Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Vanochtend de Kawa maar weer pakken na wat nodig onderhoud, ben bijna de straat uit gekomen.. Met de brandstof die nog in de carburateurs zat. Volgende keer even de brandstofslang verbinden.
Vervolgens de slangen alsnog goed aangesloten vanmiddag, wil ik gaan rijden zeikt er een bult olie langs.. Zit de kleppendekselpakking niet goed in de richel. |(

Ik ga naar bed, goed uitslapen en morgen nog een poging wagen.
 
Koppelingscilinder gereviseerd. Alles weer schoon, nieuw cupje en keerringen. Dan kan die er in. Meteen ook even de leiding vervangen voor een stalen. Ontluchten ging niet helemaal lekker maar moet nu goed zijn. Ik grijp in de hendel en kan hem tot het stuur intrekken!:? Wat krijgen we nou? Vacuümpompje op de ontluchter, geen belletjes. Buurjongen aan de hendel pompen, geen belletjes. In mijn hoofd begint het te malen en te malen en vlak voordat ik krankzinnig wordt valt het kwartje...

Het is de koppeling, die kun je altijd intrekken tot aan het stuur!|(

Motor schakelt weer zalig.
 
Alweer een tijdje geleden. Bij de doehetzelf garage met een door mij aangepaste stroboscoop het ontstekingstijdstip en de vervroeging gecontroleerd. Was allemaal zoals het hoort. Stroboscoop weer opgeborgen en weggereden. Kom ik er na 500 m achter dat de rubber afsluitdop nog op de heftafel ligt. Dus maar terug en de dop lag nog op de tafel.

Dat is voor mijn doen al een grote fout :+
 
Ben weer eens goed bezig ,
VFR krijgt nieuwe slippers.. ze waren OP ..

Dus, bandjes waren binnen.. helemaal happy begonnen met omleggen.
( heb een mechanisch omleg-apparaat ) .. zeg maar, op spuug en spierkracht .

Oprecht, heb na 3 pogingen op gegeven.. kreeg de voorband niet om de velg.
Zo stug.. of.. ik weet niet wat het was.. het lukte niet. ( zat banden op dat ding gedaan... snap er geen hol van )

Maargoed.. het was dus even slikken.. moest toch met slepende voetjes naar een bandenboer om ze er op te laten draaien.

Niks aan de hand.. maar ego heeft een grotere deuk als m'n kontzak .
 
Die band had zo veel glijmiddel die had bij een ongeoefende in de kont gepast :)
Ik ga die banden-wipper ( de stang die er bij zit om hem er in te draaien ) eens aanpassen. heb het idee dat
die wat verbeteringen kan ondergaan.

Maar het is wel sukkelig , ben iemand die nogal prat gaat op "doe het zelf!" , en dan gewoonweg moeten opgeven.

* ego ... deuk ... *
 
Maar het is wel sukkelig , ben iemand die nogal prat gaat op "doe het zelf!" , en dan gewoonweg moeten opgeven.

Ik vind dat wel meevallen hoor.

Ik ben ook groot voorstander van zelf doen, maar als je erachter komt dat het niet gaat lukken met je eigen spullen is het niet zo'n gek idee om alsnog een vakman in te schakelen..
 
Ik vind dat wel meevallen hoor.

Ik ben ook groot voorstander van zelf doen, maar als je erachter komt dat het niet gaat lukken met je eigen spullen is het niet zo'n gek idee om alsnog een vakman in te schakelen..

Mee eens, een echte (vak)man geeft toe dat hij zelf niet alles kan en zoekt hulp ipv het verkloten uit eigenwijsheid.
 
Kom na een stukje 200 km/u op mijn bestemming aan en glij bijna onderuit in het fietsenhok. 8)7
Welke onverlaat laat dit nou liggen. :? :N

Stap af en zie dat ik het zelf ben. :')

IMG-20190521-WA0003 web.jpg


IMG-20190521-WA0005 web.jpg


IMG-20190521-WA0010 web.jpg




IMG-20190521-WA0001 web.jpg


Zelfs mijn sokken waren nat. :')

Ik zou voor vertrek het peil nog bijvullen/checken, maar het regende wat en ik had de wekker teveel klappen gegeven. :')

Daarna maar de vergeten olievuldop door de ANWB laten vervangen voor een houten / custom made.

IMG-20190521-WA0020 web.jpg


Uurtje eerder vertrokken van de afspraak en thuis zes emmertjes heet water erover. :P

IMG-20190521-WA0012 web.jpg


IMG-20190521-WA0014 web.jpg


Het peil zat nog boven minimum, maar nog even afgetopt, de originele dop er weer op..
En we waren in de middag op tijd weer present op CPZ! :]

IMG-20190521-WA0022 web.jpg


En met mijn beste tijd sinds 2010 liep de dag nog goed af. ;) *O*
 
Laatst bewerkt:
Kom na een stukje 200 km/u op het werk aan en glij bijna onderuit in het fietsenhok. 8)7
Welke onverlaat laat dit nou liggen. :? :N

Stap af en zie dat ik het zelf ben. :')

Bekijk bijlage 1398613

Bekijk bijlage 1398614

Bekijk bijlage 1398615



Bekijk bijlage 1398612

Zelfs mijn sokken waren nat. :')

Ik zou voor vertrek het peil nog bijvullen/checken, maar het regende wat en ik had de wekker teveel klappen gegeven. :')

Daarna maar de vergeten olievuldop door de ANWB laten vervangen voor een houten / custom made.

Bekijk bijlage 1398616

Uurtje eerder vrij genomen en thuis zes emmertjes heet water erover. :P

Bekijk bijlage 1398617

Bekijk bijlage 1398618

Het peil zat nog boven minimum, maar nog even afgetopt, de originele dop er weer op..
En we waren in de middag op tijd weer present op CPZ! :]

Bekijk bijlage 1398619

En met mijn beste tijd sinds 2010 liep de dag nog goed af. ;) *O*


Hmmmm, kom je goed weg dus, dacht ff, naar aanleiding van je andere post dat je wellicht iets van drijfstangen/big-ends was verloren onderweg. B|
 
Kom na een stukje 200 km/u op het werk aan en glij bijna onderuit in het fietsenhok. 8)7
Welke onverlaat laat dit nou liggen. :? :N

Stap af en zie dat ik het zelf ben. :')

Bekijk bijlage 1398613

Bekijk bijlage 1398614







Zelfs mijn sokken waren nat. :')

Ik zou voor vertrek het peil nog bijvullen/checken, maar het regende wat en ik had de wekker teveel klappen gegeven. :')

Daarna maar de vergeten olievuldop door de ANWB laten vervangen voor een houten / custom made.



Uurtje eerder vrij genomen en thuis zes emmertjes heet water erover. :P





Het peil zat nog boven minimum, maar nog even afgetopt, de originele dop er weer op..
En we waren in de middag op tijd weer present op CPZ! :]



En met mijn beste tijd sinds 2010 liep de dag nog goed af. ;) *O*

En geheel volgens reputatie olie die eruit ziet alsof t er nog geen 10 km in zit !! ;)
 
Bij de bandit zitten op het moment bijna nergens slangen klemmetjes op. Als je merkt hoe moeilijk ze los komen dan gaat het toch nergens heen is de gedachtegang... Tot ik vorige week de snelweg op draaide en al het vermogen verloor... Leek op een benzinemotor leen, dus op reserve en hij kon weer een stukje, tot ook daar het vermogen wegviel... Gelukkig bij een afrit dus rustig uit laten rollen.
Onderaan de afrit het fietspad op en kijken of ik wat overduidelijke kon vinden, niet dus. Op pri kon in daarin tegen wel bij de pomp komen. Gek, maar whatever, volgooien en gaan was de gedachte. Helaas ging er maar 12 liter in en was hij dus helemaal niet leeg.
Gelukkig ken ik iemand met een stuk meer technische kennis dan ik zelf heb. Dus met @Unruled de tank eraf gehaald. Benzinekraan gecheckt, werkt perfect, hoe kan dat nou? Naja eerst maar even andere dingen doen als we toch bezig zijn, kleppen stellen, vers luchtfilter the, synchroniseren... Na het synchroniseren de dopjes er weer op, maar waar is toch dat vacuüm slangetje? Die heb jij er toch afgehaald? Nee hoor, niet aangezeten, jij was daar toch mee bezig? Na ongeveer 5 minuten zoeken kwam het lumineuze idee dat een los vacuüm slangetje eigenlijk alle problemen verklaard :') . Slangetje lag nog tussen het blok, slangetje aangesloten en loopt weer perfect. Zonder klemmetjes natuurlijk want zo'n nieuw slangetje komt natuurlijk niet uit zichzelf los :p
 
En geheel volgens reputatie olie die eruit ziet alsof t er nog geen 10 km in zit !! ;)
:$

De wissel daarvoor was inderdaad in april.
Achteraf zelfs voor mijn doen te snel verwisseld.
Net even de kilometers opgeteld tot deze beurt en kom naar boven afgerond op 375.. incl. 10 rondjes CPZ. :X

Maar hij is nu nog wel helder. O-)
 
Wat geluid uit het 4-takt trialblokje. Zit zo'n mooi dekseltje aan de zijkant van de cilinderkop, met enige moeite los kunnen krijgen. Nokkenasketting veel te slap. Mechanische spanner ingedraaid, kettingspanning weer helemaal top. Dekseltje er weer op, en starten maar. Olie spoot langs het dekseltje???.

Niet goed gekeken! Kopdeksel heeft een rubber afdichting die ook op het beruchte zijdekseltje afdicht. Bij het weer monteren heb ik de rubber afdichting van het kopdeksel met kracht naar binnen geduwd. Door het starten is een stuk afdichting losgetrokken en in het blok terecht gekomen....

En ik had het net olie ververst. (pokkeklus, half uur vullen door een te klein gaatje) Nou maar hopen dat ik redelijk snel dat stuk rubberpakking weer vind.
 
Bij de Scruteneering op Zandvoort word ik opgeroepen om de ECU uit te laten lezen. We deden Marcos Mantis Challenge en ik had er één onder mijn beheer. Dus met mijn maat zonder motorkap naar de Scruteneering, We rijden het hok binnen en zetten op aanwijzing de Marcos op de plek waar de technische staf de ECU zal uitlezen. Ik laat de motor lopen en vouw mezelf uit het voertuig. Jan Pluggie komt eraan, trekt de stekker uit de ECU, leest hem uit, vergelijkt de file met de standardfile, drukt de stekker terug en zegt "het is okee, rijden maar" terwijl onder zijn acties de motor gewoon blijft lopen. Ja, tuurlijk is dit een standaard ECU, maar die zit helemaal niet aangesloten, dus slaat de motor niet af als je de stekkers lostrekt, onder het Dashboard zit de ECU waarmee de auto 80 PK extra heeft, en die is niet losgeweest |( |( 8-)8-)|(|(O-)
 
Ezel en steen.....

Vanmorgen stond ik (voor de derde keer in 6 jaar) bij de zaak voor de deur, en kon ik er niet in.
Mijn bedrijfssleutels had ik samen met de autosleutels bij de garage achtergelaten toen ik een leenauto mee kreeg.....
Kostte mij dus 3 kwartier heen en weer rijden.... |(

Het heeft niets met motor(fietsen) te maken, maar zo ben ik voor 1 uur werk op en neer naar Abu Dhabi geweest. Duurste boutjes uit m’n carrière tot nu toe en ik hoop dat het daarbij blijft
 
Bij mijn FZR1000 ziet de olie er na 5000 kilometer ook nog net zo schoon uit

Ja, ja... ik weet het -O-
Als de jouwe net zo erg was als de mijne, dan komt dat waarschijnlijk omdat de olie ook die ochtend er vers ingegooid is om dat £!*’!&),!!!-olielampje uit te krijgen.

Maakt een weekend rijden wel spannend: de vraag “haal ik de volgende oliestop” is actueler dan “haal ik deze bocht”. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan