Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
ik heb geen idee waar...in welk topic.... maar er staan op M-F hele mooie foto's van vingertjes die tussen tandwiel* kettingwiel en ketting hebben gezeten *D










Sorry @v.d.v. , ik was net op tijd met herstellen O-)
Het is je vergeven hoor. Als je met je vingers tussen de ketting en een tandwiel komt is er meestal weinig aan de hand want daar zit een vrij grote afstand tussen
 
Ik heb een collega, die vond het een goed idee om zijn ketting schoon te maken. Dat gaat het makkelijkst als je de motor op de middenbok zet, de eerste versnelling inschakelt en dan een doekje pakken en de draaiende ketting te omvatten. Om een lang verhaal kort te maken, hij schiet nu met zijn middelvinger.

als je zo dom bent.... moeten ze je verbieden met een vuurwapen te spelen( of beroepsmatig te lopen)
 
Ik heb een collega, die vond het een goed idee om zijn ketting schoon te maken. Dat gaat het makkelijkst als je de motor op de middenbok zet, de eerste versnelling inschakelt en dan een doekje pakken en de draaiende ketting te omvatten. Om een lang verhaal kort te maken, hij schiet nu met zijn middelvinger.

Zo heb ik een oud collega die het verstandig vond om met draaiende motor de spanning van de multiriem te controleren...

Die mist nu 2 vingertoppen.
 
De compressor aan laten staan met een kapotte condensator blijkbaar. Dat vond het motortje niet fijn.
20210414_190944.jpg
 
Ik heb een collega, die vond het een goed idee om zijn ketting schoon te maken. Dat gaat het makkelijkst als je de motor op de middenbok zet, de eerste versnelling inschakelt en dan een doekje pakken en de draaiende ketting te omvatten. Om een lang verhaal kort te maken, hij schiet nu met zijn middelvinger.

vandaar die cardan fietsen bij de plisie :]
 
Tijdens een van mn eerste stages van de opleiding mocht (moest) ik TL's en starters wisselen. Samen met collega een paar dozen TL en starters op de bovenloopkraan (zon grote met looppad en bediening bovenop), welke ik dan solo mocht bedienen. Collega ging intussen met de hoogwerker aan de volgende loods beginnen. (zoiets simpels moet een stagiair toch wel alleen kunnen.)
Ik naar boven: ''shit, gereedschap staat nog beneden. Nja, dat heb ik als het goed is niet nodig, dus laat maar.''

Een aantal armaturen gedaan, en toen kwam ik een starter tegen die vanwege hitte/ouderdom afbrak. De behuizing aan gruzelementen, en het voetje zat er nog in.
''hmm, als ik nu een schroevendraaier had kon ik die er schuin insteken, en zo het voetje losdraaien.. Maarja die schroevendraaier ligt beneden...''
Even rondkijken op de bovenloopkraan, en jahoor, daar lag een staafje wat ik mooi kon gebruiken. Prik het staafje erin, draai een kwartslagje, en op hetzelfde moment dat ik trots wil glimlachen ''gelukt!'' krijg me toch een opdonder!

Toen besefte ik pas dat ik op dat moment voor het eerst in mn leven een laselektrode in mn handen had...
 
Ik heb een collega, die vond het een goed idee om zijn ketting schoon te maken. Dat gaat het makkelijkst als je de motor op de middenbok zet, de eerste versnelling inschakelt en dan een doekje pakken en de draaiende ketting te omvatten. Om een lang verhaal kort te maken, hij schiet nu met zijn middelvinger.
Die collega van je kan ik een hand geven. Mits hij het niet erg vindt om een hand te krijgen minus een halve duim tenminste.

Dat had overigens niets met een ketting schoonmaken te maken, maar meer met even snel helpen spannen van de ketting van iemand anders. Helaas had diegene haast en gebrek aan geduld...... :X
Sindsdien doe ik ook in noodgevallen alleen nog iets aan andermans motor als de contactsleutel in mijn broekzak zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan