Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
En ik ben weer goed en productief bezig, zonder gehinderd door enige voorstudie , zoals altijd.

Remklauw achter van die shitbox jazz loopt aan , nah.. effe vrij maken / schoon maken.. hoe moeilijk zal het zijn.

Krijg ik die zuiger toch niet terug gesteld , m'n terugstel set past er niet tussen ( te weinig ruimte ) , dus
een king-size bessey lijmklem d'r op.. * niks * ... wutdefuck..

En toen ging langzaam ... een kaarsje branden... dat ding heeft de handrem op de schijf zitten..
en dan moet je ze wel eens draaien om terug te stellen..
Nah.. moet je raden wie er dus met niks op kon komen om er kracht op te zetten....
* juiiiiiiiiist *

Klauw er maar af, die dobbert nu in de ultrasoon..
Hopelijk heb ik genoeg dot 4 liggen...
 
En ik ben weer goed en productief bezig, zonder gehinderd door enige voorstudie , zoals altijd.

Remklauw achter van die shitbox jazz loopt aan , nah.. effe vrij maken / schoon maken.. hoe moeilijk zal het zijn.

Krijg ik die zuiger toch niet terug gesteld , m'n terugstel set past er niet tussen ( te weinig ruimte ) , dus
een king-size bessey lijmklem d'r op.. * niks * ... wutdefuck..

En toen ging langzaam ... een kaarsje branden... dat ding heeft de handrem op de schijf zitten..
en dan moet je ze wel eens draaien om terug te stellen..
Nah.. moet je raden wie er dus met niks op kon komen om er kracht op te zetten....
* juiiiiiiiiist *

Klauw er maar af, die dobbert nu in de ultrasoon..
Hopelijk heb ik genoeg dot 4 liggen...
Ik heb voor de Civic toen maar even een special tool in elkaar gebakken, quick and dirty.
 
Lukte ook, alleen die rem-stel set die ik heb was inmiddels -te groot - om tussen de uitgedraaide-klauw te komen
Paste gewoon niet meer :)

T spul zit er weer onder, straks even ontluchten, doet die luie schoonbroer ook s wat nuttigs ;p

( ja kan het wel zelf maar och.. zo is t makkelijker )
 
Ook ff rekening houden dat de ene kant linksom draait en de andere rechtsom. 😁😅

Als "god" draai standaard de verkeerde kant op, ga daar eens goed op letten.

Verse blokken besteld , ik snap wel dat dat ding begon aan te lopen.. Zal het nog wel eens laten zien,
beetje *schandalig* dat ie zo verkocht / door de keuring is heen gekomen.


Goed excuus voor een service beurtje, even d'r af .. in ultrasoon-bad .. kan ie weer honda-dingen-doen.
 
Als "god" draai standaard de verkeerde kant op, ga daar eens goed op letten.

Verse blokken besteld , ik snap wel dat dat ding begon aan te lopen.. Zal het nog wel eens laten zien,
beetje *schandalig* dat ie zo verkocht / door de keuring is heen gekomen.


Goed excuus voor een service beurtje, even d'r af .. in ultrasoon-bad .. kan ie weer honda-dingen-doen.
Nissan had ook zo'n paar modellen met links en rechtsomdraaiende zuigers. en elke keer moest ik eerst verkeerd draaien voor ik die andere tool nam om andersom te draaien 😅🙈

Mja die keuring in NL... 😜
 
En ik ben weer goed en productief bezig, zonder gehinderd door enige voorstudie , zoals altijd.

Remklauw achter van die shitbox jazz loopt aan , nah.. effe vrij maken / schoon maken.. hoe moeilijk zal het zijn.

Krijg ik die zuiger toch niet terug gesteld , m'n terugstel set past er niet tussen ( te weinig ruimte ) , dus
een king-size bessey lijmklem d'r op.. * niks * ... wutdefuck..

En toen ging langzaam ... een kaarsje branden... dat ding heeft de handrem op de schijf zitten..
en dan moet je ze wel eens draaien om terug te stellen..
Nah.. moet je raden wie er dus met niks op kon komen om er kracht op te zetten....
* juiiiiiiiiist *

Klauw er maar af, die dobbert nu in de ultrasoon..
Hopelijk heb ik genoeg dot 4 liggen...
Tijd voor een setje gereedschap voor dit klusje, heb hem al op diverse auto’s gebruikt.

 
Tijd voor een setje gereedschap voor dit klusje, heb hem al op diverse auto’s gebruikt.


** die ** heb ik :p
Klopt, geweldig setje, al heel wat klauwen mee uit elkaar weten te peuteren

alleen is die hoerige jazz achterklauw zo klein, dat je er niet tussen past met de "persplaat"
( en ik had de wartel zo ver uitgedraaid dat enige kans op slagen toch al ... niet zo groot was )
 
Onlangs nieuw Bosch pro haakse slijpertje aangeschaft, na nog geen 15 minuten slijpen vandaag;
haakse slijpert.jpg

Alle hoerige regenboogjes op een stokje... Nu al de M14 snelspanmoer en borging naar de kloten...Geeft niet genoeg 'grip' op de doorslijpschijfjes. Op één of andere manier wellicht teveel druk uitgeoefend o.i.d. ik weet het niet, maar de 1,6 mm doorslijpschijf kan ik onderhand tegenhouden met de hand..
maar nieuwe onderdelen bestellen denk ik dan maar...
 
Onlangs nieuw Bosch pro haakse slijpertje aangeschaft, na nog geen 15 minuten slijpen vandaag;
Bekijk bijlage 1711691

Alle hoerige regenboogjes op een stokje nu al de M14 snelspanmoer en borging naar de kloten...Geeft niet genoeg 'grip' op de doorslijpschijfjes. Op één of andere manier wellicht teveel druk uitgeoefend o.i.d. ik weet het niet, maar de 1,6 mm doorslijpschijf kan ik onderhand tegenhouden met de hand..
maar nieuwe onderdelen bestellen denk ik dan maar...
Waarom een snelspan moer?
Zelf gebruik ik altijd de gewone moer. Handvast zetten met de schijf. Lossen door de schijf ff over de werkbank rollen. Weet niet eens meer waar het sleuteltje ligt.
O en met de grote ook gewoon.
Ps schijfjes niet opmaken tot de moer. Dan werkt het niet......
 
Omdat ik de vorige Dewalt heb weggesmeten, juist omdat het (niet meer) met een sleutel te lossen was. (moer verrot gedraaid doordat de pinnetjes in de moer onderhand ovaal zijn, contra-vergrendeling die niet meer werkt op de machine, geen losse onderdelen meer te krijgen ervoor (20+ jr oud). Op het laatst sla je het ding dan los met een koud- of klezoorbijtel, wat ook niet echt bevorderlijk is voor de levensduur...

Zelfde probleem met de 230'er, krengen gaan übervast zitten door het steeds starten van de slijpers..
 
Die dingen gaan vastzitten als je de schijf niet goed vastzet bij het inzetten van een nieuwe schijf!
Bij mijn machines, (direct startend, geen aanloopdingen etc, 20 jaar en ouder...) zelden de sleutel hoeven te gebruiken,
Als de schijf vastslaat bij starten machine (omwille van niet of niet goed aangedraaid moer) moet je beunen om deze los te krijgen
 
Onlangs nieuw Bosch pro haakse slijpertje aangeschaft, na nog geen 15 minuten slijpen vandaag;
Bekijk bijlage 1711691

Alle hoerige regenboogjes op een stokje... Nu al de M14 snelspanmoer en borging naar de kloten...Geeft niet genoeg 'grip' op de doorslijpschijfjes. Op één of andere manier wellicht teveel druk uitgeoefend o.i.d. ik weet het niet, maar de 1,6 mm doorslijpschijf kan ik onderhand tegenhouden met de hand..
maar nieuwe onderdelen bestellen denk ik dan maar...
Snelspanners kunnen soms die hele dunne schijfjes niet aan. Als je wilt heb ik nog wel wat onderdelen. Snelspanners zijn ook een beetje te groot en lomp voor een 125. Met een normale moer kun je meer schijf verbruiken
 
Het was weer zo n dag...

