Power commander vraagje

Jaspah

MF veteraan
8 nov 2006
2.917
1
Hoi,

Weekie terug heb ik een PC3r gekocht (niet usb, maar serieel).
Als ik 'm probeer op m'n computer aan te sluiten, krijg ik op geen mogelijke manier een connectie. Ik heb zelfs een serieel naar usb verloopje gekocht, maar niks werkt.

Dynojet programma blijft zeggen: ''niet beschikbaar op poort 2''
Andere poorten vindt ie helemaal niks.


Ik weet dat ik die power commander moet aansluiten op een accu omdat de kabel voor het aansluiten op m'n computer geen voeding is.... maar als ik hem aansluit geeft ie geen teken van leven of iets :? hoort dat wel ?


Nja, ik hoop dat er wat power commander gebruikers zijn hier die me wellicht uit de brand kunnen helpen. Bedankt alvast!
 
Heb je hem al op de motor gehad? Geeft hij wel bewegende ledjes bij draaiende motor?
Zo niet, dan is hij waarschijnlijk niet voor niets verkocht.....
Powercommaqnder geeft vaak wel een vervangende tegen bijbetaling.
 
Als je de PC3 aan een PC hang ,of het nou de serieel of USB uitvoering is ,moet je de PC3 aan een batterij hangen
Als het goed is zit er bij het pakket van de PC3 een snoertje waaraan je een 9volts batterij doet en de andere kant gaat in de PC3

Als de PC3 dan geen teken van leven geeft is ie dus kapot
 
Ik heb een kabeltje met een rond oogje eraan, die sluit ik aan op de - pool van een accu (die net is opgeladen)

That should do the trick..... zou je zeggen....




Als ie kapot is, heeft een niet-nader-te-noemen-persoon mij dus een kapotte power commander verkocht. Reken maar dat ik die op z'n kop zal botvieren als het zo ver komt :( :(

Gaan ze trouwens zo snel kapot dan ? ;( :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kabeltje met een rond oogje eraan, die sluit ik aan op de - pool van een accu (die net is opgeladen)

That should do the trick..... zou je zeggen....




Als ie kapot is, heeft een niet-nader-te-noemen-persoon mij dus een kapotte power commander verkocht. Reken maar dat ik die op z'n kop zal botvieren als het zo ver komt :( :(

Gaan ze trouwens zo snel kapot dan ? ;( :$
Dat is alleen de massa.

Wat mac d zegt, heb je er een kabeltje bij om een 9volt battery aan te hangen?

en heb je hem al ingebouwd? Als dat zo is zou die een teken van leven moeten geven als je het contact aan zet.
 
PowerAdapters.jpg


Die met de witte rechthoekige stekker heb ik op een usb versie zitten. Ik neem aan dat die andere voor en serieele versie is aangezien daar zo'n aansluiting op zit.

Je hebt de powercommander nog niet aangesloten dus zonder deze adapter zal die idd niks doen.
 
Laatst bewerkt:
Hm... zo'n ding heb ik er niet bij zitten dus.

Bedankt voor jullie hulp :) stel het echt op prijs.



Ik ga ff contact opnemen met dynojet of ze die dingen los verkopen.
 
Stel: ik sluit die power commander aan op m'n motor, kan ik dan met een laptop een map erop zetten ? Of moet ik echt dat adaptertje ertussen zetten met een 9v batterijtje ?
 
Ok, sorry dat begreep ik niet helemaal. Ik dacht dat het wellicht schadelijk kon zijn om een andere map erop te zetten terwijl ik het contact aan had staan (anders krijgt ie geen voeding natuurlijk)

Bedankt heren !
 
Stel: ik sluit die power commander aan op m'n motor, kan ik dan met een laptop een map erop zetten ? Of moet ik echt dat adaptertje ertussen zetten met een 9v batterijtje ?


als je pc inpluged in je kabelboom van de motor o.a ook de aarde op de accu. dan zul je bij het aanzetten van je contact de led lampjes trapgewijs op en af lopen en zal hij tenslotte op arm blijven branden omdat de motor niet aan staat. dan kun je gewoon je flaptop eraan sluiten en dan zal hij het moeten doen. heb zelf ook de PC3.
 
Terug
Bovenaan Onderaan