potentiele gixxer

kings fighter

Rookie
24 aug 2006
5
0
kingston tasmania
ik zal me even voor stellen,
mijn naam is rik en ik ben 20 jaar.
Na velen topics gevolgd te hebben(niet geregisteerd en geen berichten achter gelaten :X ) maar ik ben dus zeg maar veel te enthausiast geworden om een streetfighter te bouwen. Ik ben niet super technisch maar ik houd van sleutelen. Ik heb jaren op zon (veel te klein) scootertje gereden om nu vershillende 250 cc's te rijden. Ik ben trouwens een jaar geleden naar australie verhuis waardoor ik nu een motorrijbewijs heb dat is gelimiteerd tot 250cc geen 25 kw als in nederland dus. Ik rijd op de motoren van vader(virago 250) en zuster(cb250) allebei uit '95 totdat ik dan mijn eigen machine mag bezitten.

vandaag was ik de plaatselijke krant aant bekijken toen in een advertentie zag waarin een gsxr 750w te koop stond. metten gebeld en een afspraak te maken om te kijken. alles zag er goed uit zover ik dat kan beoordelen.

wat over de motor:
-gsxr 750w uit '92
-is al streetfighter (niet echt mooi maar toch) zie foto
-heeft 40000 gelopen maar orginele teller is niet aanwezig(digi fietstellertje wel) dus is niet echt zeker.
Ik zal de motor toch technisch laten keuren voordat ik hem koop maar is toch een onzekerheid.
-motor is tamelijk orgineel in bijna alle opzichten.
-zitje is van een nieuwere gixxer met plaats voor een passagier.
- de vraagprijs is ongeveer in euro's 2200 (prijzen zijn 20 tot 25 % duurder hier vanwege klein aanbod)


klik op de foto's voor grote resolutie.


graag reacties over wat jullie denken.

Bijlage: gixxer-'92.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ikkuh? Al gedaan, geen mail zichtbaar O-)

[edit] hoewel tasmanie wel een tikkeltje ver weg is idd :+ [/edit]

[me]joeltje moet tooch echt eens beter leren lezen |( |( [/me]
 
Dag Rik.
Maak je dan ook gelijk 'n foto van die auto?
Hoelang moet je dan nog 250cc rijden?
Groet uit Haarlem.
 
hey iedereen,

ik ben vandaag weer weesten kijken en motor zag er goed uit bij daglicht.
paar nadelen:
-blok heeft paar kleine schaafplekjes
-2 nieuwe banden nodig want deze zijn op.

kan iemand kijken naar de voorvork onderaan want dat ziet er volgens mij uit als een lekkende vork.

@ fred
Die mazda staat nu iets beter op de foto.
ik weet niet wat voor type het is maar het is een turbo injectie mazda met rolbeugel en alles erin. hij staat ook te koop ( verzendkosten zullen vrij hoog uitvallen *D )

laat me horen wat jullie vinden.

@ gixxer fighter
de prijs kan nog at bijgeschafd worden tot ongeveer 2000 zal denk we lukke

Rik
 
Hoi Rik
De ketting ziet er ook niet best uit.
Het lijkt alsof in ieder geval de rechter remschijf (te) fors versleten is.
Die schaafplekjes op je blokdeel en waterleiding ...heeft ie soms op zijn kant gelegen? (zou ook de reden kunnen zijn voor de nieuwe kont)
Mag je wel even goed kijken of het geen schadebolletje is.
Die sporen op de vorkpoten kunnen duiden op kapotte keerringen ja.
Maar dat heb je dan gauw gezien , als je 'm 2x inveert zal de poot al weer nat zijn(of er zit helemaal geen olie meer in)
Check ook de balhoofdlagers of er speling op zit.
Als de schijven ZO versleten zijn EN de keerringen er uit liggen(gelegen hebben maar dan zou je toch gelijk de boel even schoonmaken?) dan zou ik misschien wel gaan denken dat dat ding gebruikt is op te rammen,rossen,wheelies,stoppies,etc,etc.
Dus ff serieus langslopen en checken.
Groet,Fred.
 
Hoi Rik
De ketting ziet er ook niet best uit.
Het lijkt alsof in ieder geval de rechter remschijf (te) fors versleten is.
Die schaafplekjes op je blokdeel en waterleiding ...heeft ie soms op zijn kant gelegen? (zou ook de reden kunnen zijn voor de nieuwe kont)
Mag je wel even goed kijken of het geen schadebolletje is.
Die sporen op de vorkpoten kunnen duiden op kapotte keerringen ja.
Maar dat heb je dan gauw gezien , als je 'm 2x inveert zal de poot al weer nat zijn(of er zit helemaal geen olie meer in)
Check ook de balhoofdlagers of er speling op zit.
Als de schijven ZO versleten zijn EN de keerringen er uit liggen(gelegen hebben maar dan zou je toch gelijk de boel even schoonmaken?) dan zou ik misschien wel gaan denken dat dat ding gebruikt is op te rammen,rossen,wheelies,stoppies,etc,etc.
Dus ff serieus langslopen en checken.
Groet,Fred.

:^

Vage vent maar volledig mee eens.. 8-) :+
 
Hoi Rik
De ketting ziet er ook niet best uit.
Het lijkt alsof in ieder geval de rechter remschijf (te) fors versleten is.
Die schaafplekjes op je blokdeel en waterleiding ...heeft ie soms op zijn kant gelegen? (zou ook de reden kunnen zijn voor de nieuwe kont)
Mag je wel even goed kijken of het geen schadebolletje is.
Die sporen op de vorkpoten kunnen duiden op kapotte keerringen ja.
Maar dat heb je dan gauw gezien , als je 'm 2x inveert zal de poot al weer nat zijn(of er zit helemaal geen olie meer in)
Check ook de balhoofdlagers of er speling op zit.
Als de schijven ZO versleten zijn EN de keerringen er uit liggen(gelegen hebben maar dan zou je toch gelijk de boel even schoonmaken?) dan zou ik misschien wel gaan denken dat dat ding gebruikt is op te rammen,rossen,wheelies,stoppies,etc,etc.
Dus ff serieus langslopen en checken.
Groet,Fred.

:^ 2.

Ik zie ook op de stuurgewichtjes en de koppelingshend slijt plekken, dus ik vrees dat hij al eens heeft gelegen. Een usd kunn je wel weer herstellen, maar is wel een rot klusje. Daarnaast heb ik het gevoel dat de kont niet recht staat :?

Mijn aanbod staat hoor :+ |(

even zereneus, ik zou toch een andere zoeken.. puur op gevoel van de uiterlijke staat, rotte ketting, schijven zijn op. Dat toont iig geen onderhoud of slecht onderhoud....
 
hey

motor heeft gelegen toen de kappen er al af waren zie schaafplekjes.

ik weet niet of ik hem moet kopen omdat dit de eerste betaalbare basis voor een mooie fighter is die ik in de laatste 5 maanden te koop heb zien staan.

ik ga de motor eerst laten nakijken voordat ik hem koop en ik denk dat ik dan weet wat ik doe.

motor heeft geen zwaar ongeluk gehad volgens de online registratie checker.

heb er vandaag op gereden en reed goed (voor hoever ik dat kan beoordelen de eerste keer op zon motor).

Rik
 
hij is iig een keertje rijdend op zn linkerkant gaan liggen, want die schaafplekjes krijg je niet van een keertje om laten vallen ;)

zoals aan de andere kant wel het geval is ;)



en is ook niet erg netjes opgebouwd denk ik, want als je onder die kont kijkt zitten er bijna net zoveel ty-wraps als bij die efe van K. _O-
 
ach ja.. jij mag mijn fiets ook uitlachen op SoT ;)
ding ziet er ook niet meer uit 8-) (scheuren in de kont enzo, gekrompen plamuur :r )
 
Hoi Rik..het lijkt ook net of de kont ietsje scheef zit kan door de foto komen? en dus zou het subframe krom kunnen zijn niet het ergste maar als je voor de voorband van de motor gaat liggen kun je goed zien of hij goed lijnt en natuurlijk goed na laten kijken kan bij deze geen kwaad maar vind het wel een risico geval en heeft hij soms erg lang in het hoekje van de klas gestaan want hij ziet er erg verweerd uit,prijs mag absoluut niet hoog zijn als ik zo de foto's bekijk want eigenlijk moet hij helemaal uit elkaar om er een mooie Fighter van te bouwen...en ik denk dat je dan nog veel dingen tegenkomt die minder zijn...iig succes ;)


Gr Ron
 
He Rik,

Is het geen optie om de krant (websites) uit Melbourne of omgeving in de gaten te houden en ff een keer een weekend op een neer te gaan? Neem aan dat het aanbod daar een stuk groter is..
 
ik heb bsloten om de motor niet te kopen omdat er teveel dingen zijn die moeten vervangen worden. Ik zit nu al aan de 1500 dollar extra om hem rijtechnisch(is dat een woord) goed te maken.
En omdat ik niet zeker ben van de 40000km die hij gelopen heeft doe ik het niet.

@AadmanZ
dat heb ik idd al een tijdje gedaan maar zo dicht bij huis had ik er nog nooit een gevonden. Ik heb door hem goed te bekijken en door de goede punten van iedereen op dit forum weer wat geleerd over mijn toekomstige fighter.
bedankt voor de vele reacties en ik hoop snel terug te zijn met een andere motor.

Rik
 
Terug
Bovenaan Onderaan