Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Op n ander forum werd dit aanbevolen aan iemand die om suggesties vroeg bij zijn probleem. Ik raden dat van die stofzuiger dus af. En dacht van is kijken op mf of ik het wel bij goede eind heb. En hoop dat diegene dus ook de stofzuiger niet gaat gebruiken.
 
Vraag
20210724_224348.jpg
dit was 1 van de antwoorden
20210724_224743.jpg
 
Heb je wel eens de demonstratie gezien van iemand die zijn lucifer dooft door het in een volle benzinetank te gooien.
Voor een Big Bang heb je maar een hele kleine marge in de FA-verhouding (Fuel/Air) waar dat bij gebeurd.
Om Jaap even bij te springen, ontsteken van een brandbaar mengsel kan alleen als het tussen de onderste en de bovenste explosiegrens ligt.
Zie het wiki stukje hieronden, met ook de explosie grenzen van Benzine in de high light.
Betekent dus als je benzinedamp hebt met een concentratie groter dan de aangegeven 7,6% NIET zal ontsteken...
't wordt pas echt link als je stoffen hebt met een hele grote bandbreedte in zijn explosie grenzen. Acetyleen bijvoorbeeld tussen 2,5 en 82%, maar er zijn stoffen (met eigen zuurstof in het molecuul) die een bovengrens van 100% hebben zoals EthyleneOxide met grenzen tussen 3 en 100%

1627312734678.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan