Post hier je snelheid op Hoevelaken

ff een plaatje d`r bij.
full


Je teller staat ingesteld op de rode diameter van de band.

Nou ga je door de bocht en dan rijdt je op de blauwe diameter. Je legt dus minder afstand af dan je teller denkt. Op de rode lijn rij je niet meer, die is los van het asfalt. Dus je maakt wel even veel omwentelingen maar je omtrek per omwenteling veranderd :9 op rood is die 2 meter op blauw 1 meter. Dus minder afstand met dezelfe tijd betekent minder snelheid!

Je zei zelf al (was je met me eens) dat er met een versleten band teveel km wordt aangeven als met een nieuwe. Dit is toch hetzelfde effect??? Nieuwe band is de rode lijn, de blauwe lijn de versleten... De rode lijn is 16 inch en de blauwe 10 inch :P Oja, ik had het natuurlijk over beide wielen vervangen ;)

Oja, die groene lijn geeft dus het verschil van diameter aan :+

Nu is het toch wel duidelijk ;) Max heeft het iig door :}
 
Het voorbeeld van de tandwielen is niet zo'n best voorbeeld. Hier is sprake van een overbrenging en een wijziging in verhoudingen. Dat de top lager ligt bij een kleiner voortandwiel heeft niets te maken met het tandwiel maar met het aantal toeren wat je blok kan draaien. Probeer maar eens met 3000 rpm te rijden met 15 tands voor en leg er dan maar een 13 tands op. En nu vol doorbleren naar de begrenzer. Wedden dat de top van het 13 tands hoger is dan met 15.

Als je motor sterk genoeg is gaat een 15 tandwiel voor veel sneller qau top als een 13 tandwiel voor.

We hadden het over een constante snelheid de bocht in. Je rijd met 5000 toeren 100 km/u met tandwiel 15 tandjes. Je gaat de bocht in tandwiel verandert van grootte van 15 naar 13 tandjes terwijl je toeren gelijk blijven, ga je dus minder hard...

principe is hetzelfde: dat je met evenveel omwentelingen toch langzamer gaat ;)

Hier geld ook omtrek tandwiel 13 tandjes (blauw) is kleiner dan omtrek 15 tandjes (rood) dus minder hard bij evenveel toeren... Zo ook met je banden :Z
 
Ben ik nu gelukkig dat dat " Hoevelaken" ver van belgie uit is...hebben hier ook van die " Knelpunten" vb. + E17 & E40 Zwijnaarde...Gent.... Maar vind toch wel dat je ietsje te-hard gaat als je steeds je steuntjes en uitlaten moet vervangen...( meestal ga ik dan wel nog net iets platter)... maar kom niet meer alleen overeind... :(
 
:+

Ik kan met trots vertellen dat ik constant met 80 door de hele Klaverblad kan rijden.

Dus 80 in, 80 in het midden van de bocht en 80 uit.

:+
 
uh ja ;)
laat ff wel wezen ik ben ook liefhebber van bochten, en lekker plat en lekker knieeen...maar...hoe hard ga ik het bochtje door.....vind het weer net ff niet.

afhankelijk van je lijn, kijktechniek, zithouding en durf wordt je snelheid bepaalt...

als we dan toch voor het hogeposergehaltetopic gaan...ga dan eens klokken...met een stopwatch...dan kan je pas zien wie er sneller is.

en laat de supermotards dan ook ff meedoen...

ennuh..die snelheden scheppen ook verwachting he bij andere, goh jacksappie gaat met 130 door de bocht, dat moet ik ook kunnen...

topic: "*klets weer een op zijn bek* dood"

en wij maar posten o wat erg zielig wat een gemis...

klinkt wel moraal ridderig tuurlijk...maar als we een beetje minderen met mansevooruitwaartsedranghoogtestosterontopics denk ik dat we er met zijn allen er voor kunnen zorgen dat er wat minder ongelukjes gebeuren...(vooral eenzijdige ongelukken).



stupid.gif


Iedereen moet t natuurlijk voor zich weten, en natuurlijk heb je altijd je eigen verantwoordelijkheid. Maar je heb altijd van die sukkels die zich op laten jutten door de -sterke verhalen vertellers-.

" Wacht, volgende keer als ik op hoevelaken kom, zal ik ook even proberen de kwaki er met 130km/u in te leggen. "

Wedden dat m'n uitlaat, steppies, knietjes en bodywork de grond raken! Sow dan ben ik echt wel de stoerste van het hele Motor-forum!
 
(Afbeelding)

Iedereen moet t natuurlijk voor zich weten, en natuurlijk heb je altijd je eigen verantwoordelijkheid. Maar je heb altijd van die sukkels die zich op laten jutten door de -sterke verhalen vertellers-.

" Wacht, volgende keer als ik op hoevelaken kom, zal ik ook even proberen de kwaki er met 130km/u in te leggen. "

Wedden dat m'n uitlaat, steppies, knietjes en bodywork de grond raken! Sow dan ben ik echt wel de stoerste van het hele Motor-forum!
:}
 
Vanmorgen de bocht utrecht -> amersfoort met wel 15 km/u genomen.
Ging erin met 50, halverwege 5 , en eruit met 10

:+

Stond een beetje file . . . .

kortom lekker belangrijk allemaal :Z
 
mijn sympathie is inmiddels ook aardig richting brikkers verschoven...

"wat is je topsnelheid" en iedereen verteld vol trots dat ie op de A2 260kmu heeft gereden. |(

"wat is je bochtensnelheid" en er moeten direct geestelijk zwakke zieltjes beschermd worden. O-)
 
"wat is je bochtensnelheid" en er moeten direct geestelijk zwakke zieltjes beschermd worden. O-)
en weet je waarom?

omdat wij graag als MF'ers lezen dat iedereen de gepoetste kant van zijn motor boven heeft weten te houden...

en niet van die scheit topics:"ik ben op me bek gegaan, enz.enz..."
:]
 
K Napo, dan wil ik voortaan geen wedstrijdjes tegen snelle auto's met 250+ en veel meer horen eh? :P

Op dinsdag 01 juli 2003 16:12 schreef NapO het volgende:sterker nog..toen we 100 reden telde ik nog af met mijn vingers: 3,2,1 go, en toen draaide ik de kraan open.
100 rijden in zijn 6 ik dacht het niet...doe eerder maar 3rd gear voor de porsche....(oja...ik ook in de voor mij ideale versnelling he!)
 

Waar zijn die :X 'jes nou weer voor nodig :? Niemand hoeft zich te schamen voor zijn snelheid of langzaamheid. Genoeg gasten die je bij lange na niet bijhouden met die snelheid, en ook genoeg die er harder doorheen rijden, maar wat kan jou dat schelen? Als je er maar lol in hebt! Das het belangerijkst.
 
Net knpt. Hoevelaken genomen (aanrijsnelheid 110 :] ). De bocht van de A28 (vanuit Utrecht) naar de A1 richting Amsterdam met wel 60km/u op de XT. Harder/schuiner durfde ik niet met de bandjes die eronder zaten. Das best eng ;) Als er echte straatbanden onder liggen moet de snelheid toch wel hoger liggen. Dus met de XT haal ik de gemiddelde klaverblad-met-koekblik-snelheid, die altijd met 50 a 60km/u het klaverblad overgaan. Met het koekblik ga ik er altijd met 80 overheen en dat is dan ook echt het uiterste van een toyota starlet.

Ben ik nu dé man, nu ik er met 60 overheen ga ? :P
 
Op woensdag 02 juli 2003 15:15 schreef BertV het volgende:
K Napo, dan wil ik voortaan geen wedstrijdjes tegen snelle auto's met 250+ en veel meer horen eh? :P

het wordt ineens stil er wordt niet meer gereageerd van die meneer die wel met een 760i 260km/u op de a7 rijdt :Z
beetje gek dat je zo heftig reageert als je zelf ook overal schijt aan hebt,ik rij ook wel zo hard in nederland hoor,maar dan reageer ik niet zo zoals jij op dit topic doet.
maar ik vindt it wel leuk :] :] .

260km/u :? :? zo hard gaan ze op hoevelaken niet Napo. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan