Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Ja, die "last minute's"...
In een ver verleden ging onze afdeling voetballen tegen andere vestigingen,
(In Leeuwedorp).
We zouden met de collega-motorrijders (8 motoren) gaan "supporteren".
De ene mocht niet van vriending, andere kreeg de CBR niet gestart,....
(We zijn toch met 2 tot daar geraakt)
Afspreken ....pfff...
 
Deze week ook een sleutelblundertje.
Normaal ben ik meestal de laatste die zijn motor klaar heeft voor de vakantie.
Dit keer was ik de eerste, en dat liet ik ook weten aan de rest. Al ruim een maand klaar.
En aangezien het een Blackbird is, start hij altijd.
Maar ik had mijn accu er uit gehaald om te kunnen testen op een andere motorfiets, dus niet gestart.
Omdat we deze week weg zouden gaan dus zaterdag even de accu teruggezet en gestart. Althans, dat was de bedoeling....
Helemaal niets dus.
Spyball alarm wilde de startblokkering niet vrijgeven, dus geen brandstofpomp en geen vonk.
Kon ik toch nog op het laatste moment gaan sleutelen om dat ding weer werkend te krijgen..... |(

Maar goed, hij doet het weer, morgenochtend heel vroeg op reis. :W


Spyball... Die meuk heeft al voor veel ergernis gezorgd...
 
Ja, die "last minute's"...
In een ver verleden ging onze afdeling voetballen tegen andere vestigingen,
(In Leeuwedorp).
We zouden met de collega-motorrijders (8 motoren) gaan "supporteren".
De ene mocht niet van vriending, andere kreeg de CBR niet gestart,....
(We zijn toch met 2 tot daar geraakt)
Afspreken ....pfff...
.........inderdaad, blijft moeilijk , ......afspreken ......vriendinnen...... :W O-)
 
De poort naar de tuin achter het huis zit bij mij halverwege de schutting. In de schutting loopt diagonaal een staalkabel met spanner. Het doel van het ding is om de poort vrij te kunnen trekken. Dit heb ik hier wel eens verteld. 1 van jullie opperde dat de poort dan juist in de grond getrokken zou worden. Dit deed ik af als onzin. Nou, deze MF-er had gelijk
 
De poort naar de tuin achter het huis zit bij mij halverwege de schutting. In de schutting loopt diagonaal een staalkabel met spanner. Het doel van het ding is om de poort vrij te kunnen trekken. Dit heb ik hier wel eens verteld. 1 van jullie opperde dat de poort dan juist in de grond getrokken zou worden. Dit deed ik af als onzin. Nou, deze MF-er had gelijk
Foto?
 
Ik heb een week of twee getwijfeld of ik mijn recente grote sleutelblunder hier zou delen.
Ik doe het toch maar wel, ook om te erkennen dat hoe lang je ook sleutelt (ik nu zo'n 35 jaar) en hoe goed je ook denkt te zijn (oh oh wat ben ik goed :-) ), iedereen fouten kan maken. Ik dus ook 8-)
Bijgevoegde foto is van een NX250 die ik uit een paar dozen onderdelen weer helemaal opgebouwd heb.
Het was aan het eind van een lange dag sleuten en ik was al te laat met koken voor het gezin dus ik had haast. Toch heb ik toen, tegen beter weten in, de klus afgemaakt. Bij de eerste korte proefrit op de parkeerplaats viel me op dat de rem met net volledig gereviseerde klauw en twee remblokken het niet goed deed ...

20210918_134744.jpg
 
Welnee.
Heb er een paar honderd meter voorzichtig mee gereden om alles te proberen.
Had de motor net uit een paar dozen onderdelen opgebouwd dus ik deed echt wel even heel langzaam en voorzichtig.
Er is niks kapot gegaan.
Klauw losgehaald en vervolgens weer gemonteerd met dit keer een remblok aan elke kant van de schijf en klaar was Klara.
Hij doet het nu prima.
 
4H classic van Spa. 2021
1 van de grootste en mooiste classic motorwedstrijden van Europa.
Van verre komen ze kijken naar jou rijkunsten en onrechtstreeks naar de sleutelkunsten.

Ons team had vorig jaar 100pk aan het achterwiel en zaten daarmee aan de staart van het peloton. Finish niet gehaald door een dom elektrisch probleem.
Dit jaar zo'n 115pk aw.
een eerste probleem zagen we na 45min. We verbruiken een grote klets meer, dus langere pitstops voor tanken, na 2h zagen we dat de band de 4h niet gaat halen.
Dat was ook niet nodig, want de achterwiellagers kregen het te zwaar. Ze hadden nog maar 4h achter de kiezen (Chimay), maar er was er 1 stuk.
Achteras en lager waren aan elkaar gesmolten. 1h sleutelen in de pits. Game over dus.

Wat ook niet ideaal is, is een piloot van 90kg en een piloot van 115kg.
En die van 115kg rijdt dan zo'n 7 sec sneller.
:X

Sneller is niet altijd garant voor een betere prestatie tijdens een wedstrijd.
 
Dat kapotte lager zal niet van de extra 15 PK zijn. :P

Van de zomer samen met een groepje naar Zandvoort geweest om te rijden, twee circuitmaagden erbij. Eentje had zijn VF750 net de week ervoor helemaal opnieuw opgebouwd na een blokwissel, maar alles was oké bij het testrondje om de kerk, alleen jammer dat toen het tijd was voor zijn allereerste sessie de motor niet meer meer wilde starten, na een half uurtje zoeken zag ik een losse stekker van de CDI in het kontje, heeft niet helemaal goed gezeten en was losgeraakt, die weer aansluiten had positief effect. 👍
 
4H classic van Spa. 2021
1 van de grootste en mooiste classic motorwedstrijden van Europa.
Van verre komen ze kijken naar jou rijkunsten en onrechtstreeks naar de sleutelkunsten.

Ons team had vorig jaar 100pk aan het achterwiel en zaten daarmee aan de staart van het peloton. Finish niet gehaald door een dom elektrisch probleem.
Dit jaar zo'n 115pk aw.
een eerste probleem zagen we na 45min. We verbruiken een grote klets meer, dus langere pitstops voor tanken, na 2h zagen we dat de band de 4h niet gaat halen.
Dat was ook niet nodig, want de achterwiellagers kregen het te zwaar. Ze hadden nog maar 4h achter de kiezen (Chimay), maar er was er 1 stuk.
Achteras en lager waren aan elkaar gesmolten. 1h sleutelen in de pits. Game over dus.

Wat ook niet ideaal is, is een piloot van 90kg en een piloot van 115kg.
En die van 115kg rijdt dan zo'n 7 sec sneller.
:X

Sneller is niet altijd garant voor een betere prestatie tijdens een wedstrijd.
De volgende keer dus een reserve as en wiel meenemen!

Of afvallen.
 
Afvallen kan altijd, maar is voor de piloten niet eenvoudig. Onze debriefings zijn altijd zeer calorierijk _O-
De reserve-as is geen oplossing, de eerste moest er wel uit gemept worden. We vreesden al dat de achterbrug en bevestiging ging beschadigen.
Let wel, je zit daar op je knieën in de pitbox met pottenkijkers en hels lawaai met een hartslag van 140.
Geen radio, biertje rust en ideale hoogte van werken.
 
Een foto die ik koester. Een gouden plaatje.
Uit de 24h
hardcore sleutelen. In omstandigheden die nu nooit meer kunnen.


Geen resultaat = geen poen voor de piloot in het rood/wit. En hij moest er een gezin mee onderhouden. 8)7
stress op het werk? Opgebrand, oververmoeid, magnesium tekort? Die bewoording bestond nog niet, maar was er wel.


Bekijk bijlage 1681733
Wat was dat voor frame,een Bakker?
 
Ik gok een Martin kader.
Het was een frans team en dat breed frame doet daar aan denken.

George Martin (de creator van het frame, niet de piloot op de foto) was volgens mij nooit succesvol in de officiële endurance wedstrijden.
Toch was hij wel succesvol in het business-leven want heeft honderden, mss duizend frames gemaakt voor jan met de pet.
Hier een GS(x?) met turbo.

martin suzuki met turbo.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan