Power Commander Center in Nederland / België ???

Kriz

MF veteraan
11 jan 2003
4.137
0
Mol, België
Wie raden jullie aan om in Nederland of België een Power Commander te laten steken EN goed afstellen ???

Ik heb al gehoord van Ruud Frederiks, iemand (goede) ervaringen mee ?

En wie heeft een PC op zijn R1 zitten ?
 
Het schijnt dat bij Wim Motors in Aalter (België) een zeer goede afsteller van injecties en PowerCommanders zit:
www.wim-motors.com/
Wacht even, was dat niet die Joost Jochems? Da's in elk geval een kei in zijn vak. Veel ervaring!
 
Wie raden jullie aan om in Nederland of België een Power Commander te laten steken EN goed afstellen ???

Ik heb al gehoord van Ruud Frederiks, iemand (goede) ervaringen mee ?

En wie heeft een PC op zijn R1 zitten ?

Ruud Fredriks is dus géén officieel Dynojet Approved Power Commander Tuning Center!!!

Kijk op http://www.powercommander.com/, klik op site-menu en je ziet bij Netherlands maar vijf officiële PC tuning centers staan.

Heb goede ervaringen met de vestiging van Hans in Oss. Kijk op http://www.powercommander.com/ipccdjemea.shtml, da's dus mijn Blade, hehe. Ik ken hem al een jaar of negen, hij had al in de winter van 2000/2001 (de eerste?) Dynojet Dynamometer 250, deze computergestuurde bank met wervelstroom móet je gewoon hebben om betrouwbare metingen uit te voeren! Was maar wat blij met een plus van 17 pk (natuurlijk wel een PCIIIr in combinatie met een full Akra).

Klik op het kleine plustekentje links onderin zijn homepage en je ziet hoe de software het e.e.a. aangeeft van een Blade. Tevens heeft Hans de mogelijkheid real-time (dus rijdend) gegevens te verzamelen, ik weet niet of dit zomaar voor iedereen bruikbaar is.
 
Nog iets: Hans is helemaal niet te spreken over Freriks' kwaliteiten.

Ik vel geen oordeel, ben alleen de boodschapper....
 
Nog iets: Hans is helemaal niet te spreken over Freriks' kwaliteiten.

Ik vel geen oordeel, ben alleen de boodschapper....

Precies Jaro, zo hardop wilde ik het niet zeggen om enigszins onpartijdig te blijven maar ik ken ook wel de ins- en outs...
 
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met Hans in Oss.

Begin april wordt een PC 3 gemonteerd en afgesteld, ben benieuwd !

Bedankt voor de raad !!!
 
Bij mij niks. Maar het mes sneed aan 2 kanten: ik heb een gratis goede map en hij heeft een mooie map voor een BB met sidekick slip-ons (+DB-killers) zodat hij (dynojet) meet PC's verkoopt.

Hij blij, ik blij en potentiele kopers blij :)
 
Bij mij niks. Maar het mes sneed aan 2 kanten: ik heb een gratis goede map en hij heeft een mooie map voor een BB met sidekick slip-ons (+DB-killers) zodat hij (dynojet) meet PC's verkoopt.

Hij blij, ik blij en potentiele kopers blij :)
kijk je mail ff na !! thanks
 
Misschien is Ruud Fredriks niet officieel, maar hij weet wel waar hij over praat. Mijn eigen RSV1000 is bij hem op de bank geweest en kreeg als commentaar : niets meer aan doen verder !!!!
Waar hoor je dit nu nog, volgens mij willen alle tuners er wel wat aan verdienen. Dus niet officieel maar wel eerlijk.
 
eerlijk !!!

ik heb al vaker gehoord dat je een mooier plaatje voorgeschoteld krijgt bij ruud als in werkelijkheid.

Hij heeft mijn SP1 een keer afgesteld, mooie print meegekregen +6 pk.
thuis gekomen ,mail ik de print door aan een paar kenners in de USA.
krijg direkt mail terug dat de print . lijnen onmogelijk zijn , gewoon de vermogensgrafiek omhoog gelegd.
blijkt acheraf dat er meer bij komt kijken om een sp1 aftestellen op een dyno.
1 temperatuur moet constant gehouden worden , anders gaat de pc een andere map gebruiken ( niet gebeurd)
2 de meeste motoren hebben een pair syst. wat in houdt dat er verse lucht via de airbox in de uitlaat gespoten wordt om onverbrandbare benzine te verbranden.
deze moet dus afgeloten worden. anders zeggen die meetgegevens niets. (niet gebeurd)
3 nog veel meer andere dingen die niet kloppen , bij de map die ik mee kreeg op disketten , stond dus bij het inlezen bij de gegebs Suzuki gSX.
heeft die dus effe een map gekopieerd met mijn naan en maar meegeven.

Ik betaal liever iets meer voor kwaliteit
 
is Joost Jochem niet de manager vd race afdeling van Wim motors ?

Ik weet dat hij ook Joost heet.

Die weten alles vd sp1 /2




 
Misschien is Ruud Fredriks niet officieel, maar hij weet wel waar hij over praat. Mijn eigen RSV1000 is bij hem op de bank geweest en kreeg als commentaar : niets meer aan doen verder !!!!
Waar hoor je dit nu nog, volgens mij willen alle tuners er wel wat aan verdienen. Dus niet officieel maar wel eerlijk.

Die reactie heb ik ook bij Hans gehoord dus da's geen argument...
 
Hans is de importeur van die rotzooi. Ik heb die man bezig gezien: hij doet, waar een tuningscentre een dag over doet, in één uurtje. Dat betekent dat die centra niet kundig zijn of geld willen verdienen. (de keus is aan jou.....)

Of Freriks officieel is of niet, dat lijkt me niet relevant. Als je Hans hebt ontmoet en een beetje mensenkennis hebt zie je dat hij naast importeur gewoon liefhebber is van het tunen middels PC's e.d.

Hij weet waar hij over praat, en mijns inziens liegt hij niet!
 
Ruud was bij mij ook binnen een half uurtje klaar , is dus ook effe snel geld verdienen.

Hans uit Oss ken ik niet, is bij mij in de buurt kan natuurlijk altijd een keer langs gaan.
Ik heb gehoord dat Spierings uit Heesh ook goed is.
 
Hans is de importeur van die rotzooi. Ik heb die man bezig gezien: hij doet, waar een tuningscentre een dag over doet, in één uurtje. Dat betekent dat die centra niet kundig zijn of geld willen verdienen. (de keus is aan jou.....)

Of Freriks officieel is of niet, dat lijkt me niet relevant. Als je Hans hebt ontmoet en een beetje mensenkennis hebt zie je dat hij naast importeur gewoon liefhebber is van het tunen middels PC's e.d.

Hij weet waar hij over praat, en mijns inziens liegt hij niet!

Waarom is een Dynojet Power Commander rotzooi? Simpel om een regeltje te tikken maar kom dan ook even met de FACTS Jaro, dat moet jou als werktuigkundige toch aanspreken!!!
Geef ons MF-lezers voorbeelden van b.v. uitgefikte Power Commanders, dyno uitdraaien waaruit blijkt dat merk X veel beter is dan een Power Commander enz.enz. Met zo'n loze uitspraak maak je hier geen vrienden en zul je zéker niet serieus worden genomen! Ik ben zéér benieuwd welke betere/goedkopere oplossingen er zijn...

V.w.b. de tijd die er getest wordt, als je zoals Jan (The Green Flash) met zijn 2003 Suzuki GSX-R1000 of zoals ik een paar jaar geleden een nieuwe motor koopt en besluit daar een echte uitlaat op te zetten in combinatie met een Power Commander, zal Hans zéér uitgebreid testen omdat dit een map oplevert voor Europa welke op de Dynojet Power Commander map-page wordt gezet, voor iedereen te downloaden.
Zo kan ik je melden dat er met mijn Blade 48 runs (!!!) zijn gemaakt om een standaard map en een PCIII + Akra map te maken, dit heeft een HELE dag geduurd en is bijkans gratis omdat je Hans helpt met nieuwe maps!
De zo verkregen maps zijn al 99% goed (i.v.m. serie strooiingen van de motorfiets niet 100%). Daarom zal een standaard run snel worden afgewikkeld, voor de puntjes op de i, lees de laatste %, zal nog een extra run nodig zijn. Meten is weten maar je moet wél weten wat je meet en waar je het over hebt...

Overigens is de software bij Hans natuurlijk (als je zelf de importeur bent...) de allernieuwste, deze nieuwe software neemt erg veel testwerk uit handen, waarom alles moeizaam manual doen als het ook automatisch kan! Daarvoor heb je natuurlijk wél de nieuwste Dynamometer 250 testbank nodig waarmee de softeware de wervelstroomrem kan sturen. Niks natte vinger werk, nauwkeurig en snel en voorál ten allen tijde reproduceerbaar!
Daarmee wil ik zeggen, die úrenlange tests door de motor per hokje van 500 tpm in te stellen, waardes te wijzigen en wéér te testen worden nu automatisch door de pc uitgevoerd en dat scheelt natuurlijk zeeën tijd.
 
Hilltech kaatsheuvel in noord brabant (midden)

dolf van den heuvel is een echte specialist. heeft mijn moto ook afgesteld met dyno/k&n/bos open.

aanrader boven frederiks voor mij
 
Nou nou Derrick,dat is niet zo best wat ik lees maar ik lees niets over hoe de motor erna reed of hoe het verbruik was na de test,maar als ik zo was bedondert had ik dezelfde dag nog teruggekomen en ik vraag me af waarom dat niet is gebeurt?

groeten Rinus.
 
Op maandag 24 februari 2003 23:46 schreef Blade10 het volgende:Ruud Fredriks is dus géén officieel Dynojet Approved Power Commander Tuning Center!!!

Kijk op http://www.powercommander.com/, klik op site-menu en je ziet bij Netherlands maar vijf officiële PC tuning centers staan.

Dus dat wil zeggen dat ruud er geen verstand van heeft :?
Laat me niet lachen, dat is IMHO gewoon een niet zo snuggere opmerking!
Als jij geen zak verstand van bv. gaskachels hebt, en bij een fabriek/importeur 200 van die krengen koopt, en op papier zet dat je er wekelijks nog 8 afneemt, ben je opslag dealer, en de man in de regio die al 25 jaar van die kachels eerlijk en netjes repareert, die niet zoveel kan kopen wegens geldgebrek, wordt dus geen dealer, en is dus ook niet bekwaam, als ik jou verhaal zo hoor.
 
Dus dat wil zeggen dat ruud er geen verstand van heeft :?
Laat me niet lachen, dat is IMHO gewoon een niet zo snuggere opmerking!
Als jij geen zak verstand van bv. gaskachels hebt, en bij een fabriek/importeur 200 van die krengen koopt, en op papier zet dat je er wekelijks nog 8 afneemt, ben je opslag dealer, en de man in de regio die al 25 jaar van die kachels eerlijk en netjes repareert, die niet zoveel kan kopen wegens geldgebrek, wordt dus geen dealer, en is dus ook niet bekwaam, als ik jou verhaal zo hoor.

Ik had niet verwacht dat je mijn reactie zó uit het verband zou rukken Paul :( ! Het enige wat ik opmerk is dat er vijf gespecialiseerde centers zijn die de nieuwste spulletjes (hard- én software) hebben staan om de runs uit te voeren.

Dat er monteurs bij motorzaken werken met járenlange know how die met mindere spullen hetzelfde kunnen bereiken (alleen niet zo snel) ontken ik uiteraard niet.

Veel motorrijders boeit dit echter niet, het gaat de meesten er om dat hun PCII/III(r) goed wordt afgestemd op de uitlaat, mocht dat met een paar runs voor 99% met een computergestuurde bank lukken dan is het in hun ogen al dik in orde...
Wil je toch de laatste procent dan wordt er echt nog wel een run achteraan gedraaid om zo de puntjes op de i te zetten is mijn persoonlijke ervaring :} .
 
Terug
Bovenaan Onderaan