Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Oei,
Vrees je niet dat je nu bepaalde minderheidsgroepen op je dak gaat krijgen?
Tegenwoordig moet je al opletten of je iemand noemt met "hij" of "zij".

Ik heb het vermoeden dat ze gewoon aan het begin van de straat ( lange straat ) , braaf achteraan in de rij
mogen gaan staan, een nummertje trekken, en braaf met de rest van de sneeuwvlokjes op hun beurt
kunnen gaan wachten .

Ik discrimineer niet, iedereen komt aan de beurt .
 
Ik heb het vermoeden dat ze gewoon aan het begin van de straat ( lange straat ) , braaf achteraan in de rij
mogen gaan staan, een nummertje trekken, en braaf met de rest van de sneeuwvlokjes op hun beurt
kunnen gaan wachten .

Ik discrimineer niet, iedereen komt aan de beurt .
Onder het genot van dit liedje ?

 
Zit hier een bepaalde redenatie achter ?

Vol synt ipv semi omdat t winter is ????
Zit wat in je vraag of Syntetisch 10W40 wel beter is voor de winter. 5W40 zou voor koud weer beter zijn. Maar dat wil ik niet proberen, omdat mijn handleiding niks erover zegt. Hoop dat een goede synthetische olie betere koude start eigenschappen zal hebben.
Is een gok dat ik een 10W40 100% synthetische olie probeer.

Nu is het 2 liter semi, plus 0.9 liter 100% synthetisch. Hopelijk merk ik wat betere eigenschappen tijdens mijn eerste paar kilometer.
 
Daar merk je helemaal niets van.
Wel "maakt het extra schoon" (tussen aanhalingstekens omdat het erg simpel zeggen is) waardoor je met een sterk vervuild blok eerder problemen kunt krijgen m.b.t. loskomen van bestaand vuil en blokkades van oliekanalen.
Niet zomaar wisselen zonder te controleren (bijv. kleppendeksel er af) is verstandig.

Doorgaans staat er een tabel in de gebruikershandleiding waarbij je diverse keuzes in viscositeit hebt. Maar een wissel van 10w naar 5w is geen ramp.
 
Speeltip 3: Als het allemaal heel makkelijk gaat. Wees op je hoede, want je bent op het punt dat de pleuris uit gaat breken.

In de racerij werd ik na een kwalificatie met mijn oud ijzer altijd bloednerveus als er niets was aan de fiets.
Dit kan niet, er is iets los of aan het scheuren, maar waar?
We namen deel aan classic endurance wedstrijden en dan is er uiteraard de tijd niet om te klooien.
Als ik het loskomend boutje of het lostrillende kabeltje had gevonden, dan was ik weer "bijgelovig" tevreden.
Andere teams hadden die ziekte ook. Niet zelden gooiden ze de helft van de fiets open om te controleren.

Ik heb me eens laten vertellen dat de grootste teams in dragraces tussen elke run door heel de bende opengooiden met een geroutineerd team en controleerden/vervangen om weer met een fris blokje aan de kerstboom te verschijnen voor de volgende run. x maal per dag !!!!
 
In de racerij werd ik na een kwalificatie met mijn oud ijzer altijd bloednerveus als er niets was aan de fiets.
Dit kan niet, er is iets los of aan het scheuren, maar waar?
We namen deel aan classic endurance wedstrijden en dan is er uiteraard de tijd niet om te klooien.
Als ik het loskomend boutje of het lostrillende kabeltje had gevonden, dan was ik weer "bijgelovig" tevreden.
Andere teams hadden die ziekte ook. Niet zelden gooiden ze de helft van de fiets open om te controleren.

Ik heb me eens laten vertellen dat de grootste teams in dragraces tussen elke run door heel de bende opengooiden met een geroutineerd team en controleerden/vervangen om weer met een fris blokje aan de kerstboom te verschijnen voor de volgende run. x maal per dag !!!!
Heel klein boutje extra op hun mat gooien.......
 
Daar merk je helemaal niets van.
Wel "maakt het extra schoon" (tussen aanhalingstekens omdat het erg simpel zeggen is) waardoor je met een sterk vervuild blok eerder problemen kunt krijgen m.b.t. loskomen van bestaand vuil en blokkades van oliekanalen.
Niet zomaar wisselen zonder te controleren (bijv. kleppendeksel er af) is verstandig.

Doorgaans staat er een tabel in de gebruikershandleiding waarbij je diverse keuzes in viscositeit hebt. Maar een wissel van 10w naar 5w is geen ramp.

Dank je voor de advies. Gelukkig heeft de cb750 van 91 hydraulische kleppen?? Zij stellen zichzelf.
 
In de racerij werd ik na een kwalificatie met mijn oud ijzer altijd bloednerveus als er niets was aan de fiets.
Dit kan niet, er is iets los of aan het scheuren, maar waar?
We namen deel aan classic endurance wedstrijden en dan is er uiteraard de tijd niet om te klooien.
Als ik het loskomend boutje of het lostrillende kabeltje had gevonden, dan was ik weer "bijgelovig" tevreden.
Andere teams hadden die ziekte ook. Niet zelden gooiden ze de helft van de fiets open om te controleren.

Ik heb me eens laten vertellen dat de grootste teams in dragraces tussen elke run door heel de bende opengooiden met een geroutineerd team en controleerden/vervangen om weer met een fris blokje aan de kerstboom te verschijnen voor de volgende run. x maal per dag !!!!
Dat was dan een mooi verhaal,maar pure onzin
 
Dank je voor de advies. Gelukkig heeft de cb750 van 91 hydraulische kleppen?? Zij stellen zichzelf.
Weet niet of je van de zomer weer terug wisselen van olie? Want dan bestaat er wel de kans dat je koppeling gaat slippen en zo. Op zich is een vol synthetische olie geen verkeerde keus, maar voor het mooie moet je nu wel synthetische olie blijven gebruiken.
 
Ik heb me eens laten vertellen dat de grootste teams in dragraces tussen elke run door heel de bende opengooiden met een geroutineerd team en controleerden/vervangen om weer met een fris blokje aan de kerstboom te verschijnen voor de volgende run. x maal per dag !!!!
:Y
geoliede sleutelmachine hoor, gaat in een razend tempo.
blokken zijn ook zo gebouwd dat het snel kan, heb er wel eens bij staan kijken blok ligt in onderdelen voor je het weet.
 
Dank je voor de advies. Gelukkig heeft de cb750 van 91 hydraulische kleppen?? Zij stellen zichzelf.

:? Eigenlijk zijn die laatste bijdragen van jou in dit topic op zich en bij elkaar passend in dit topic.
Namelijk allemaal 'sleutelblunders' of iig kennisblunders.
Niets van dit al heeft iets met je hydraulische kleppen van doen bv, slaat nergens op dat je die hierbij benoemd. ( Theoretisch gezien misschien 0.01 % relevant)

En olie...mensen die er verstand van hebben gebruiken wat de fabrikant voorschrijft. Die heeft er nl belang bij een goede reputatie hoog te houden wat betreft oa levensduur. Jouw gebeun met soort olie door elkaar gooien = |(

Hou gewoon aan wat de fabrikant voorschrijft, niet minder en niet meer.
 
:? Eigenlijk zijn die laatste bijdragen van jou in dit topic op zich en bij elkaar passend in dit topic.
Namelijk allemaal 'sleutelblunders' of iig kennisblunders.
Niets van dit al heeft iets met je hydraulische kleppen van doen bv, slaat nergens op dat je die hierbij benoemd. ( Theoretisch gezien misschien 0.01 % relevant)

En olie...mensen die er verstand van hebben gebruiken wat de fabrikant voorschrijft. Die heeft er nl belang bij een goede reputatie hoog te houden wat betreft oa levensduur. Jouw gebeun met soort olie door elkaar gooien = |(

Hou gewoon aan wat de fabrikant voorschrijft, niet minder en niet meer.
Hiermee eens, pas als je afwijkende dingen gaat doen (extreme kou/hitte, enz) en je echt goed verdiept hebt pas afwijken van het WPH.
 
Hiermee eens, pas als je afwijkende dingen gaat doen (extreme kou/hitte, enz) en je echt goed verdiept hebt pas afwijken van het WPH.
Nu je het er over hebt. Geeft de fabrikant zelf dit niet aan? Specifiek sap voor diverse gebieden op de wereld en de manier van gebruik? Of heeft dat alleen invloed op de koudstart? Of je in Lapland nu je motor start of in Argentinië scheelt nu ongeveer 70 graden
 
Terug
Bovenaan Onderaan