power commander verkeerd toerental

svs

MF'er
10 jul 2005
209
0
Kapelle
vraagje,

als ik de powercommander aansluit op de laptop bij draaiende motor,
geeft hij op de display een toerental aan dat 2 x zo hoog is als het werkelijke toerental.

wat doe ik verkeerd?

nb, bij de 2e (nieuwe PC) deed hij precies hetzelfde.
de motor is een sv 650 s 2005
 
Staat het programma ingesteld voor een toerental sensor op de nokkenas? terwijl deze
op de krukas zit?
ik weet niet waar deze bij een sv zit, maar als deze op de krukas zit, zou het kunnenkloppen, de krukas draait 2 keer zo snel als de nokkenas
 
ken het programma niet maar euh 2takt - 4 takt ofzo

of 2 cil 4 cil?


vraagje,

als ik de powercommander aansluit op de laptop bij draaiende motor,
geeft hij op de display een toerental aan dat 2 x zo hoog is als het werkelijke toerental.

wat doe ik verkeerd?

nb, bij de 2e (nieuwe PC) deed hij precies hetzelfde.
de motor is een sv 650 s 2005


2cilinder-4-takt


Ken het programma ook niet, maar kan het ook iets te maken hebben met 2 of 4 cilinder? :?
 
neem aan dat je de laatste software versie heb van www.powercommander.com
zo niet zou ik dit proberen en anders zit niet veel anders op dat even een vraag stellen richting powercommander.
moet dit ook nog even uit proberen want ik heb dit nog nooit gecontrolleerd met draaiende motor maar ik ga zeer binnenkort experimenteren met de fuel boost pump feature als mijn laptop weer een beetje gefixed is dus kijk er ook eens na
 
neem aan dat je de laatste software versie heb van www.powercommander.com
zo niet zou ik dit proberen en anders zit niet veel anders op dat even een vraag stellen richting powercommander.
ik heb net een antwoord terug van PC met een bijlage, dus dit leg ik even voor aan RF.
moet dit ook nog even uit proberen want ik heb dit nog nooit gecontrolleerd met draaiende motor maar ik ga zeer binnenkort experimenteren met de fuel boost pump feature als mijn laptop weer een beetje gefixed is dus kijk er ook eens na

vertel vertel :P
 
ik heb net een antwoord terug van PC met een bijlage, dus dit leg ik even voor aan RF.vertel vertel :P

fuel pump boost accelerator is gewoon een optie op de pc3 usb die je met een klein programmatje kunt activeren dit is te vinden op: http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_general_downloads.aspx en er staat ook een tutorial bij hoe je het moet instellen ;)
 
Laatst bewerkt:
fuel pump boost accelerator is gewoon een optie op de pc3 usb die je met een klein programmatje kunt activeren dit is te vinden op: http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_general_downloads.aspx en er staat ook een tutorial bij hoe je het moet instellen ;)

en wat kun je daar mee bereiken?
 
nou het probleem is opgelost, eerst een progje gehad van PC om het toerental te halveren, dit zag er goed uit, maar tijdens de run deelde hij plotseling nog een keer dus toen was het toerental weer te laag :(

nogmaals een progje gekregen van PC om ( je raad het al) het toerental te verdubbelen en nu is het weer in orde :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan