post hier je grootste sleutelblunder !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skwefje

MF veteraan
27 mrt 2003
1.565
0
omgeving Tilburg
Ik zal het spits wel afbijten. Een paar jaar terug reed ik nog op mijn ouwe trouwe Kawa ltd 440 (RIP). Toen ik 120 reed brak in ene de distributie ketting. Niet op mijn bek gegaan (vond ik best knap van mezelf :+ ) en vol goede moed begonnen met sleutelen. De schade was gelukkig erg beperkt gebleven en met wat pakkingen en wat kettingen konden we het wel redden.

Tijdens het opbouwen van het blok moesten we een momentsleutel hebben met een kleiner en nauwkeuriger bereik dan we in huis hadden. Op dat moment waren we bezig met het vastzetten van de balansassen. Die hadden we handvast gedraaid waarna we erop uit gingen om een juiste sleutel op de kop te tikken. Zo gezegd zo gedaan, alleen waren we vergeten dat de bouten van de balansassen alleen maar handvast zaten. Wij vrolijk verder gaan met opbouwen, en toen alles eronder hing liep het blok als nooit tevoren...voor ongeveer 50 km. Toen draaide letterlijd alles in de soep: kleppen krom, krukas vernacheld, kettingen wederom naar de filistijnen ;(

Volgende keer toch maar beter opletten... :+
Iemand anders een leuke sleutel-anekdote?
 
Ik heb ooit de achteras van een 2001 GSXR750 verneukt na het hermonteren van mijn versgeschoeide velgen. De schroefdraad niet schoon gemaakt en 2 windingen van mijn as "opgestroopt". Ook met een zware slagsleutel ging 'ie niet meer los. Dus een slijptol er op en voor 160 euro een nieuwe al, moer en alu-ashouder besteld.
 
Hallo mede prutsers.

Ik heb me krom gelachen om de verhalen van jullie hahahaha ;(
Maar ik mag me zelf ook bij de sleutelkneuzen rekenen!
Al doende leert men wordt er wel eens gezegd.
Ik heb er ook nog wel een paar maar dat krijg je als je altijd alles zelf doet.
Dit is een van de toppers het is wel is waar geen motor fiets maar goed.

Afgelopen zomer ben ik samen met een paar vrienden aan t spelen varen in een speedbootje voor 2 personen. De rest stond op de kant en keek er naar. Er mag maximaal 25 pk achter het betreffende bootje maar goed eigenwijs als we zijn er kan toch ook makkelijk 40 pk achter of niet dan!!! Speed freaks 4 live is dan ook ons levens moto. Wij het bootje in het water geven een ruk aan t touwtje en t motortje slaat aan maar die stond in de versnelling dus ging er gelijk redelijk hard vandoor. Ik spring het boot je achterna en beland met nog droge voeten half op t motortje en achterdekje met me bijna 2 meter. Maar goed geen man overboord en ik dacht nou zal ik t bootje ff de sporen geven. Dus vaar eerst ff langzaam heen en weer om het motortje warm te laten worden. Na ongeveer 5 minuutjes was het blokje wel warm en werd het tijd voor het serieuzere werk dus geef ik vol gas dat ging mooi bijna horizon taal door t water net een weely maar dan met n bootje! Helemaal geweldig riep ik nog met een brede glimlach naar me vrienden op de kant.
Dit herhaald zich nog een keer of 10 tot dat het motortje plotseling van t achter steven pleurt en zo naar de bodem zinkt. Wij duiken naar het motortje want alles waar boot/motor/auto voor of achter staat is al duur genoeg. Wij t motortje opgedoken alles weer op geladen motortjes lopen nou een maal niet op water.
Thuis gekomen wij t motortje weer proberen te starten maar goed dat ding moet in t water hangen anders heeft hij geen koeling. Ik had de oplossing: men nemen 1 kliko en tuinslang vullen een kliko tot dat de staart van t buitenboort motortje onderwater zit. Dan begin je als een achterlijke aan t touwtje te trekken om dat ding te starten maar op water loopt het echt niet bougie er uit en schoon/droogmaken dat is de oplossing dachten we.
Wij het hele spul weer in elkaar en weer trekken aan het touwtje maar dat werd ik al aardig zat op zondag middag wel te verstaan. Dus boormachine met juiste dop er op, op de krukas moer en draaien maar dat ging goed maar nog steeds niet starten. Weer een ingeving STARTERPILOT werkt altijd dacht ik nog. Zo liepen we nog 30 min te klote en prutsen. Halve bus ether er door gejaagd en met ze drieën hevig zwetend in de zon in ons ontbloot bovenlijf boven die kliko met water en nog niet starten. Bougie er weer uit helemaal vet dus weer schoon maken. Aardig stoned als we al waren van die ether/benzine damp dachten we is ff kijken of die vonkt! Nou dat deed hij er kwam door de ether/benzine damp een steekvlam van 2 meter uit die kliko!!!
Resultaat:1e Vriend duikt nog ongeschonden weg boven op de tafel met bbq spullen waar de dames al gezellig met elkaar zaten te wachten tot we klaar waren dus einde bbq en vriend + de dames helemaal onder de sausjes.
2e vriend duikt ook weg maar net te laat en heeft dus iets minder haar dan voor heen. En ik duik ook weg met nog minder haar dan ik al had (ik was wel gelijk ontdaan van bijna al me borsthaar/okselhaar/wimpers/wenkbrauwen! Tot overmaat van ramp spring ik ook nog boven op een hark die nog in de tuin lag te slingeren buil op me kop kon er ook nog wel bij!!!

*Het buitenboort motortje doet het uiteraard wel weer na dat we eerst hadden gegeten bij de snackbar en na de nodige alcoholische versnaperingen!
*Wat is de wijze les van deze dag misschien moeten we wat minder eigenwijs zijn en minder met ether spelen.

Kort om heren/dames doe je best met sleutelen je leert het vanzelf.

Gegroet motorpsycho O-)

MZZZZZZl :]
 
Hallo mede prutsers.

Ik heb me krom gelachen om de verhalen van jullie hahahaha ;(
Maar ik mag me zelf ook bij de sleutelkneuzen rekenen!
Al doende leert men wordt er wel eens gezegd.
Ik heb er ook nog wel een paar maar dat krijg je als je altijd alles zelf doet.
Dit is een van de toppers het is wel is waar geen motor fiets maar goed.

Afgelopen zomer ben ik samen met een paar vrienden aan t spelen varen in een speedbootje voor 2 personen. De rest stond op de kant en keek er naar. Er mag maximaal 25 pk achter het betreffende bootje maar goed eigenwijs als we zijn er kan toch ook makkelijk 40 pk achter of niet dan!!! Speed freaks 4 live is dan ook ons levens moto. Wij het bootje in het water geven een ruk aan t touwtje en t motortje slaat aan maar die stond in de versnelling dus ging er gelijk redelijk hard vandoor. Ik spring het boot je achterna en beland met nog droge voeten half op t motortje en achterdekje met me bijna 2 meter. Maar goed geen man overboord en ik dacht nou zal ik t bootje ff de sporen geven. Dus vaar eerst ff langzaam heen en weer om het motortje warm te laten worden. Na ongeveer 5 minuutjes was het blokje wel warm en werd het tijd voor het serieuzere werk dus geef ik vol gas dat ging mooi bijna horizon taal door t water net een weely maar dan met n bootje! Helemaal geweldig riep ik nog met een brede glimlach naar me vrienden op de kant.
Dit herhaald zich nog een keer of 10 tot dat het motortje plotseling van t achter steven pleurt en zo naar de bodem zinkt. Wij duiken naar het motortje want alles waar boot/motor/auto voor of achter staat is al duur genoeg. Wij t motortje opgedoken alles weer op geladen motortjes lopen nou een maal niet op water.
Thuis gekomen wij t motortje weer proberen te starten maar goed dat ding moet in t water hangen anders heeft hij geen koeling. Ik had de oplossing: men nemen 1 kliko en tuinslang vullen een kliko tot dat de staart van t buitenboort motortje onderwater zit. Dan begin je als een achterlijke aan t touwtje te trekken om dat ding te starten maar op water loopt het echt niet bougie er uit en schoon/droogmaken dat is de oplossing dachten we.
Wij het hele spul weer in elkaar en weer trekken aan het touwtje maar dat werd ik al aardig zat op zondag middag wel te verstaan. Dus boormachine met juiste dop er op, op de krukas moer en draaien maar dat ging goed maar nog steeds niet starten. Weer een ingeving STARTERPILOT werkt altijd dacht ik nog. Zo liepen we nog 30 min te klote en prutsen. Halve bus ether er door gejaagd en met ze drieën hevig zwetend in de zon in ons ontbloot bovenlijf boven die kliko met water en nog niet starten. Bougie er weer uit helemaal vet dus weer schoon maken. Aardig stoned als we al waren van die ether/benzine damp dachten we is ff kijken of die vonkt! Nou dat deed hij er kwam door de ether/benzine damp een steekvlam van 2 meter uit die kliko!!!
Resultaat:1e Vriend duikt nog ongeschonden weg boven op de tafel met bbq spullen waar de dames al gezellig met elkaar zaten te wachten tot we klaar waren dus einde bbq en vriend + de dames helemaal onder de sausjes.
2e vriend duikt ook weg maar net te laat en heeft dus iets minder haar dan voor heen. En ik duik ook weg met nog minder haar dan ik al had (ik was wel gelijk ontdaan van bijna al me borsthaar/okselhaar/wimpers/wenkbrauwen! Tot overmaat van ramp spring ik ook nog boven op een hark die nog in de tuin lag te slingeren buil op me kop kon er ook nog wel bij!!!

*Het buitenboort motortje doet het uiteraard wel weer na dat we eerst hadden gegeten bij de snackbar en na de nodige alcoholische versnaperingen!
*Wat is de wijze les van deze dag misschien moeten we wat minder eigenwijs zijn en minder met ether spelen.

Kort om heren/dames doe je best met sleutelen je leert het vanzelf.

Gegroet motorpsycho O-)

MZZZZZZl :]
1 woord: auw......
 
Tis vandaag zaterdag en de lente is begonnen, voor een hoop mensen een reden om in de tuin te werken, en zo ook mijn achterbuurman.. alleen die reden had ik hem gegeven...
Remblokjes voor vervangen, dus remzuigers volledig teruggeduwd. Boel weer netjes gemonteerd, wordt ik naar binnen geroepen dat er telefoon is. kom kwartiertje later weer buiten, loop alles nog even na, alles goed vast alles op de plek.
Okay starten lopen , gas........
nou het hek van de buurman kwam al snel dichterbij dus ik rem rem nog een keer en nog een keer en nog een keer en kaboem dwars door het houten hek van de buurman....
Was ff vergeten de rem weer op te pompen :X
 
echt prachtig, al die blunders :)

ik moet zeggen dat sinds ik dit topic volg, ik weinig noemenswaardige blunders maak tijdens het sleutelen, terwijl ik het meeste onderhoud zelf doe.

Sinds dit topic let ik ook wel 2x zo goed op natuurlijk ;)
 
hm ik heb er ook nog wel een paar mooie blunders wel al enkele jaren geleden

1) ik zou ff een gebruikte lpg tank in de auto bouwen, op zich geen enkel probleem dus ff een frame verbouwt waar de gastank op vast komt.
Dus ik zou het frame ff in de auto schroeven want eerst moet die vast aan de bodem van de auto.
Dus ik het frame in de auto gaten aftekenen en ff 4 gaten boren en JAWEL, ik boor door de bodem heen en kom uit in de benzine tank :( :( :(
Ik kan er nu wel om lachen :+

2) Ik zou ff een koppakking gaan vervangen van ik meende een fiat ja ik weet het maar ik werkte als monteur in een garage dus vandaar een fiat.
Hier in het dorp noemen sommige mensen mij mercedes Roeltje :P dus vandaar.
Maar goed ik de kop demonteren spul laten vlakken et et, dat ging allemaal prima nog wel ja.
Goed ik zou het zaakje weer ff gaan monteren alles ging tot nu toe ook nog goed, todat ik de kop bouten met de moment sleutel zou gaan aan halen.
Voor degene die het noiet weet ik had een instelbare moment sleutel als je op het aan haal koppel zit klikt de sleutel en zit de kop bout vast.
Nou ik hoorde dus geen tik wel KNAP dat was een kopbout die brak :( :( ja daar wordt je vrolijk van.
Dus weer alles eraf gebroken kop bout eruit gehaald met erg veel moeite hij breekt toch net zo dat je er net niet bij kan komen.
Maar goed ik weer met goede moet aan de gang en zoeken hoe het kon gebeuren, dus moment sleutel was goed ingesteld.
Kop bouten waren nieuw dus ook dat kon niet , nou ja zeker een slechte bout tussen gezeten, dus nog maar eens proberen.
Dus 1 nieuwe bout erbij gehaald en opnieuw kop gaan monteren bouten erin, in volgorde chek moment sleutel instelling chek dus aanhalen KNAP zij de bout :( :(
Grommmmmmmmm nou om een nog langer verhaal kort te houden de moment sleutel bleek kapot te zijn, ja daar wordt je vrolijk van ja
 
Wat te denken van het vervangen van de kilometertellerkabel.
Nieuwe alvast vastschroeven in de teller,
langs de oude kabel naar beneden leiden, zodat duidelijk is
waar ie allemaal langs moet.

De oude blijkt door allemaal tiewraps te lopen, die niet allemaal los willen.
Dus, knip gewoon door die kabel...
 
Ik ken iemand uit mijn Chopper verleden, die in het bezit was van
een Yamaha xs650. En daar zou hij de twee carburatoren wel even
van synchroniseren. Daar had hij een heel handig foefie voor.
Hij pakte een pot thee en zette die onder de motor,
deed er twee doorzichtige slangetjes in.
En deze sloot hij aan de carburatoren. En hij had gehoord dat als
je dan de motor start, zuigt hij door het slangetje de thee omhoog.
Dan kan je goed zien of ze beiden even veel aanzuigen. Door te kijken of
de beiden slangen de thee even hoog krijgt. Maar de twee carburatoren
zogen zo hard dat de hele pot thee in een mum van tijd leeg was. |(
En toch bleef de motor draaien. Nou daar gingen wel wat tranen over
de wangen van het lachen. En bij elke pomp vragen of ze ook thee tanken. :}
 
Wat te denken van het vervangen van de kilometertellerkabel.
Nieuwe alvast vastschroeven in de teller,
langs de oude kabel naar beneden leiden, zodat duidelijk is
waar ie allemaal langs moet.

De oude blijkt door allemaal tiewraps te lopen, die niet allemaal los willen.
Dus, knip gewoon door die kabel...
full
Briljant :+
 
Geweldig topic dit!
Zelf heb ik verschillende blunders gemaakt.
Zo hadden wij op de zaak een VW-LT maar de chauffeur/werkgever keek nooit naar de olie.
Nu moest ie een lange rit maken, en hij vroeg aan mij of ik het oliepijl wilde controleren en evt bijvullen.
Goed, ik kijken en net wat ik dacht! Veel te weinig olie.
De peilstok bleef zelfs droog, 2 liter erbij moet kunnen dacht ik.
2 liter erbij peilstok nog droog ??? Nog een liter erbij, hehe hij komt bij de min.
Redelijk grote diesel dus een liter to max moet kunnen.
En ja hoor precies max! Maar vertrouwen deed ik het niet, 4 liter erbij dan moet ie zo,n beetje droog gestaan hebben!
Eerst maar koffie drinken en na 15 min. Nog maar eens peilen, en ja hoor nog steeds max, Dus rijden maar!
Nou de LT heeft precies 1km gereden motor sloeg op hol koppakking lag er uit ,en er zat exact 4 liter olie teveel in :)

M,n zoon zijn scooter deed het niet meer.
Gasschuif eruit! kijken prutsen proberen STARTEN en dat ding als een dolle stier plankgas de schuur door!
volgens mij doet ie het pa, biertje? was het enige commentaar O-)
16 jaar puchje gekregen voor verjaardag stuur zo hoog mogelijk, breekt ie tijdens remmen!
De gleufjes voor de konische klem zaten een centimeter boven het balhoofd :(
 
hm ik heb er ook nog wel een paar mooie blunders wel al enkele jaren geleden

1) ik zou ff een gebruikte lpg tank in de auto bouwen, op zich geen enkel probleem dus ff een frame verbouwt waar de gastank op vast komt.
Dus ik zou het frame ff in de auto schroeven want eerst moet die vast aan de bodem van de auto.
Dus ik het frame in de auto gaten aftekenen en ff 4 gaten boren en JAWEL, ik boor door de bodem heen en kom uit in de benzine tank :( :( :(
Ik kan er nu wel om lachen :+

2) Ik zou ff een koppakking gaan vervangen van ik meende een fiat ja ik weet het maar ik werkte als monteur in een garage dus vandaar een fiat.
Hier in het dorp noemen sommige mensen mij mercedes Roeltje :P dus vandaar.
Maar goed ik de kop demonteren spul laten vlakken et et, dat ging allemaal prima nog wel ja.
Goed ik zou het zaakje weer ff gaan monteren alles ging tot nu toe ook nog goed, todat ik de kop bouten met de moment sleutel zou gaan aan halen.
Voor degene die het noiet weet ik had een instelbare moment sleutel als je op het aan haal koppel zit klikt de sleutel en zit de kop bout vast.
Nou ik hoorde dus geen tik wel KNAP dat was een kopbout die brak :( :( ja daar wordt je vrolijk van.
Dus weer alles eraf gebroken kop bout eruit gehaald met erg veel moeite hij breekt toch net zo dat je er net niet bij kan komen.
Maar goed ik weer met goede moet aan de gang en zoeken hoe het kon gebeuren, dus moment sleutel was goed ingesteld.
Kop bouten waren nieuw dus ook dat kon niet , nou ja zeker een slechte bout tussen gezeten, dus nog maar eens proberen.
Dus 1 nieuwe bout erbij gehaald en opnieuw kop gaan monteren bouten erin, in volgorde chek moment sleutel instelling chek dus aanhalen KNAP zij de bout :( :(
Grommmmmmmmm nou om een nog langer verhaal kort te houden de moment sleutel bleek kapot te zijn, ja daar wordt je vrolijk van ja

Nou ik kan je vertellen...
had een fiat panda voor de handel, met lekke koppakking....
nieuwe erop, aantrekken, 1e fase prima
2e fase prima
3e fase bout 1 prima bout 2 ....9 prima
bout 10 KNAP

ik denk gvd gvd gvd
s ff kijken wat ie doet met 9 bouten...
warm draaien loopt netjes nergen lek..
dan maar in de verkoop, (ja durfde ik wel , gaf garantie...
komt netjes na een jaar terug voor de apk, nergens lek nog steeds niet, dus conclusie.... de 10e bout kun je bij een panda weglaten O-)
 
Ik las hier in dit topic ook nog een verhaaltje met ether meteen schoot mij ook nog een grappige stukje te binnen.
Jaren geleden had ik eens een solex, en dat kreng wou niet starten je kon je er een breuk op fietsen, maar starten ho maar.
Ik was in die tijd een jaar of 12 dus dan ga je van alles bedenken om het ding aan de loop te krijgen.
Zo had ik mijn Opa zijn oude hanomag diesel wel eens zien starten met ether als het ding niet wou aanslaan.
Dus ik samen met een maatje de ether bus opgezocht, ik op de solex en hij achter het ding te drukken.
Onder tussen spoot ik ether in het cabarateurtje, nou wat er toe gebeurde heugde me nog jaren.
Er komt een steekvlam uit de caberateur van heb ik jou daar, maar de solex sloeg ook aan, ik schrok me een ongeluk natuurlijk.
Wat gebeurdt er van schrik glij ik van het zadel af op het voeten plankje dus ik kon het motortje ook niet van het wiel af trekken.
Dus ik stuif met de solex langs de schuur zo de tuin in met opa zijn bonen stokken voor op de solex en daar strande ik.
tering wat was die ouwe kwaad zeg, als dat nou was om de ether om de bonen of om mij dat weet ik nu nog niet maar wat was die man kwaad :} :}
 
Gegroet,

ik ben nieuw hier.
Ik wilde jullie even mee laten genieten van wat ik zoal mee heb gemaakt tijdens het sleutelen.

Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat iets nooit 'snel'kan. Het gaat altijd verkeerd. Even olie verversen in je schone kleding is ook geen goed idee.
Slim is ook om 's avonds op een bepaald moment te stoppen met sleutelen.

Ik heb een aantal maal gehad dat ik ontzettend kwaad ben geworden. (zoals bij het spannen van de ketting van een hometrainer die zoveel geluid maakte)

Zorg verder ook dat je altijd het juiste gereedschap voor handen hebt.(anders breken er weer dingen af etc.)

Ik heb ooit eens een Puch Maxi gekocht met een 65 cc polini cilinder.
Polini is getuned en maakt wel lekkere toeren.
Natuurlijk heb je als leek de ambitie om het brommertje nog beter te maken.
Cilinder er af, het blok uit elkaar en alles in de benzine laten weken. Dikke onzin natuurlijk. De uitstekende stukjes van de cilinderschacht onderin de cilinder hielden het niet bij het passen van de zuiger. Was dr weer een stuk af. Rijden wilde hij nog wel, maar onzettend Langzaam.
Had hem gekocht voor 25 gulden (super cheap), en hier ook weer voor verkocht.

Het grappige is dat ik het pistonpenringetje altijd goed in de gaten heb gehouden bij het sleutelen en dat deze nooit in het blok terecht is gekomen. (plee papier gebruikt)

Verder ging ik een x allemaal nieuwe onderdelen ophalen Bij Jos Dijkman in lemelerveld voor de Honda Mt. 70 cc imi en nieuwe carburateur etc.
Ik helemaal op de fiets erheen na school(Ongeveer 20km) was ie dicht op do.
Ik vet pissig.... :+

Ook heb ik vaker gehad dat de cilinderschacht onderin afbrak, na ongeduldig gehamer tegen de cilinder om te passen.

Een vriend van mij heeft wel eens zijn pistonborgpen er expres niet ingezet. Deed het allemaal wel prima. Ging na een poos wel wat minder hard lopen als in het begin. Allemaal prima, was een imi. cilinder van 40 euro. Bleek bij het demonteren dat de pistonpen zich een halve centimeter had ingevreten in de cilinderwand.

Geen sleutelblunder maar wel lachen:

Een vriend van mij zei heel erg stoer dat íe wel op een schakelbrommer kon rijden. Ik hem dus uitnodigen op mijn MT'tje (50cc). Ik zeg nog brokken is dokken.

Hij laat de koppeling opkomen, geeft vol gas, bromfiets staat vertikaal, vriend op muil onder bromfiets.

Ik dacht al dit zou gebeuren, heb hem de schade ook niet laten betalen (kromme pook etc)

Sorry als het wat lang is, raak geinspireerd door alle verhalen hiero.

Groeten....
 
na het kleppenstellen m'n deksel blijkbaar niet helemaal netjes teruggezet... m'n linker laars was wel heel erg mooi glimmend zwart 2 dagen later :X (nog mazzel dat het er aan de zijkant uitkwam en niet op m'n achterband ofzo :o )

Airbox niet netjes terugzetten... toen de motor werd gestart om de carbs te synchroniseren ontplofte er iets en vloog m'n airbox een halve meter de lucht in...

1e keer me tank eraf op een motor met een benzine-kraantje... haal ik de verkeerde schroef los, pist me halve tank inhoud over de vloer B|

m'n achterrem vergeten te vullen met rem-vloeistof nadat me achterbrug gedemonteerd is geweest voor een poedercoat beurt, was toch wel ff schrikken toen ik dat krappe bochtje 2 weken later met een beetje achterrem wou pakken :o

binnenkort weer een grote beurt... komt er vast nieu materiaal bij :+
 
kheb ook nog wel een leuke:
Werkte in de vleeswarenindustrie (vorige eeuw) moest met een mercedesbusje een bestelling wegbrengen naar R'dam...
klein rijbewijs , auto weegt iets van 3000 gk ,dus je mocht er iets van 499 kg in laden. Aangezien vlees bijna puur water is, en het een verlengde EN verhoogde 307 bus was, werd ie natuurlijk tot de nok volgeladen. Denk dat ik in totaal zo'n 6000 kg aan boord had. Auto had 't er behoorlijk moeilijk mee , en vond 'm nogal behoorlijk ratelen onder in het blok (onderhoud kostte ook aleen maar geld, en werd dus ook niet aan gedaan) sla bij gorichem af richting R'dam, ratelen word alleen maar sterker, plotseling een rookwolk, zet de bus langs de kant, kijk onder de bus, zie ik een drijfstang door het carter steken.
Bel de baas op vertel zus en zo, hij natuurlijk pissig, had ik express gedaan en wat ik allemaal niet naar de kop gegooid kreeg...
Enfin hij zou langskomen.
Komt ie aanrijden met een kleine gehuurde bus, ik zeg nog zullen we de boel eerst ff overladen??????
Vraagt ie of ik wel wijs ben, hier op de snelweg, hij zou me wel even wegslepen en op de eerste beste parkeerplaats de boel overladen.
Maakt ie zelf de kabel vast, want hij vertrouwde mij niet, hij in de huurbus, ik in de eigen bus (let wel totaalgewicht +/- 10000 kg.
Wil die wegrijden, zit te wachten tot de bus gaat rollen, zie ik die kunststof kabel alleen maar langer worden, druk nog op de claxon, maar hij blijft stug doortrekken, hoor ik een knal , en zie een vuistgroot gat in de achterkant van de huurbus.
durf eerst niet uit te stappen, maar omdat er niets gebeurt, ga ik toch maar even kijken. Zit de baas lijkbleek in de bus, bloedrode striem over de rechterwang, groot gat in de voorruit.
Is de kabel met sleepoog onder de bus uitgeknapt, door de achterkant, door de voorruit, en in de vlucht ook nog even z'n wang geschampt. Heeft zeker 10 minuten niet meer durven bewegen, toen toch maar de boel op de vluchtstrook overgeladen, en de bus maar door een sleepbedrijf op laten halen.....
 
Pas nog, deur achter me dicht getrokken, géén sleutel op zak, en mijn vrouw ook niet (die had ook geen sleutel bedoel ik).
Gelukkig hadden we bij de buren een sleutel van onze voordeur liggen, maar helaas... niet thuis.
Toen heb ik een straatsteen aan m'n vrouw gegeven en ben ik op de uitkijk gaan staan en zou zij het ruitje onderin de deur kapot slaan (er wordt wat afgeroddeld...) maar ook daar helaas: Veiligheidsglas, ze kreeg de steen er niet doorheen...
Op een gegeven moment, terwijl we stonden te dubben wat te doen zag ik opeens licht aangaan bij de buren... ze waren thuis gekomen.
Toen was het leed snel geleden, konden we naar binnen.

Dit was mijn grootste sleutel blunder tot nu toe.
 
Ik heb net nieuwe banden op mijn wielen laten leggen bij de bandenhandel, ik was er naartoe gegaan met twee los gehaalde wielen om wat demontage- en montage eurootjes ter plekke te besparen. Afijn, ik ga fijn mijn wielen weer monteren en ben maar begonnen met het voorwiel. Gemonteerd, bavaria kratje onder de Radian vandaar en de motor kon weer normaal op voorwiel en bok staan.
Vanwege het natte weer was ik in mijn kleine schuur aan het klussen, dus ik dacht dat ik de motor wel wat naar voren kon verplaatsen om wat meer werkruimte aan de achterkant te hebben. Ik druk de motor van de middenbok en hij zakt ineens naar beneden :? . KLABAM... f*ck er zat natuurlijk nog geen achterwiel in en hij stond nu fijn op zijn twee dempertjes... |( . Anyway, met veel gevloek en een ferme krachtinspanning weer op de middenbok gekregen en daarna mezelf keihard staan uitlachen... wat een actie...
 
Ik heb met mijn honda 4-takt brommer `s avonds laat even mijn cilinderkop van de ene op de andere fiets gezet, effe snel ik moest rijden de volgende dag; alles netjes erop gezet en de schroefjes van het nokkenastandieltje er ingedraaid met de hand. Ik was even vergeten ze met de dopsleutel aan te draaien |(

Het gevolg laat zich raden, na een aantal kilometers draait de hele boel in de soep, alles naar de klote, kromme kleppen, deuk in de zuiger etc!!!

Blunder groot genoeg????

Ren
 
Okay dit is een wel heel beschamende sleutelblunder, Heel verhaal maar lees en huiver.

Remblokjes vervangen van mijn B-ascona. Lichtmetaalvelgjes eronder. Dacht dat ik de wielmoeren wel strak zat had aangetrokken(NOT). 's-nachts over de snelweg met maatje naast me die strontbezopen zijn roes lag uit te slapen op passagiesstoel (had hem opgehaald bij kroeg). Hoor een partij geratel, BENG! remschijf op de grond, vonkenregen, linkervoorwiel was eraf en stuiterde met een rotgang voor me uit. Mazzel dat het een voorwiel was want de wagen klapte voorover op de remschijf en blijkbaar was de grip van het andere voorwiel voldoende om de wagen op de vluchtstrook te zetten.
Mijn maatje was in 1 klap wakker en broodnuchter.

Tijdens dat naar de vluchtstrook sturen werd het pas echt eng, Ik zie dus me voorwiel in het donker voor me uit stuiteren, echt met een rotgang de linkerbaan op, terwijl ondertussen een scorpio me met een bloedgang passeerd. In gedachten zie ik dat wiel al door zijn voorruit heenvliegen.
Vervolgens, Scorpio, Remlichten aan en ik zie de wagen duiken. Schrok me de *leuri*. Scorpio is gestopt. Dat is ook het moment dat mijn maatje wakker schrikt. Scorpio's alarmlichten gaan aan :? :? Dus we hebben allebei iets van K#T dit is flink mis maar zijn te verstomd om iets te doen. Net op het moment dat we besluiten zijn kant op te rennen gaan zijn achteruitrijlichten branden en begint te rijden, eerst nog een stuk op die linkerbaan, vervolgens zwiept ie naar de vluchtstrook en stopt voor mijn wagen

En nou komt ie: Die kerel stapt doodgemoedereerd uit zijn wagen, haalt mijn wiel van zijn motorkap af!! geeft dat ding aan ons (waren inmiddels uitgestapt) en zegt doodleuk,.. volgens mij is dit van jullie! enneh... of we misschien zijn krik wilden lenen!

Van mij leven nog nooit zo geschrokken,verbaasd, en opgelucht geweest.
Oh overigens,.. Die vent was duidelijk knettergek ook, want die weg waar hij dus stopte (op de linkerbaan) en stukje op achteruit heeft gereden was geen boerenlandweggetje.. Het was de muthafuckin A2!!!! (midden in de nacht weliswaar maar toch).

Zijn verhaal:"ik zag dat wiel vliegen en er achteraan gegaan totdat ie stopte tegen de vangrail, uitgestapt en dat ding op de motorkap gelegd".

btw. jaaaren later hoorde ik dat zelfde geratel aan de mazdarati van mijn vrouw. deze keer herkende ik het geluid en ben tijdig gestopt. 3 wielmoeren waren al losgelopen, met dank aan een gerenommeerd autobedrijf. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan