisteren de auto een grote beurt geven.... Hoppa plug losgedraaid voor de motorolie, olie ziet er verdacht schoon uit. Nog eens goed kijken.... shit.... versnellingsbakolie weg laten lopen:X. Dan maar na het weekend nieuwe halen, dus de grote beurt verder afgemaakt en straks 75w80 halen*O*

Bepaalde generatie Mazda 323'tjes uit de jaren 90 hadden toen al zo'n plastic bodemplaat onder het blok, echter stak de bak er wel onder uit, inclusief aftapplug.
Hoeveel van die bakken wel niet kapot gelopen zijn omdat mensen de bak olie er af hadden laten lopen, om vervolgens de motorolie bij te vullen...
 
Zeg jij hebt echt een bril nodig als je het onderscheid tussen een motorcarter en versnellingsbak nie kan sien
Zal nog eens langs de opticien gaan, is alweer een tijdje geleden...:Y Bij de vorige auto zat de aftapplug van de versnellingsbak op een iets logischere plek dan die ik nu heb. Maar je kent het wel hè, effe vlug de aftapplug losdraaien:]
 
Zal nog eens langs de opticien gaan, is alweer een tijdje geleden...:Y Bij de vorige auto zat de aftapplug van de versnellingsbak op een iets logischere plek dan die ik nu heb. Maar je kent het wel hè, effe vlug de aftapplug losdraaien:]
Nee, ken ik niet :N
Maar ik zet wel eens een fles met afwasmiddel in de koelkast, en dat ken jij dan misschien weer niet.....
 
Ook da ken ik nie. tja vreemde gebruiken hier op het forum,
Ik durf het bijna niet te vragen iemand anders nog met gekke onhebbelijk heden :Y
Ik ben er mee gestopt, maar heb een periode gehad dat ik m’n werkbroeken nooit waste. Aantrekken, na 4 weken waterdicht en weggooien als ie weer 8 weken later versleten was. Uncle Fester is ooit m’n bijnaam geweest
C4629E51-474C-4D86-A093-7A3D970624F0.jpeg
 
Jawel.
Ik kan het niet nalaten te reageren als ik het ergens mee oneens ben.....
Ook al weet ik wel dat degenen op wie ik reageer er toch niets van leren...... |( _O-
Weet je wel het onderscheid tussen assumties cq meningen en feiten?

Je moet niet aankomen met 2 + 2 is 3 omdat er van een van die 2 tweeen best wel eens een 1 verloren kan zijn gegaan.
 
Zal nog eens langs de opticien gaan, is alweer een tijdje geleden...:Y Bij de vorige auto zat de aftapplug van de versnellingsbak op een iets logischere plek dan die ik nu heb. Maar je kent het wel hè, effe vlug de aftapplug losdraaien:]
Effe snel effe snel, dat ken ik wel. Gister nieuwe accu in de motor gezet. Late namiddag, paar biertjes op. Effe snel snel dus. Plus op de min en min op de plus |( Hoe dom kan ik zijn.Startrelais zoeken. Kijk ik er de hele tijd finaal overheen. Eindelijk gevonden, steekzekeringen zoeken, juiste maat op..... graaaaaaaa:(

Inmiddels weer klaar :+
 
Effe en snel gaan niet samen .
Want "effe"is een aanduiding van vlakheid en geen tijd aanduiding , "snel"is wel een tijd aanduiding maar heeft weer niets te maken met of iets vlak is .
Effe kan ook op duiden dat een kleur dekking egaal is maar dat heeft dus ook niets te maken met tijd .
Dus als iemand tegen mij zegt "kan dat effe " zeg ik altijd nee wat het is niet vlak 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan