Potje of integraal?

Seek

MF'er
31 mei 2004
44
0
Integraal is veiliger, potje is minder lelijk. Welke keuze/overwegingen maakten jullie?

Cko
 
Ik ga toch maar voor de veiligheid, en er ZIJN op zich wel mooie modellen voor te vinden, zoals de Roof Boxer systeemhelm.
 
Ligt eraan op wat soort motor je rijdt.
Ik heb een Jet-helm, die gebruik ik als ik op m'n Shadow rij.
Komt wel eens voor dat ik de motor van m'n zwager leen, een Suzuki 750 GSX F, dan gebruk ik ook zijn helm [integraal], want anders zou m'n kop van m'n romp gescheiden worden.
Helmen is zeer perssonlijk, ik vindt het fijn om tijdens het :] de rijwind op m'n wangen te voelen

Groeten
 
Comfort en veiligheid. Ik heb een systeemhelm, bij lage snelheden (file, stad) zet ik het kinstuk wel eens omhoog. Hiervoor heb ik een Roof Boxer gehad, hele mooie helm, ook best fijn. Maar naar mijn zin te luidruchtig en absoluut waardeloos in de regen.
Ik houd er van om stevig door te rijden op de snelweg en dan is een potje niets.
En de stelling "ligt er aan op wat voor motor je rijdt"vind ik onzin, hiermme wordt verkapt gezegd dat een integraal op een chopper geen gezicht is. NOU EN!
 
Comfort en veiligheid. Ik heb een systeemhelm, bij lage snelheden (file, stad) zet ik het kinstuk wel eens omhoog. Hiervoor heb ik een Roof Boxer gehad, hele mooie helm, ook best fijn. Maar naar mijn zin te luidruchtig en absoluut waardeloos in de regen.
Ik houd er van om stevig door te rijden op de snelweg en dan is een potje niets.
En de stelling "ligt er aan op wat voor motor je rijdt"vind ik onzin, hiermme wordt verkapt gezegd dat een integraal op een chopper geen gezicht is. NOU EN!

Hmmm ik vind de boxer juist vrij stil vergeleken et mijn vorige helmen. (Sowieso vergeleken met mijn fiber-carbon-teflar Bayard)Wel een enorm groot minpunt is dat-ie geen ventilatie-roosters heeft; je rijdt altijd met het vizier op een kiertje (dat je niet tijdens het rijden dicht kunt klappen indien nodig.) Wat dat betreft issie inderdaad niet fijn tijdens een regenbui, of als het echt koud is en flink waait.
 
dan gebruk ik ook zijn helm [integraal], want anders zou m'n kop van m'n romp gescheiden worden.

Jaaahh, dan ben je slim bezig |( |( , iemand anders helm, integraal of niet, dragen is nog gevaarlijker dan met je eigen open helm op een snelle jongen stappen.
Alleen de helm die je zelf altijd gedragen hebt, is passend voor jouw hoofd.
Koop er dan desnoods een extra helm bij, ben je iets duurder uit, maar wel veilig bezig.
 
Ik heb er idd ook 2 (Waarvan 1 eigenlijk voor mijn meissie gekocht :) )

Een potje voor trippies en treffens met de jongens en een integraal voor als ik einden snelweg moet doen. Maar die is dan helemaal zwart met een zwart vizier. Dat kan best op een chopper.....
 
Hmmm ik vind de boxer juist vrij stil vergeleken et mijn vorige helmen. (Sowieso vergeleken met mijn fiber-carbon-teflar Bayard)Wel een enorm groot minpunt is dat-ie geen ventilatie-roosters heeft; je rijdt altijd met het vizier op een kiertje (dat je niet tijdens het rijden dicht kunt klappen indien nodig.) Wat dat betreft issie inderdaad niet fijn tijdens een regenbui, of als het echt koud is en flink waait.

Ik had/heb ook wel het oude model, deze schijnt meer herrie te maken en meer te lekken bij regen.
 
Ik heb een potje (jet), met losse kinbescherming. Dit is eigenlijk flauwekul maar wel handig tegen de vliegen. Rijdt nog comfortabel tot 130 km/u.
Maar ja dazz zonder motorschermpie. Voor wat de veiligheid betreft; ik heb me uitvoerig laten informeren door experts. De meest voorkomende verwonding door het soort helm wordt wel veroorzaakt door integraalhelm. (sleutelbeen). Ondanks het feit dat het wellicht iets veiliger zou zijn. It's up to you.
 
Integraal, ik heb een flink ongeluk gehad, met 150 km/uur onderuitgegaan, als ik een potje op had gehad dan zat ik nu als as in een potje.


Een klant van mij is arts op de 1e hulp in het Radboud ziekenhuis, met regelmaat komen er mensen binnen na een motorongeluk die ook een potje ophadden, echtgenote herkend haar man meestal niet, vind je het gek als de helft van het gezicht nog op het asfalt zit. Dit zijn geen lulverhalen maar echte realiteit.


Potjes moeten verboden worden!!!!
 
heb ook integraal (nog van mn gpztijdperk) maarnu ik een pot heb blijft die integraal op zolder!

potje geeft veeeeel vrijer gevoel
 
heb ook integraal (nog van mn gpztijdperk) maarnu ik een pot heb blijft die integraal op zolder!

potje geeft veeeeel vrijer gevoel

Allich maar ten kostte van wat?

hier gewoon integraal op de intruder, kan me niet schelen hoe het er uitziet
 
De keuze is persoonlijk en kan niet door een ander worden bepaald. Ik rijd een intruder 800 met je pot. Wel een hele goeie bril natuurlijk maar voor de rest lekker vrij. Wat de muggen betreft, tja, die neem je op de koop toe. Vaak vlieg er een tegen m'n kin en dan voel je ff dat je leeft. Met een integrale helm heb je dat niet. Motorrijden is opzich zelf al gevaarlijker dan autorijden. Ben zelf onderuitgegaan in maart, maar de helm heeft me goed beschermd. Dus keuze maken is persoonlijk.
Succes met je keuze
Gr. Trudy 800
 
wat de veiligheid betreft : in de usa ( natuurlijk )
heeft men gemerkt dat waneer men de helmplicht invoerde
( in sommige staten ) dat de hoofdletsels verminderden
maar dat de nekletsels evenredig omhoog gingen .
akoord men rijd daar trager maar ik dek dat als men geen helm
zou moeten dragen best zelf zou kunnen beslissen .
ik zie niet snel iemand lange stukken rijden boven de 100 hr
zonder helm ( zeker met dat wer hier )
zelf merk ik dat ik met mijn helm met vizier sneller rij
dan met mijn potje
maar oogbescherming zou men wel moeten verplichten
ps : wat is veiliger muts of helm ?
laat beide maar eens van een toren vallen :?
 
Voor mij persoonlijk hoort een potje nou eenmaal bij het chopperrijden... Natuurlijk kun je allerlei argumenten bedenken welke de veiligheid moeten vergroten, maar waar hou je dan op? Kun je net zo goed een race-overall aanschaffen + protectors.

Chopperrijden is voor mij persoonlijk een manier van motorrijden waarbij een bepaalde stijl hoort. Ik snap wel dat bepaalde mensen kiezen voor een intergraal-helm, ik snap dan weer niet waarom zij dan kiezen voor een chopper i.p.v. naked.

Goed, alleen mijn mening... (ik zal niet ophouden om naar chopperrijders met intergraalhelmen te zwaaien ;)
 
wat de veiligheid betreft : in de usa ( natuurlijk )
heeft men gemerkt dat waneer men de helmplicht invoerde
( in sommige staten ) dat de hoofdletsels verminderden
maar dat de nekletsels evenredig omhoog gingen .
akoord men rijd daar trager maar ik dek dat als men geen helm
zou moeten dragen best zelf zou kunnen beslissen .
ik zie niet snel iemand lange stukken rijden boven de 100 hr
zonder helm ( zeker met dat wer hier )
zelf merk ik dat ik met mijn helm met vizier sneller rij
dan met mijn potje
maar oogbescherming zou men wel moeten verplichten
ps : wat is veiliger muts of helm ?
laat beide maar eens van een toren vallen :?

Die muts komt er dan inderdaad een stuk beter van af dan de helm! ;) Dus als je van een toren af flikkert, kun je beter een muts dragen. Maar is deze test ook meteen representatief voor op de motor? ;)

Mike: Dus je bedoelt dat als je een integraalhelm op doet, dat je eigenlijk geen chopper zou moeten rijden? Dus je helmkeuze is belangrijker dan je motorkeuze, qua imago? Je kiest dus een motor die bij je helm past? :P



Met een integraalhelm loop je dus meer risico op een sleutelbeenbreuk. Mja ik breek liever een sleutelbeen dan dat ik met een plamuurmes mijn gezicht van het asfalt moet schrapen.
Meer nekletsel door helmen? Ja dat kan ik me best voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Ach, het moet er ook nog een beetje mooi uitzien toch? Dat anderen liever voor totale veiligheid gaan is hun keuze maar niet de mijne. Begrijp me goed, ik draag nog steeds leren broek en jasje etc. maar vindt de intergraalhelm op een chopper gewoon niet staan...

Maar goed, volgens sommigen van jullie wordt dit het helemaal deze zomer...
 
Laatst bewerkt:
Alsnog...

full
 
Ik heb beide helmen, zowel integraal als een potje. De integraal gebruik ik als ik stevig wil rijden, het potje als ik naar treffens toe ga, of heel dichtbij. Als het regent, en ik moet rijden, dan natuurlijk ook de integraal helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan