Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Effe en snel gaan niet samen .
Want "effe"is een aanduiding van vlakheid en geen tijd aanduiding , "snel"is wel een tijd aanduiding maar heeft weer niets te maken met of iets vlak is .
Effe kan ook op duiden dat een kleur dekking egaal is maar dat heeft dus ook niets te maken met tijd .
Dus als iemand tegen mij zegt "kan dat effe " zeg ik altijd nee wat het is niet vlak 🤣
Fout..

Jij hebt het over "effen" en dat is éénkleurig, effe is gewoon een verbastering die niets met glad terrein of kleur te maken heeft maar alles met tijd...
 
BMW K75 op de oprit. De nieuwbakken eigenaar maakte zich zorgen over de oliepluim (logisch). Ik kijk naar het peilglaasje, die is zwart. Motor scheefhouden, glaasje nog steeds zwart. Hmmm, laten we de oude eigenaar eens vragen. "Ik peil eigenlijk nooit. Ik gooi er op de gok gewoon wat in" Dusssss...

Affijn, de bak er onder en de aftapplug er uit. Olie stroomt en blijft stromen. Haakie herinnert zich ineens dat zwarte glaasje en wat die stoethaspel ook alweer gezegd had. Dat kon wel eens meer dan 4 liter olie zijn. Fuk...-O-
Affijn, weer kattegrit strooien.

Verse olie in de goede hoeveelheid op het blok en weg is de pluim. *O* Alleen nog even de olie uit de bak in een oude oliefles teruggieten. Helaas is Haakie weer vergeten dat het misschien meer dan 4 liter olie kon zijn. Fuk...
Affijn, kattegrit...

Oprit was toch al zwart...
 
Lekker boeiend of het correct geschreven is. Als je zoiets heel graag wil moet je eens een Neerlandicus je huis laten stucen. Doe mij er gewoon 1 die z’n eigen naam op z’n arm heeft getatoeëerd en snaar strak werk levert
Mij boeit het ook niet. Een puntje, hoofdlettertje, kommatje op zijn tijd maakt het wel plezierijg lezen. Maat NIET zeggen dat effe een synoniem is voor egaal of eenkleurig. Dan zit je een ander keiharde leugens te leren... affijn, da's internet
 
Lekker boeiend of het correct geschreven is. Als je zoiets heel graag wil moet je eens een Neerlandicus je huis laten stucen. Doe mij er gewoon 1 die z’n eigen naam op z’n arm heeft getatoeëerd en snaar strak werk levert
Het gaat er hier niet zozeer om of iets wel of niet correct geschreven is, maar als je een taalgrap probeert te maken is het wel zo handig dat anderen hem ook kunnen begrijpen......
Als zelfverklaarde taal-Nazi doet het trouwens wel zeer om bovenstaand neer te pennen.....
En heb je "stucen" opzettelijk fout geschreven? :+
 
Mij boeit het ook niet. Een puntje, hoofdlettertje, kommatje op zijn tijd maakt het wel plezierijg lezen. Maat NIET zeggen dat effe een synoniem is voor egaal of eenkleurig. Dan zit je een ander keiharde leugens te leren... affijn, da's internet

maar "voltage" boeit dan weer wel, terwijl iedereen goed weet wat dat inhoudt :?
 
Kwaak kwaak kwaak kwaak kwaak kwaak kwaak kwaak.

Een beetje in topic dan maar met een bewuste sleutelblunder. Schroefdraad en bout waren naar God.

IMG_20200924_142222_1.jpg


db
 
BMW K75 op de oprit. De nieuwbakken eigenaar maakte zich zorgen over de oliepluim (logisch). Ik kijk naar het peilglaasje, die is zwart. Motor scheefhouden, glaasje nog steeds zwart. Hmmm, laten we de oude eigenaar eens vragen. "Ik peil eigenlijk nooit. Ik gooi er op de gok gewoon wat in" Dusssss...

Affijn, de bak er onder en de aftapplug er uit. Olie stroomt en blijft stromen. Haakie herinnert zich ineens dat zwarte glaasje en wat die stoethaspel ook alweer gezegd had. Dat kon wel eens meer dan 4 liter olie zijn. Fuk...-O-
Affijn, weer kattegrit strooien.

Verse olie in de goede hoeveelheid op het blok en weg is de pluim. *O* Alleen nog even de olie uit de bak in een oude oliefles teruggieten. Helaas is Haakie weer vergeten dat het misschien meer dan 4 liter olie kon zijn. Fuk...
Affijn, kattegrit...

Oprit was toch al zwart...
Heb Shell al gebeld kunnen ze olie delven. nee serieus man denk aan het Milieu.
 
Het gaat er hier niet zozeer om of iets wel of niet correct geschreven is, maar als je een taalgrap probeert te maken is het wel zo handig dat anderen hem ook kunnen begrijpen......
Als zelfverklaarde taal-Nazi doet het trouwens wel zeer om bovenstaand neer te pennen.....
En heb je "stucen" opzettelijk fout geschreven? :+
Ieder z’n hobby. No hard feelings. Ik had het ook niet goed gelezen. Nederlands was op school altijd m’n slechtste vak. In m’n werk lees en schrijf ik niet veel. Dat is ook de reden dat ik met SMS, What’s app en zoals hier echt m’n best doe om correct te schrijven. Doe ik dat niet dan is er binnen een jaar helemaal geen touw meer aan vast te knopen. De fouten die je tegen komt komen voort uit onkunde. Dergelijke fouten zitten dus ook in emails naar klanten etc. Ook als ik een geschil of iets heb schrijf ik alles zelf. Gaan we erna in gesprek dan ben ik niet degene die stottert.
 
Ieder z’n hobby. No hard feelings. Ik had het ook niet goed gelezen. Nederlands was op school altijd m’n slechtste vak. In m’n werk lees en schrijf ik niet veel. Dat is ook de reden dat ik met SMS, What’s app en zoals hier echt m’n best doe om correct te schrijven. Doe ik dat niet dan is er binnen een jaar helemaal geen touw meer aan vast te knopen. De fouten die je tegen komt komen voort uit onkunde. Dergelijke fouten zitten dus ook in emails naar klanten etc. Ook als ik een geschil of iets heb schrijf ik alles zelf. Gaan we erna in gesprek dan ben ik niet degene die stottert.

Geheel met je eens.
Goed weten wat er speelt is belangrijker dan een kleine taalfout. Waarbij de taalfout ook nog eens geen effect heeft op de inhoud van het geschrevene. Want als er ergens staat "ik wordt" begrijpt iedereen toch wel wat er bedoeld wordt ;).
 
:^ dat allemaal dus.

Maar ga niet opzettelijk al je leestekens weglaten omdat dat op "MSN nou eenmaal de mode is". Verder lekker je fouten inbouwen, maakt mij niet uit iig. @Janbros ,spanning en voltage is van een ander voor mij net zo duidelijk, waarschijnlijk ga ik nog mee ook, met voltage maar uit mijn koker komt spanning
 
Geheel met je eens.
Goed weten wat er speelt is belangrijker dan een kleine taalfout. Waarbij de taalfout ook nog eens geen effect heeft op de inhoud van het geschrevene. Want als er ergens staat "ik wordt" begrijpt iedereen toch wel wat er bedoeld wordt ;).
Nee, dus niet altijd.
Sterker nog, als er teveel fouten (of soms maar 1 enkele fout) in een tekst staan/staat kan het (voor mij) volkomen onleesbaar worden. En ik weet dat meer mensen daar last van hebben.
Het hangt er dus vanaf wanneer en waar. En ook door wie.
Bij sommigen heb ik het idee dat ze maar wat doen en geen zin hebben om ook maar te kijken naar wat ze ergens neerzetten. Spellingscontrole? Waarom zou ik, ze snappen het wel.....
Nu, ik snap dat ik in dat geval geen zin heb om het te lezen of om te reageren.
Dus, als jullie geen reactie van mij op jullie postings willen (en dat snap ik best), maak dan vooral veel opzettelijke schrijffouten..... :+
 
Laatst bewerkt:
En om weer on-topic te komen.

Ben er achtergekomen dat het proefdraaien van motorfiets waarbij het deksel van de koppelingszijde was gedemonteerd niet handig is :X

Oliedruk zorgde ervoor een dat de pen die de koppeling bediend eruit werd geperst... En de pen werd gevolgd door een mooie straal olie :Y
Wist wel gelijk dat de oliepomp goed werkte :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan