power comander,memjet,of niets

willem_125

MF'er
3 nov 2009
72
0
hallo,
ik heb een gsx-r 750 bouwjaar 1998.er zit nu een bos demper op.
ik ga hier volgend seizoen af en toe eens naar zolder mee gaan rijden.

maar ik zou het volgende willen plaatsen
-yoshimura rs3 slip on(volledige lijn vind ik jammer genoeg niet)
-bmc of kn filter
- eventueel een powercomander of memjet,maar is dit nodig als ik de 2 bovenstaande dingen aanpas (dus slip on en luchfilter)

ik weet wel als je een volledige race uitlaatlijn en filter vervangt,dat het dan noodzakelijk nodig is om een powercomander te steken(om een rijker mengsel te bekomen dacht ik)

kent iemand de memjet(die regelt zogezegd dat de luchtmassameter koudere lucht meet en dus een rijker mengsel laat bekomen dacht ik)

sorry voor de moelijke vraag

als iemand me iets kan bijbrengen,hoor ik het graag

willem
 
Het gaat uiteindelijk om het meest ideale mengsel.

Daarom moet je ook opnieuw afstellen, wanneer je iets aan de beademing veranderd. Of dat nou uitlaat, of inlaat is (of beide).

Monteren, naar de bank en afstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je daar ben ik met akkoord.
maar hoe(door wat te veranderen?) ik ben gewent van brommers,mijn crossmoto enz door de sproeier te vergroten.
maar dit is injectie
wat zou ik steken,power comander of die memjet?
 
zou zelf pc3 plaatsen das het voordeligste maar de rapitbike 3 module is eigenlijk beter alleen ook duurder in aanschaf, maar die kan je wel meenemen naar je volgende fiets. Je hoeft dan alleen nieuwe kabel te kopen a 85 eu of zoiets. Als je in de uk zoekt heb je voor 200 gbp al een pc3 nieuw!
 
Je weet dat Suzuki - Yoshimura - K&N - Zolder een vrij gevaarlijke combinatie is?
Kans op zwarte vlag wegens te veel geluid is groot. Twee keer zwarte vlag = einde circuitdag.

Als het het eerste seizoen wordt dat je naar het circuit gaat heb je die paar pk extra sowieso niet nodig, dan kun je VEEEEEEL meer tijd winnen met je rijstijl.
 
Je weet dat Suzuki - Yoshimura - K&N - Zolder een vrij gevaarlijke combinatie is?
Kans op zwarte vlag wegens te veel geluid is groot. Twee keer zwarte vlag = einde circuitdag.

Als het het eerste seizoen wordt dat je naar het circuit gaat heb je die paar pk extra sowieso niet nodig, dan kun je VEEEEEEL meer tijd winnen met je rijstijl.

Precies :Y ,ik heb regelmatig (3 maal) een zwarte vlag gehad met 2 verschillende gsx-r'en,ook allebei voorzien van race filters.
De laatste 2 keer heb ik maar "open uitlaat"dagen genomen :') .
Zoals ducktape al schreef : je rijstijl,daar win je veel meer mee :Y .
En als je toch geld wilt investeren stop het dan in de remmerij(stalen remleidingen,race remblokken evt radiale rempomp)en vooral, je vering :Y op papier heb je 135 pk is meer als voldoende


Laat ik nu volgend jaar ook met een 750 uit 98 O-) gaan crossen :] ,ik stop dus geen 1 cent in het motorvermogen :N ,win je bijna niks mee B|
 
Laatst bewerkt:
ik wil nu niet stoefen of boffen maar even aanhalen dat ik al ervaring heb in motorcross en supermotard.niet om te stoefen maar dat jullie weten dat ik nu ook geen beginner ben.
uiteraard is het een heel andere rijstijl,maar ik sleutel altijd zelf aan auto's-moto's,dus verander ik graag eens wat.

ivm zwarte vlaggen @zolder had mijn nonkel mij ook al gewaarschuwd(hij moet met zijn standaart dempers rijden op duc 998 ipv zijn termignoni)

ik zal het dan bij de yosimura rs3 slip on houden,en een nieuw net origineel luchtfiltertje.
over die remmerij klopt alles als een deur,maar dit moet nog even wachten omdat ik net nieuwe race remblokjes heb gemonteerd.

rijstijl is natuurlijk ook alles!

bedankt voor de info alvast
 
ik wil nu niet stoefen of boffen maar even aanhalen dat ik al ervaring heb in motorcross en supermotard.niet om te stoefen maar dat jullie weten dat ik nu ook geen beginner ben.
uiteraard is het een heel andere rijstijl,maar ik sleutel altijd zelf aan auto's-moto's,dus verander ik graag eens wat.

ivm zwarte vlaggen @zolder had mijn nonkel mij ook al gewaarschuwd(hij moet met zijn standaart dempers rijden op duc 998 ipv zijn termignoni)

ik zal het dan bij de yosimura rs3 slip on houden,en een nieuw net origineel luchtfiltertje.
over die remmerij klopt alles als een deur,maar dit moet nog even wachten omdat ik net nieuwe race remblokjes heb gemonteerd.

rijstijl is natuurlijk ook alles!

bedankt voor de info alvast
Ik weet niet hoe die yoshi's het doen met dB-killers er in, maar zonder hoef je het waarschijnlijk niet eens te proberen. Dan wordt je er in de eerste sessie al af gehaald.

De meesten die het circuit opgaan timmeren juist de originele uitlaat er weer onder, maar jij gaat het andersom doen? Je gaat echt niet harder rond als je meer herrie maakt. En met alleen een andere demper, zonder filter en opnieuw afstellen win je ook (bijna) geen vermogen.

Op Zolder heb je trouwens ook de mogelijkheid om een open-uitlaten-dag te boeken. Dan betaal je 20 euro meer, en je rijdt 2 sessies minder (van 7 naar 5 sessies). Dan mag je 105 dB(A) produceren, ipv 95 dB(A).

Maar goed, mocht je toch iets veranderen (demper en/of filter), doe dan in ieder geval een run op de bank om te zien of je air-fuel ratio nog in orde is. Je wilt geen heel seizoen dat blok flink op zijn donder geven als hij te arm staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan