power commander voor sp1

sp1 in da house

Die hard MF'er
2 okt 2003
322
0
spijkenisse
hallo MF,

ik heb nou 3 weken een SP1,

echt een super fiets,

ik ben over gestapt van een R6 naar me SP1

wat een verschil zeg !! ik ben er echt zeer tevreden over !!! :}

alleen het benzine verbruik is toch wel fors en
na het monteren van me laser hot-cams gaat het starten zonder choke lastig. nu moet ik eerst wat gas geven en dan starten en dan slaat hij wel aan
en kan pas de FUN beginnen.

nou hoor ik veel over power commanders,

helpt dat bij het starten ??
beter voor het benzine verbruik ?
meer pk`s / koppel ??

moet hij dan weer op een test bank ??

zijn daar nog verschillende type´s in ???
weet iemand de totaal prijs ??
en een inbouw adres in zuid holland ??
 
Powercommander3r, montage + bmc filter+ laser uitlaten+remapping (wim motors)
132,8pk/achterwiel meer lineaire koppelkromme +1.1nwt/m.
Zonder airfilter + uitlaten weinig winst, wel aangenamer gasrespons.( on/off effect).
beter verbruik (10% zuiniger).
prijs pow.com.+montage + mapping( dynojet bank) = ongev.400 euro.
Goede tip , ga ten rade bij A.Molenaar motors( yselstein), doen deze winter een aktie met dynojetbank ( hebben ervaring met pc en sp1).
p.s.: de sp moet ALTIJD goed starten, indien niet, is er iets mis mee!
 
Laatst bewerkt:
Door spyro op 03-10-2003 16:46



p.s.: de sp moet ALTIJD goed starten, indien niet, is er iets mis

-------------------------------------------------------------------------

kan het niet komen door me nieuwe open uitlaten ??
ik hoorde zoiets van te weinig tegendruk ,
met me standaard uitlaten had ik geen probleem.

hij start nu wel, maar eerst moet ik 2 keer flink gas geven en dan pas op het start knopje drukken.
 
Door spyro op 03-10-2003 16:46



p.s.: de sp moet ALTIJD goed starten, indien niet, is er iets mis

-------------------------------------------------------------------------

kan het niet komen door me nieuwe open uitlaten ??
ik hoorde zoiets van te weinig tegendruk ,
met me standaard uitlaten had ik geen probleem.

hij start nu wel, maar eerst moet ik 2 keer flink gas geven en dan pas op het start knopje drukken.
volgens mij maakt dat nix uit als je gas geeft met injectie als de motor niet draait ;)
 
Door spyro op 03-10-2003 16:46



p.s.: de sp moet ALTIJD goed starten, indien niet, is er iets mis

-------------------------------------------------------------------------

kan het niet komen door me nieuwe open uitlaten ??
ik hoorde zoiets van te weinig tegendruk ,
met me standaard uitlaten had ik geen probleem.

hij start nu wel, maar eerst moet ik 2 keer flink gas geven en dan pas op het start knopje drukken.
Het maakt inderdaad niets uit of je gas geeft ( injectie), zelfs de choke is eigenlijk een toerentalregelaar( ik gebruik het nooit en geef zelfs geen gas, electronica doet de rest).
Heb open laser hotcams en dit heeft nooit geen invloed gehad!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf ook wel eens dat hij wat beroerd start,(pas na 3x) als hij een paar weken heeft stilgestaan, als je het contact een paar x aan/uit zet wordt de benzineleiding ook een paar keer op druk gezet, vervolgens starten met de "choke"
dan loopt hij bij mij in 1x.
 
hee, ik zag dat je ook sp1 hebt,
ikzelf heb sinds augustus vorig jaar een sp1, en ik vond het benzineverbruik
ook een nadeel, bij mij reed ie 1 op 11/12
maar het ergste was de actieradius, bij 165km stond ie op reserve

toen heb ik vanwege het verbruik een pc3r laten monteren, en de motor laten afstellen op de dynojetbank, met sportdempers en verder origineel heb ik nu 127pk en een koppel van 99Nm aan het achterwiel

trouwens, ik heb er 2 verschillende setjes sportdempers opgehad
1 setje straatlegale Bosdempers (met ingelaste dempers)
en een setje (dat zit er nu op) open sportdempers
en dat maakte bijna geen verschil in vermogen en koppel (1pk en 1Nm)
maar met open dempers is wel een veeeeeel gaver geluid

anyway, de motor loopt nu met PC3 ongeveer 1 op15.5 en wat veel fijner is, de reserve begint te branden bij ongeveer 210/220km waardoor je een wat handiger actieradius hebt en dat is het grootste voordeel

maar waar ik de PC3 niet voor had gekocht, en wat je veel beter merkt zodra
je met je motor wegrijdt na het afstellen, is dat het motorblok nog veel
lekkerder aanvoelt en de motor veel fijner rijdt,

het motorblok voelt met PC3 namelijk veel minder bokkig aan, en hij is veel
noem het maar smeuiger, je hebt gewoon een andere motor, veel meer trekkracht
van onderuit vanuit een laag toerental zonder dat ie begint te klapperen in
zijn ketting
je kunt gewoon in z'n drie met 30km/uur gas geven en hij trekt gewoon weg
zonder sputteren of bokken

de driveability van de motor gaat echt met sprongen vooruit !!

en achteraf gezien was alleen hiervoor de aanschaf van de pc3 al driedubbel de centen waard, en dat ie dan ook nog zuiniger loopt is alleen maar de slagroom op de taart

over dat starten van jou, trouwens
volgens mij is het nooit nodig om de choke te gebruiken, je moet alleen even kijken of je stationair toerental met warme motor niet te laag is, bij mij
is dat ongeveer 1100 toeren (warme motor) en dan start ie altijd zonder choke en zonder gas te geven,
wat wel is met sportdempers is dat ie de neiging heeft om met koude motor af te slaan als je afremt voor een bocht en de koppeling inknijpt, maar met een minuut of 5 warm draaien voor je gaat rijden is dit ook opgelost, of je houdt er effe rekening mee, en houdt er een tikje gas op, na 5 minuten is het dan goed

hopelijk heb je er wat aan

groeten marc
 
Dankzij de afregeling van mn powercommander op de testbank zij alle vermogendips uit de curve verdwenen en kan ik 240km's met één tank doen :)
Om Kito's woorden wat in te korten; de drive-ability is stukken beter als origineel
 
Misschien een goed alternatief voor een power commander.
De TFI is een stuk goedkoper en zonder testbank af te stellen.
Deze kost zo,n €.270,- incl.btw.
Eventueel verkrijgbaar bij Motopro sport te Veendam en RG-Tuning te Almere.
Veendam 0598-632523
RG-Tuning Almere 36-5452599 / 06-51303203
rgtuning.rojodesign.net
 
een powercommander hoeft ook niet perse op een rollenbank afgesteld
te worden,
je kunt hem in principe gewoon zelf inbouwen (kwestie van inpluggen)
en je kunt de bijbehorende map voor jouw motor downloaden van internet

maar als je hem laat afstellen op een rollenbank, wordt de pc3 precies afgesteld
voor jouw specifieke motor, op deze manier haal je het maximale resultaat eruit
 
toen heb ik vanwege het verbruik een pc3r laten monteren, en de motor laten afstellen op de dynojetbank, met sportdempers en verder origineel heb ik nu 127pk en een koppel van 99Nm aan het achterwiel


ok maar wat is nou dan de totaal prijs van eeb pc3r ??
op de site van power comander staat de pc3 voor een prijs 525 euro.
klopt deze prijs of weet iemand een andere prijs graag een totaal prijs ??
 
1)neem de telefoon ter hand.
2)draai het nummer van A.Molenaar.
3)toets 2: werkplaats
4)vraag naar John
5)stel de vraag
6)indien centen voorradig, maak een afspraak.
7)klaar.
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeez!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan