Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Of, zoals ik heel vroeger geleerd heb, een slecht vakman geeft altijd het gereedschap de schuld.Als ik de foto's zo zie heeft de dop ook niet volledig over de zeskant gezeten bij het overbrengen van de kracht. Dus ofwel niet diep genoeg ingestoken, ofwel flink scheef gehouden.
Van de week bij de Monkey ketting gespannen, was nodig, klapperde.
As los, stelboutjes los, naar achteren gesteld en stelboutjes weer vast.
Gisteren een stukgereden, en bij gas los en koppeling in, begon hij te klapperen, ik denk in de bak.
Vergeten de as weer vast te zetten
Snel de as weer vast. maar nu blijft hij klapperen, je hort het vooral, maar voelt het ook.
Is er nu iets definitief stuk???
Hoe controleer ik het lager?Ketting te strak gesteld waardoor het lager van de uitgaande as kapot is gegaan.
niks verder gelezen maar bij 99 van de 124 japanse blokken kan je een bus uit het blok trekken waarna je heel makkelijk de keerring kan verwijderen en het lager er van buiten uit kan trekken.Hoe controleer ik het lager?
Gewoon uit elkaar halen?
Blok eruit neem ik aan
niks verder gelezen maar bij 99 van de 124 japanse blokken kan je een bus uit het blok trekken waarna je heel makkelijk de keerring kan verwijderen en het lager er van buiten uit kan trekken.
Als er een koppeling en een startmotor meekomt ging dat bij jou niet
Hoe controleer ik het lager?
Gewoon uit elkaar halen?
Blok eruit neem ik aan
Als je niet weet hoe je een ketting moet spannen weet ik niet of het een goed plan is om een blok uit elkaar te gaan halen maargoedHoe controleer ik het lager?
Gewoon uit elkaar halen?
Blok eruit neem ik aan
Gisteravond eindelijk eens die stalen remleiding op de SZR zetten. Met een enkele remschijf dus een eenvoudig systeem; makkelijk te ontluchten. Als volleerd sleutelaar vul ik van ónderaf, met een spuitje. Gaat prima, fijn, deze keer eens zonder geknoei!
Totdat ik wat bovenop mijn hoofd voel klateren. Het reservoir was nog open, lag niks op. Dus een fontein remvloeistof op m'n kop.
'k Heb eerst mijn hoofd maar onder de kraan gestoken en daarna de troep opgeruimd.
Hebben jullie dat ook dat je bij terugmonteren boutjes laat vallen die op onmogelijk bereikbare plekken terechtkomen, als je ze al kan terugvinden? Als het even meezit ligt er hier een klein kapitaal aan boutjes op de carterbescherming .
En dat je juist iets laat vallen als je bewust nadenkt "opletten nou, deze mag je niet laten vallen, van deze heb je er maar 1"...
Hebben jullie dat ook dat je bij terugmonteren boutjes laat vallen die op onmogelijk bereikbare plekken terechtkomen, als je ze al kan terugvinden? Als het even meezit ligt er hier een klein kapitaal aan boutjes op de carterbescherming .
En dat je juist iets laat vallen als je bewust nadenkt "opletten nou, deze mag je niet laten vallen, van deze heb je er maar 1"...
Nooit last van, dat gebeurt me alleen als ik "alleen ff wil hechten" en later aflassenIk had vanavond weer een ouderwetse blunder: even snel iets doorslijpen. Vergeten dat ik slippers aan had want lekker weer. Dikke straal vonken over m'n blote pootjes heen en uiteraard blijft er 1 dikke vonk lekker zitten tussen mijn slipper en de bovenkant van mijn voet. Auw. Dikke blaar uiteraard.
FF las dance, m’n favoriete film..Nooit last van, dat gebeurt me alleen als ik "alleen ff wil hechten" en later aflassen
Ja, bij lassen gebeurt het me ook nogal eens.Nooit last van, dat gebeurt me alleen als ik "alleen ff wil hechten" en later aflassen
Ik loop voornamelijk thuis rond met oude werkschoenen, je weet wel, waar de veters inmiddels zo kort zijn dat die flap half open staat.Ja, bij lassen gebeurt het me ook nogal eens.
Ik heb ook een paar sokken met gaten aan de bovenkant waar dan de lasspetter tussen je sok en de tong van je schoen valt. Doet ook auw.
Jaar of 18 geleden, trok ik ‘s morgen om 5:30 m’n werkschoenen aan om naar m’n werk te gaan. Helaas trok ik een van de veters kapot, en kon zo gauw geen nieuw vinden. Dan maar een tyrap. Op het werk aan de werkbank zitten lassen, en op een gegeven moment valt er een lasspetter in m’n schoen. Die ene.. met tyrap.. Uiteraard geen kniptang in de buurtJa, bij lassen gebeurt het me ook nogal eens.
Ik heb ook een paar sokken met gaten aan de bovenkant waar dan de lasspetter tussen je sok en de tong van je schoen valt. Doet ook auw.
Als je niet weet hoe je een ketting moet spannen weet ik niet of het een goed plan is om een blok uit elkaar te gaan halen maargoed