Van de week stond de Fiat seicento voor onze deur transmissie olie te lekken. Bleek dus ashoes bakzijde links te zijn. Ding dus vervangen en gelijk van het oude lijk olie en filter vervangen. Ook de ver versleten voorbanden gewisseld met die van achter. Auto goed hoog opgekrikt zodat mijn oude lichaam niet al te ver moest bukken tijdens de werkzaamheden. Autotje is btw van 1999, maar ziet eruit alsof ze van voor de oorlog is. Dagwaarde van een drol, carburateur en geen OBD2. Na de ingreep wilde ze niet meer starten, startmotor ging wel rond en met remmenreiniger was er teken van leven. 3 uur aan hannessen geweest met de brandstofpomp , zekeringkast controleren maar helaas. Totdat Google me wees op een cutoff (brandstofpomp) sensor/schakelaar welke tegen binnenzijde schutbord zit. Hoop stres want overal gereedschap en het werk al donker. Gelukkig is het weer helemaal picobello nu.
 
Het was weer zo n dag...

Van de week stond de Fiat seicento voor onze deur transmissie olie te lekken. Bleek dus ashoes bakzijde links te zijn. Ding dus vervangen en gelijk van het oude lijk olie en filter vervangen. Ook de ver versleten voorbanden gewisseld met die van achter. Auto goed hoog opgekrikt zodat mijn oude lichaam niet al te ver moest bukken tijdens de werkzaamheden. Autotje is btw van 1999, maar ziet eruit alsof ze van voor de oorlog is. Dagwaarde van een drol, carburateur en geen OBD2. Na de ingreep wilde ze niet meer starten, startmotor ging wel rond en met remmenreiniger was er teken van leven. 3 uur aan hannessen geweest met de brandstofpomp , zekeringkast controleren maar helaas. Totdat Google me wees op een cutoff (brandstofpomp) sensor/schakelaar welke tegen binnenzijde schutbord zit. Hoop stres want overal gereedschap en het werk al donker. Gelukkig is het weer helemaal picobello nu.

😂 die oldschool mechanische brandstof stop heeft al vele mooie situaties opgeleverd.
Soms ook bij enthousiast een drempel of kuil nemen.
Kwam de auto op de sleepwagen en nog voor ze hem afgeladen liep hij al.
Was een van de eerste dingen die ik checkte als een auto niet meer aansloeg.
* Werkte bij de Fiat/alfa dealer
 
Snelspanners kunnen soms die hele dunne schijfjes niet aan. Als je wilt heb ik nog wel wat onderdelen. Snelspanners zijn ook een beetje te groot en lomp voor een 125. Met een normale moer kun je meer schijf verbruiken
Thanks voor de aanbieding @Wrakhout ! Maar voor 5,- nieuwkosten kan ik wel voor naar Dordt rije, maar vanuit D wordt dat toch een duur dingetje.. ;) .. Heb al een nieuwe besteld, heb ook nog wel een normale en snelspanmoer liggen, maar de opspanflens had ik niet direct in voorraad..
Zit normaliter in andere takken in de bouw, vandaar dat ik dat van die 1,6 mm doorslijpschijfjes niet op het netvlies heb staan. Een diamantschijf daarentegen pakt die altijd met snelspanmoer.._O-
 
😂 die oldschool mechanische brandstof stop heeft al vele mooie situaties opgeleverd.
Soms ook bij enthousiast een drempel of kuil nemen.
Kwam de auto op de sleepwagen en nog voor ze hem afgeladen liep hij al.
Was een van de eerste dingen die ik checkte als een auto niet meer aansloeg.
* Werkte bij de Fiat/alfa dealer
Kennis is macht. Hoedanook, tevreden gevoel en papa is weer de held van de dag. 👍
 
Omdat ik de vorige Dewalt heb weggesmeten, juist omdat het (niet meer) met een sleutel te lossen was. (moer verrot gedraaid doordat de pinnetjes in de moer onderhand ovaal zijn, contra-vergrendeling die niet meer werkt op de machine, geen losse onderdelen meer te krijgen ervoor (20+ jr oud). Op het laatst sla je het ding dan los met een koud- of klezoorbijtel, wat ook niet echt bevorderlijk is voor de levensduur...

Zelfde probleem met de 230'er, krengen gaan übervast zitten door het steeds starten van de slijpers..
A, gezien jou tekst een bouwvakker.
En ook nog een die werkt met steenachtige stoffen.
Ja die zijn een vloek voor je machines. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan