Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Ach, een vriend van me wilde vroeger hetzelfde doen en lukte ook niet dus heeft hij de ruit aan de binnenzijde met een spuitbus zwart gespoten.

Van buiten was het netjes, als je in de auto zat zag het er niet uit omdat de laagdikte natuurlijk niet overal gelijk was! _O-
 
Ik heb net de installatie van een superbike stuur op mijn R1 2004 afgemaakt.
Dan krijg ik de neiging om extra dingen te controleren aangezien ik de klus een tijd had laten liggen en dus o.a vergeten was de slangen en connectoren van de tank weer aan te sluiten, maar dat was snel gevonden toen hij niet startte..
Later viel het mij op dat het remlicht 'het niet deed' maar dat bleek achteraf 'niet reageerde' had moeten zijn.

Na veel gezoek en zelfs kijken in het elektrische schema, wat bij mij nooit een goed teken is (wanhoop) , snapte ik niet dat er op beide draden 12 volt stond en de aarde draad gewoon goed was.
Het was dus al langer dat de achterrem schakelaar te strak stond en het remlicht dus continue brandde.
Nu had ik (hier komen de smoezen) de motor ook op zo manier staan dat ik in de volle zon aan het werken was, dus echt fel leek het licht niet.

ach, door het zoeken iig een slechte verbinding bij de usb aansluiting verholpen :)
 
Ik heb daarnet op ali gekeken wat ik had gekocht.

Ja dr hoort een afpel laag te zijn
Nee. Alles is er af gevallen.
Nee. Ik heb daarnet even geprobeerd om de laag er af te pellen dat het niet lukte. Geen uitgebreide poging gedaan echter.

De blunder breid zich nog even uit. ;)

db
Aan weerszijden een plakbandje plakken, en een stuk uit laten steken, als je ze uit elkaar trekt zouden de 2 lagen van elkaar los moeten komen.
 
1630923988963.png
 
Kopplingsplatenset gekocht, want m'n exc had had al aardig wat gelopen, en die koppeling werkte ook niet meer zo lekker. 250 euro uitgegeven voor een nieuw setje, oude eruit gehaald, en goh dat zag er eigenlijk nog heel best uit, je zou het niet verwachten. Desalniettenin hup zo de kliko ingegooid. Na montage van de nieuwe bemerkte ik geen hydraulische druk meer op de hendel. Vreemd, kijk ik volgende week wel even naar..
Vandaag dacht ik, laat ik 's het reservoir checken..en blijkt er helemaal geen vloeistof meer in te zitten. Ah ja, daarom deed ie het niet zo goed. Echt briljant dit..
 
Laatst bewerkt:
Kopplingsplatenset gekocht, want m'n exc had had al aardig wat gelopen, en die koppeling werkte ook niet meer zo lekker. 250 euro uitgegeven voor een nieuw setje, oude eruit gehaald, en goh dat zag er eigenlijk nog heel best uit, je zou het niet verwachten. Desalniettenin hup zo de kliko ingegooid. Na montage van de nieuwe bemerkte ik geen hydraulische druk meer op de hendel. Vreemd, kijk ik volgende week wel even naar..
Vandaag dacht ik, laat ik 's het reservoir checken..en blijkt er helemaal geen vloeistof meer in te zitten. Ah ja, daarom deed ie het niet zo goed. Echt briljant dit..
Op de kop in de container. Platen er weer uit, schoonmaken, volkwaieren met olie en tyrapjes er om heen. In een dubbele plastic zak en opruimen.

db
 
Die zin gaat wekelijks door me heen. Het is zo ontzettend waar
Dat is omdat het zo'n geweldige dooddoener is.
Net zoals 'valse zuinigheid' een tegenargument moet zijn voor kritisch nadenken

Wie vindt het fantastisch om alles veilig te doen, oeverloos te denken, nooit een risico nemen en niets meer te bereiken?

Robots...
 
Van 't weekend de (schakel) brommer van de zoon maar eens opengehaald, was vastgelopen vrijdag.
Conclusie: vastgelopen big-end, dus nieuwe krukas, iets afgebroken in linker carterhelft, bij demontage stukje van zuiger😔, pakking set....
Word dus een nieuw blokje, = goedkoper.
 
Ik was vandaag weer eens de beste..

Dolgedraaid bout-gat in aluminium blok.. M6 , maar dan engels draad.. fuck die shit.
Uitboren... boor breekt af ( fuck, d'r zat dus al een afgebroken boor in van de vorige die d'r aan heeft gewerkt ! )
Spul d'r uit gepeuterd .. uurtje geklootzak en gescheld .
Netjes uitboren , helicoil beschaafde maat er in ( m6 metrisch )

Draai m6 er in , breek ik toch pest-pleuris die m6 af !!!.. - godverdomme -
Ik denk oprecht dat ik een "slecht boutje" te pakken had, ding knapt zo af in m'n vingertjes.

Uur bezig geweest om M6 , en helicoil d'r uit te peuteren.. gat was dus ook weer verneukt.
( denk, prostituee nadat ze net een vliegdekschip bemanning heeft bediend na een jaar op zee )

Er zit nu een M8 helicoil in, en toen de lichten maar uitgedaan.. tijd om morgen ofzo verder te gaan
en het deel wat er op moet aan te passen dat er ook m8 in past. ( wat ook weer een dingentje gaat worden )
 
Zou zo'n verloop kunnen werken, of komt er veel kracht op te staan?

products-gew-m8.png

Ik denk dat het wel zou werken ( maar heb ze zo niet liggen )

Máár , ( ben uiteraard toch nog even terug gelopen ;p ;p )
Ik denk dat het hele spul met wat creativiteit wel op M8 te zetten is , d'r is vlees zat.

Als ik niet naar M10 of M12 moet gaan wegens nog meer afbreken.. gaat het goedkomen :) :) :)
 
Ik denk dat het wel zou werken ( maar heb ze zo niet liggen )

Máár , ( ben uiteraard toch nog even terug gelopen ;p ;p )
Ik denk dat het hele spul met wat creativiteit wel op M8 te zetten is , d'r is vlees zat.

Als ik niet naar M10 of M12 moet gaan wegens nog meer afbreken.. gaat het goedkomen :) :) :)
1 voordeel: over het algemeen breekt een boutje m8 minder snel af dan m6 dus met wat mazzel hoef je niet naar m10 of m12 :t :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan