Power blade voor FCR41

Je speelt nu met 1 blade voor de gasschuif, en 2 erachter???

Ja , tot nu toe de beste resultaten .
Volgens mij zit de grootste doorstroom-fout na de gasschuif .
(cfr een CV carb heeft eigenlijk ook zoïets)
 
Maar ehm, als er allemaal van die schotjes zitten, optimaliseer je dus wel de luchtdoorstroom, maar kan de brandstof, die van onderuit komt nog wel vermengen met de lucht die bovenin stroomt?

Dus eigenlijk, 2 carb's is beter dan 1 8-)
 
Dit schreef Folie :
Terug naar de carburateur: door de carburateur heen gaat een luchtstroom waarin je een vloeistof wilt vernevelen. In het laminaire gedeelte wordt die nevel meteen meegenomen door de luchtstroom. In het turbulente gedeelte gaat de nevel wervelen om neer te slaan daar waar het 'rustig' is, dus in de 'stilstaande' luchtlaag tegen de wand van je spruitstuk. Daardoor raak je damp (benzine) uit je mengsel kwijt en wordt je vullingsgraad slechter.

De plaatjes hebben dus geen invloed , als de lucht laminair blijft .

Met deze denk ik dat je hetzelfde effect kan bekomen , 2 kleinere carb's zijn beter dan 1 .
 
Varianten :
full
 
De fiets staat hier nu al een 3-tal weken stil omdat een heel grote verdeler die meer dan 30000 onderdelen op stock heeft toevalig niet deze heeft die ik bestel .

Hierbij heb ik dan geprofiteerd om de homemade powerblade te installeren .
Met de tekening kan je een model maken ... als je zin hebt .
full
 
Eeeej, Gramps!!

Zo, ik wil even dit topic reviven, hopelijk met zinnige reacties B| Het wil namelijk dat ik te grote carb's heb gekocht, en de powernows dus wil gebruiken om de luchtsnelheid bij openen van het gas zo hoog mogelijk te hebben. Een zinnige toepassing dus.

Ik snap alleen geen reet van dat mooie programmaatje hierboven. Ik wil namelijk ook testen wat er gebeurd als ik de doorlaat na de gasschuif verklein (bus draaien, die erin stoppen, past het ook meteen mooi in m'n inlaatrubbers) Wie helpt me uit de brand? Niet geinteresseerden direct oprotten B| Experts welkom :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan