Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Ik las heel even stofzuiger uit het raam geknikkerd _O-
Dat is bijna gebeurd om eerlijk te zijn...
Klinkt een beetje als een algemene " slechte dag om wat proberen te doen" dag ...
Dat viel nog mee, ik was al enkele uren bezig met "werken".
Leermomenten noem ik het en achteraf lach ik er wel om.
 
Thuis blijven heeft geen zin. Dan gaan de buren boren of schreeuwen, of boren en schreeuwen, ligt je wifi eruit, loopt de gootsteen niet meer door, komen de jehovas, energieverkopers en collecteurs om de tien minuten aan de deur, zijn batterijen leeg enz

Je moet het ondergaan
Begin er nu niet over, had bedraad ethernet er gedeeltelijk uit liggen. Gebeurt wel eens vaker, is het zelf op de kabel gekrompen stekkertje los. Zo te fixen. Nu niet. Bleek uiteindelijk het verbindingskabeltje tussen router en switch stuk. Hoop gezoek op zondag middag, maar uiteindelijk gefixet, zodat ik virtueel kon gaan moorden. (Gamen)
 
Begin er nu niet over, had bedraad ethernet er gedeeltelijk uit liggen. Gebeurt wel eens vaker, is het zelf op de kabel gekrompen stekkertje los. Zo te fixen. Nu niet. Bleek uiteindelijk het verbindingskabeltje tussen router en switch stuk. Hoop gezoek op zondag middag, maar uiteindelijk gefixet, zodat ik virtueel kon gaan moorden. (Gamen)

Niks zo ontspannend als even helemaal Joseph Stalin te gaan op plebs
 
Hebben jullie niet toevallig deze aangeklikt?

1642970654312.png
 
Gast, je had echt beter in je nest kunnen blijven liggen vandaag
Dat had meer opgebracht.

Je hebt gewoon een kutdag .
Het lijkt erop dat het er toch 3 gaan worden. M’n collega meldt zich net ziek 😂😂😂 Morgen het ijzer ophalen en naar het werk brengen. Mooi de tijd om een plan te maken en spullen halen om alles alleen te monteren
 
Kreeg auto na verbouwing terug met afgeknipte kabelboom voor de verlichting zonder labels. Dacht dat k alles goed had geïdentificeerd, kabelboom omgebouwd naar aansluiting voor de nieuwe koplampen. Alles werkte naar behoren dus ik blij. Paar dagen later 't ruitensproei reservoir terug geplaatst. Kom k er gisteren achter dat de rechter richtingaanwijzer nu ook de ruitensproeier activeert :+
 
Kreeg auto na verbouwing terug met afgeknipte kabelboom voor de verlichting zonder labels. Dacht dat k alles goed had geïdentificeerd, kabelboom omgebouwd naar aansluiting voor de nieuwe koplampen. Alles werkte naar behoren dus ik blij. Paar dagen later 't ruitensproei reservoir terug geplaatst. Kom k er gisteren achter dat de rechter richtingaanwijzer nu ook de ruitensproeier activeert :+
1642985259436.png


:+
 
Lang geleden bij mijn ouders thuis, mooie zomerdag, ouders waren op vakantie:
Beurt geven aan de honda ss50. De afgewerkte oliebak midden op het gazon gezet, kan ik het niet omsloten. Nog even de kleppen stellen, en voor het stellen van de uitlaatklep (onder) ga ik languit op de grond liggen... hup met mijn voet kiept de afgewerkte oliebak om: leeg in het gras...
Paar dagen later s-nachts uit rand gemeentegras wat grasplaggen omgewisseld. Later mijn pa: vreemd grassoort toch, daar in mijn gazon.

Vorig jaar, duur potje Brunox roestomvormer gekocht om de roest op de 2cv6 wat af te remmen. Goed wegzetten, ff koffie halen. Kom ik terug, hup met mijn voet stoot ik het potje om: 3/4 van de inhoud op de oprit. (Brunox is duur spul, ik was verbaasd over het kleine potje wat ik uiteindelijk kreeg via www. Ik had natuurlijk niet op de inhoud ml gelet...)

L'histoire se repete.
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden bij mijn ouders thuis, mooie zomerdag, ouders waren op vakantie:
Beurt geven aan de ...
Tot hier was ik extra geboeid. Blijkt het gewoon over een brommer te gaan -O-:+

Gisteren kreeg ik een hamer toegereikt waarmee ik even een as uit een machine moest slaan, terwijl er aan de andere kant iemand aan de as trok en draaide. Ik vroeg nog, heb je geen hamer waar de kop van vast zit?
Na twee keer de kop weer op zijn plaats te hebben gestoten zou ik een serieuze klap uitdelen. Tijdens de uithaal loste de kop zich van de steel, en lande aan de andere kant van een Mercedes E-klasse, van ongeveer een jaar oud. Toen ging men toch maar even een andere hamer regelen :X
 
Olie aftap bak met onderaan een kraantje waarmee je hem leeg kunt laten lopen..

Vrijdag middag de bak boven de ondergrondse tank voor afgewerkte olie gezet om hem leeg te laten lopen.

Maandagochtend opvangbak onder de auto zetten en 4 liter olie aftappen, zonder eerst het kraantje dicht te draaien...

Ik had direct maar nieuwe werkschoenen besteld.. B|
 
Ik had eens iemand die even zelf de winterbanden onder de vito wilde zetten. Prima, hier heb je de sleutel, beetje plaats maken, en regel het maar.
Een hele tijd later, terwijl ik mij afvroeg waarom de olieopvangbak bovenop de stalen psu kast stond, trok ik deze er van af....
Het eindigde niet in een douche, maar de teringzooi was niet te beschrijven.
 
Tot hier was ik extra geboeid. Blijkt het gewoon over een brommer te gaan -O-:+

Gisteren kreeg ik een hamer toegereikt waarmee ik even een as uit een machine moest slaan, terwijl er aan de andere kant iemand aan de as trok en draaide. Ik vroeg nog, heb je geen hamer waar de kop van vast zit?
Na twee keer de kop weer op zijn plaats te hebben gestoten zou ik een serieuze klap uitdelen. Tijdens de uithaal loste de kop zich van de steel, en lande aan de andere kant van een Mercedes E-klasse, van ongeveer een jaar oud. Toen ging men toch maar even een andere hamer regelen :X

Zelf ook een keer zoiets gehad, haalde ook uit met de hamer van de klant en de kop schiet weg, alleen precies op het hoofd van de klant! Die was wel lekker rustig daarna, is afgelopen met een bult op z'n kop
 
Terug
Bovenaan Onderaan