Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Als ik de foto's zo zie heeft de dop ook niet volledig over de zeskant gezeten bij het overbrengen van de kracht. Dus ofwel niet diep genoeg ingestoken, ofwel flink scheef gehouden.
Of, zoals ik heel vroeger geleerd heb, een slecht vakman geeft altijd het gereedschap de schuld.
Je voelt wanneer een sleutel niet lekker aan ligt of gaat slippen. Dan ga je niet doordraaien.
 
Van de week bij de Monkey ketting gespannen, was nodig, klapperde.
As los, stelboutjes los, naar achteren gesteld en stelboutjes weer vast.
Gisteren een stukgereden, en bij gas los en koppeling in, begon hij te klapperen, ik denk in de bak.
Vergeten de as weer vast te zetten |(|(|(|(|(|(|(

Snel de as weer vast. maar nu blijft hij klapperen, je hort het vooral, maar voelt het ook.
Is er nu iets definitief stuk???
 
Van de week bij de Monkey ketting gespannen, was nodig, klapperde.
As los, stelboutjes los, naar achteren gesteld en stelboutjes weer vast.
Gisteren een stukgereden, en bij gas los en koppeling in, begon hij te klapperen, ik denk in de bak.
Vergeten de as weer vast te zetten |(|(|(|(|(|(|(

Snel de as weer vast. maar nu blijft hij klapperen, je hort het vooral, maar voelt het ook.
Is er nu iets definitief stuk???

Dit hoort thuis in topic "Techniek, vragen en antwoorden"





Lamaar. |(
 
Met mijn GT heb ik me eens de tandjes gezocht naar een zingend geluid zodra ik er op ging zitten... Hoorde het voor t verkeerslicht en iedere keer als ik afstapte was het weg en als ik opstapte kwam het terug. Bleek de Makita in mijn rugzakkie te zijn die ging draaien zodra het rugzakkie ondersteund werd als ik ging zitten

(uit een ander topic, maar het vermelden waard)
 
Hoe controleer ik het lager?
Gewoon uit elkaar halen?
Blok eruit neem ik aan
niks verder gelezen maar bij 99 van de 124 japanse blokken kan je een bus uit het blok trekken waarna je heel makkelijk de keerring kan verwijderen en het lager er van buiten uit kan trekken.

Als er een koppeling en een startmotor meekomt ging dat bij jou niet
 
Gisteravond eindelijk eens die stalen remleiding op de SZR zetten. Met een enkele remschijf dus een eenvoudig systeem; makkelijk te ontluchten. Als volleerd sleutelaar vul ik van ónderaf, met een spuitje. Gaat prima, fijn, deze keer eens zonder geknoei! :]
Totdat ik wat bovenop mijn hoofd voel klateren. :? Het reservoir was nog open, lag niks op. Dus een fontein remvloeistof op m'n kop. |(
'k Heb eerst mijn hoofd maar onder de kraan gestoken _O- en daarna de troep opgeruimd. :z

013EF9EE-B9B4-4D55-A54D-ED2CE173F296.jpeg


L’ Castrol.

Omdat je het waard bent :+
 
Hebben jullie dat ook dat je bij terugmonteren boutjes laat vallen die op onmogelijk bereikbare plekken terechtkomen, als je ze al kan terugvinden? Als het even meezit ligt er hier een klein kapitaal aan boutjes op de carterbescherming _O-.

En dat je juist iets laat vallen als je bewust nadenkt "opletten nou, deze mag je niet laten vallen, van deze heb je er maar 1"... -O-
 
Hebben jullie dat ook dat je bij terugmonteren boutjes laat vallen die op onmogelijk bereikbare plekken terechtkomen, als je ze al kan terugvinden? Als het even meezit ligt er hier een klein kapitaal aan boutjes op de carterbescherming _O-.

En dat je juist iets laat vallen als je bewust nadenkt "opletten nou, deze mag je niet laten vallen, van deze heb je er maar 1"... -O-
:$ :Y O-)
 
Ik had vanavond weer een ouderwetse blunder: even snel iets doorslijpen. Vergeten dat ik slippers aan had want lekker weer. Dikke straal vonken over m'n blote pootjes heen en uiteraard blijft er 1 dikke vonk lekker zitten tussen mijn slipper en de bovenkant van mijn voet. Auw. Dikke blaar uiteraard.
 
Hebben jullie dat ook dat je bij terugmonteren boutjes laat vallen die op onmogelijk bereikbare plekken terechtkomen, als je ze al kan terugvinden? Als het even meezit ligt er hier een klein kapitaal aan boutjes op de carterbescherming _O-.

En dat je juist iets laat vallen als je bewust nadenkt "opletten nou, deze mag je niet laten vallen, van deze heb je er maar 1"... -O-

Half uur zoeken, en boutje niet terug kunnen vinden.

En dan snel naar motorzaak/bouwmarkt voor een nieuw boutje.
Boel weer gemonteerd, en even later vermist boutje terugvinden naast stoelpoot.

_O- O-) :t
 
Ik had vanavond weer een ouderwetse blunder: even snel iets doorslijpen. Vergeten dat ik slippers aan had want lekker weer. Dikke straal vonken over m'n blote pootjes heen en uiteraard blijft er 1 dikke vonk lekker zitten tussen mijn slipper en de bovenkant van mijn voet. Auw. Dikke blaar uiteraard.
Nooit last van, dat gebeurt me alleen als ik "alleen ff wil hechten" en later aflassen :+
 
Ja, bij lassen gebeurt het me ook nogal eens.
Ik heb ook een paar sokken met gaten aan de bovenkant waar dan de lasspetter tussen je sok en de tong van je schoen valt. Doet ook auw.
_O- Ik loop voornamelijk thuis rond met oude werkschoenen, je weet wel, waar de veters inmiddels zo kort zijn dat die flap half open staat.
Soort instappers dus, nou die flap die open staat vangt dus ook mooi alle lasspetters, hete metaaldeeltjes etc op.
Resultaat meestal een schoen die door de tuin vliegt en een rare KwaSuz die door de tuin hinkeld :P
 
Ja, bij lassen gebeurt het me ook nogal eens.
Ik heb ook een paar sokken met gaten aan de bovenkant waar dan de lasspetter tussen je sok en de tong van je schoen valt. Doet ook auw.
Jaar of 18 geleden, trok ik ‘s morgen om 5:30 m’n werkschoenen aan om naar m’n werk te gaan. Helaas trok ik een van de veters kapot, en kon zo gauw geen nieuw vinden. Dan maar een tyrap. Op het werk aan de werkbank zitten lassen, en op een gegeven moment valt er een lasspetter in m’n schoen. Die ene.. met tyrap.. Uiteraard geen kniptang in de buurt |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan