Power Commander!?

Radje86

MF veteraan
15 okt 2010
1.034
0
Aalten (achterhoek)
Hallo,

Ik kan aan een powercommander komen maar weet niet zeker of deze gangbaar is voor mijn motor (yamaha R1 2004 )

Ik kom 2 productcodes tegen:

kan komen aan: 411-410 (zegt passend te zijn voor yamaha r1 2004)

maar via site powercommander zeggen ze 411-411


en moet ik ook perse een ignition module erbij aan schaffen heb nu alleen de kabels en powercommander 3 module.


alvast bedankt voor jullie reacties
 
Mijn eerste gedachte is dat je NIET slim bezig bent.

Ik ken namelijk iemand die je met alle kennis en geduld zou willen helpen maar niet als je de PC ergens anders vandaan hebt gehaald. Daar heeft ie een punt in, vind ik.

Zoek eens een PC dealer in de buurt met een rollenbank. Als je mazzel hebt zal die je helpen, en mocht je willen rollen, je meteen het vel over je oren trekken omdat je de spullen niet bij hem hebt gekocht.
Je kan Ruud Fredriks in Goes eens benaderen. Heb ik geen ervaring mee maar die naam duikt hier nogal eens op.

Succes.

8-)
 
Ruud Frederiks is een man met passie voor z'n vak, en als consument is dat het beste wat je kan overkomen.

Verder ben ik meer van de Rapidbike i.p.v. Powercommander omdat je bij die laatste tig dingen meot toevoegen voordat je in de buurt komt van een rapidbike.
 
Mijn eerste gedachte is dat je NIET slim bezig bent.

Ik ken namelijk iemand die je met alle kennis en geduld zou willen helpen maar niet als je de PC ergens anders vandaan hebt gehaald. Daar heeft ie een punt in, vind ik.

Zoek eens een PC dealer in de buurt met een rollenbank. Als je mazzel hebt zal die je helpen, en mocht je willen rollen, je meteen het vel over je oren trekken omdat je de spullen niet bij hem hebt gekocht.
Je kan Ruud Fredriks in Goes eens benaderen. Heb ik geen ervaring mee maar die naam duikt hier nogal eens op.

Succes.

8-)

Dat klopt maar dan zal denk ikk de prijs ook wel anders worden dan wat ik er nu voor moet betalen. ;) maar zal me eens verdiepen en misschien contact opnemen met hem
 
Voor 200 Euro tik je een RB3 op de kop. kabel er bij nieuw 100 of 2e hands (50) .

Dan kun je alles laten regelen. En als je die dingen niet koopt bij tuner dan zal die alleen wat meer kosten voor instantie en afstelling vragen maar dat is fair.

zelf afweging maken of je PC and ing. module voor het zelfde geld kunt krijgen.
Kosten voor installatie en afstelling komen er toch overheen.
 
Ben hier geen expert in maar met PC kun je alleen brandstof toevoer bepalen. maar soms om processen in de motor te verbeteren ben je niet meer of minder brandstof nodig het moet iets eerder of later ontsteken.
Maar zou zeggen vraag de experts eens.

Ik het een Rapid Bike op mijn motor en ben er zeer te vrede mee. ook omdat die ook nog eens toelaat dat je een quickshifter kunt installeren. Moet je voor PC weer een module aanschaffen.

zeg niet dat je hem er nu op zet maar wie weet waar je volgend jaar tegen aanloopt. en dan is het toch leuker om niet weer een dikke uitgave te moeten doen en weer een extra module te moeten kopen.
 
Verklaar u nader?

8-)

Een rapidbike is onder andere voorzien van de mogelijkheden om de basisinspuittijden te veranderen, de brandstofdruk te veranderen, de ontsteking aan te passen, een acceleratiepomp aan te zetten, het maximum toerental te verhogen, een sensor voor een quickshifter aan te sluiten, en finetuned automatisch het mengsel a.d.h.v. de lambdasensoren. En dan vergeet ik nog de andere helft van de mogelijkheden. Kost max. 500€ (RapidBike Evo).

Met een powercommander kan je alleen de basisinspuittijden veranderen. En dat voor +- 300€. Wil je ontstekingstijden veranderen, dan moet je weer een extra module kopen á 200€. Quickshifter en autotuning idem dito. De rest van het rapidbike lijstje is zelfs helemaal niet mogelijk. Bovendien is iedere extra (niet-waterdicht bij PC) stekkerverbinding weer een bron van storingen.

Mijn advies is dus om een rapidbike te kopen. Stekkers zijn waterdicht (Evo), en je kan hem ook nog eens meenemen naar je volgende fiets.

Wil je alleen de inspuiting aanpassen (inspuittijden), dan hou ik je niet tegen als je per sé een Powercommander wil. Voor al het andere zeg ik > RapidBike. :Y
 
Laatst bewerkt:
b
Mijn eerste gedachte is dat je NIET slim bezig bent.

Ik ken namelijk iemand die je met alle kennis en geduld zou willen helpen maar niet als je de PC ergens anders vandaan hebt gehaald. Daar heeft ie een punt in, vind ik.

Zoek eens een PC dealer in de buurt met een rollenbank. Als je mazzel hebt zal die je helpen, en mocht je willen rollen, je meteen het vel over je oren trekken omdat je de spullen niet bij hem hebt gekocht.
Je kan Ruud Fredriks in Goes eens benaderen. Heb ik geen ervaring mee maar die naam duikt hier nogal eens op.

Succes.

8-)

Toen ik een pc voor mijn vorige motor had gekocht ben ik bij Meester Ritzen in Weert langsgeweest! Topservice, ik had na het mappen een nieuwe motor.
 
Mijn eerste gedachte is dat je NIET slim bezig bent.

Ik ken namelijk iemand die je met alle kennis en geduld zou willen helpen maar niet als je de PC ergens anders vandaan hebt gehaald. Daar heeft ie een punt in, vind ik.

Zoek eens een PC dealer in de buurt met een rollenbank. Als je mazzel hebt zal die je helpen, en mocht je willen rollen, je meteen het vel over je oren trekken omdat je de spullen niet bij hem hebt gekocht.
Je kan Ruud Fredriks in Goes eens benaderen. Heb ik geen ervaring mee maar die naam duikt hier nogal eens op.

Succes.

8-)

Die Ruud van jou zal best een vakman zijn, dat geloof ik zo !
Maar hij is echt niet de enige en er zijn altijd betere, vooral buiten Goes ! ;)
 
Hij heeft mij altijd netjes geholpen, en ook afstellen is niet duur en hij neemt er goed de tijd voor.
Maar dat zijn mijn ervaringen.


O ja, absoluut!

Alleen maar positief en ik stuur ook iedereen naar hem die een PC zoekt.
Denk dat ik 'm vandaag eens op ga zoeken. Effe koffie leuten en technisch lullen. Hen Michel als een tijdje niet meer gezien. En ik moet er nog een keer met de CB heen want ik heb andere dempers sinds vorig jaar, dus effe checken.

8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan