Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
1 voordeel: over het algemeen breekt een boutje m8 minder snel af dan m6 dus met wat mazzel hoef je niet naar m10 of m12 :t :+


Ho.. luistert... vriend ... collega ... forumgenoot .

mag ik je er even op wijzen dat IN DIT GEVAL , in DEZE SPECIFIEKE SITUATIE , ik werkelijk niet ... maar dan ook NIET
lomp op z'n slav style's bezig was.

1/4' rateltje er op , en nog niet eens kracht er op het zetten ( wist niet helemaal zeker of de bout te lang was, dus was t kijken
waar het "eindpunt" zat. )

ik denk oprecht dat het boutje zelf ( nieuw! ) lurp was .

Zeg maar het kneusje uit het doosje.


in dit geval hé ..



Wel voor de grap.. de ontbrekende sleutelblunder..
Was bussen het draaien van nylon achtig materiaal ( ehhh.. weet ik veel hoe het heet, dat witte spul uit de voedingsmiddelen industrie.. die )

Kwam ik er dus achter, na echt perfect op 100ste 2 bussen gemaakt te hebben..
Was fucking trots op mezelf hoe maatvast ze waren.
( 2.52 buiten, 19 binnen , 78 lang )

Wat blijkt ....
Dat dat spul dus behoorlijk wat uitzet als je het bewerkt.
( lekker man, stroken van 2mm in 1x eraf draaien.. die shit is rete zacht.. gaat hard zo , hopppaaa !!! )

Moet je raden wat dus NET niet paste op het moment dat het koud was en door de velg heen moest.
* gloe .. gloe gloe ... gloeiende *

wist ik veel 😁

En aangezien ik nog nooit met een ruimer had gewerkt ( hey.. sue me ! ) , ben ik daarna zowat een uur bezig geweest
om uit te vissen hoe de fuck je die nou kon gebruiken zonder het werkstuk alsnog warm te krijgen en het vrij dunne
wandje niet te mollen.

fuck ;p
 
Ik heb echt geen idee , heb het goud eerlijk gestolen en ben even niet wezen vragen wat het precies was.
Het maakt van die mottige slierten , maar als je de toeren laag houd is er best prima mee te draaien.

De bron maakte er ook glijlagers van voor in de voedingsmiddelen .
 
Ik heb echt geen idee , heb het goud eerlijk gestolen en ben even niet wezen vragen wat het precies was.
Het maakt van die mottige slierten , maar als je de toeren laag houd is er best prima mee te draaien.

De bron maakte er ook glijlagers van voor in de voedingsmiddelen .
Kan je ook mooie strakke veergeleider draaien voor in je buks, heb je geen last meer van een twangende buks. Tophat er bij draaien, wordt hij ook wat precieser
 
Volgende ijzer-bestelling zal ik wat betere lengte mee laten komen .
De roof-keuze is toch wat beperkt :)

Van t weekend nog een paar bussen op maat maken om de wielen d'r op te kunnen zetten,
kan k weer wat andere dingentjes aanpakken na het luieren en gamen.


En het begon allemaal met "effe lopend maken zodat die andere naar de handel kon... ;p "
T enige wat niet open geweest is nu is het motorblokje zelf :) :) :)
 
Had er ook eentje,
Mash van zoon ander motortje in lepelen, (big-end van vorige onverklaarbaar vast, + kleine andere schade,...)
Stekkers van elektra van een andere soort, dus even solderen en krimpkousen knutselen... Verder alles vlot te monteren... Starten...niks??
Geen vonk... Wat nu?
Toch maar even die stekkers herbekeken... Ja hoor! Één in spiegelbeeld weer de steekertjes in geduwd, even omkeren...starten en draaien! Mijn nachtrust is gered👍!
 
Deze week ook een sleutelblundertje.
Normaal ben ik meestal de laatste die zijn motor klaar heeft voor de vakantie.
Dit keer was ik de eerste, en dat liet ik ook weten aan de rest. Al ruim een maand klaar.
En aangezien het een Blackbird is, start hij altijd.
Maar ik had mijn accu er uit gehaald om te kunnen testen op een andere motorfiets, dus niet gestart.
Omdat we deze week weg zouden gaan dus zaterdag even de accu teruggezet en gestart. Althans, dat was de bedoeling....
Helemaal niets dus.
Spyball alarm wilde de startblokkering niet vrijgeven, dus geen brandstofpomp en geen vonk.
Kon ik toch nog op het laatste moment gaan sleutelen om dat ding weer werkend te krijgen..... |(

Maar goed, hij doet het weer, morgenochtend heel vroeg op reis. :W
 
Deze week ook een sleutelblundertje.
Normaal ben ik meestal de laatste die zijn motor klaar heeft voor de vakantie.
Dit keer was ik de eerste, en dat liet ik ook weten aan de rest. Al ruim een maand klaar.
En aangezien het een Blackbird is, start hij altijd.
Maar ik had mijn accu er uit gehaald om te kunnen testen op een andere motorfiets, dus niet gestart.
Omdat we deze week weg zouden gaan dus zaterdag even de accu teruggezet en gestart. Althans, dat was de bedoeling....
Helemaal niets dus.
Spyball alarm wilde de startblokkering niet vrijgeven, dus geen brandstofpomp en geen vonk.
Kon ik toch nog op het laatste moment gaan sleutelen om dat ding weer werkend te krijgen..... |(

Maar goed, hij doet het weer, morgenochtend heel vroeg op reis. :W

Tradities zoals 'last minute klaar zijn' moet je niet veranderen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan