Power Commander

rayke22

Die hard MF'er
16 okt 2005
752
34
olen
Ik heb de mogelijkheid om een PCIII van iemand over te nemen maar er is geen USB-kabel of CD meer bij. Weet iemand of je die nog kan bestellen en waar?
Ik neem aan dat je de moto laat afstellen op een testbank dat ze zelf wel een verbindingskabel hebben , maar ik zou graag eerst eens proberen met de standaard programma's die aangeboden worden op de site van Dynojet.
Iemand die hier wat meer over kan vertellen aub....?
 
Programma is te downloaden, kabel is gewoon mini usb :)

Tenzij het geen PCIII USB is maar een PCIII want dan heb je een COM poort kabel nodig.

Ja, deze bestaan ook nog en dan heb je ook een ander programma nodig van de Powercommander website en niet het USB programma. Dit oudere programma werkt net ff anders.

Je moet bijvoorbeeld eerst een map laden alvorens je dit type Power Commander kan uitlezen. Ook vind je geen mappen voor dit type PCIII op de website (alleen maar voor de USB varaint of de PC V).
Deze Zero map (zoals deze map heet) moet dan ook voor jouw motor zijn (toerental moet bijvoorbeeld overeen komen).

Het werkt dan allemaal net ff minder gebruiksvriendelijk als de PCIII USB.
 
Laatst bewerkt:
Dan kan je alles van de website downloaden en een mini usb kabel kost niet zo veel. Als je een PS3 hebt dan kan je de kabel van je controller pakken en anders een oude telefoon ofzo.

Houdt er wel rekening mee dat je wel mappings kan laden in de Power Commander maar je kan niet meten of jouw motor ook goed loopt op die mapping. Nu zal het vast niet heel verkeerd staan als je een mapping van jouw motor kiest met ongeveer dezelfde setup maar meten is weten :)
 
Ik heb de PCIII USB aangekocht :) en ga hem deze week aansluiten.
Nog effe een vraagje : op de website staan er verschillende programma's om te downloaden. Eén is de " ZERO-map" en er staat ook nog een " Standard bike-map". Volgens wat ik er van begrijp is de "ZERO-map" hetzelfde als of er geen PCIII zou aanwezig zijn en de "Standard-map" een map met verbeteringen voor een moto met standaard luchtfilter en uitlaat. Klopt dit of zie ik dat verkeerd.
Aangezien er nu al een mapping in de PCIII zit , denk ik dat het beste is om eerst de "ZERO-map" te laden en effe een testrit te doen om te controleren dat alles in orde is en dan de gepaste map te laden om te kijken of er verbetering merkbaar is.
 
Ik heb de PCIII USB aangekocht :) en ga hem deze week aansluiten.
Nog effe een vraagje : op de website staan er verschillende programma's om te downloaden. Eén is de " ZERO-map" en er staat ook nog een " Standard bike-map". Volgens wat ik er van begrijp is de "ZERO-map" hetzelfde als of er geen PCIII zou aanwezig zijn en de "Standard-map" een map met verbeteringen voor een moto met standaard luchtfilter en uitlaat. Klopt dit of zie ik dat verkeerd.
Aangezien er nu al een mapping in de PCIII zit , denk ik dat het beste is om eerst de "ZERO-map" te laden en effe een testrit te doen om te controleren dat alles in orde is
Klopt
en dan de gepaste map te laden om te kijken of er verbetering merkbaar is.
Best ga je naar een testbank en laat je een map op maat maken voor jouw motor, geen motor is hetzelfde wat dat betreft. De map voor mijm motor met mijn dempers is volledig anders dan de map op de website, voor dezelfde dempers.
 
KloptBest ga je naar een testbank en laat je een map op maat maken voor jouw motor, geen motor is hetzelfde wat dat betreft. De map voor mijm motor met mijn dempers is volledig anders dan de map op de website, voor dezelfde dempers.

Dat ben ik nog wel van plan , maar wou eerst eens zien wat de voorgestelde map zou geven en hoeveel het verschil dan inderdaad gaat zijn met de map aangepast op de testbank
 
Ik ben gisteren met de PCIII bezig geweest , los uit de moto. De PCIII voorzien van voeding (ledjes lopen op en af , dus krijgt voeding) , dan de USB-kabel aangesloten en via de power commander-site proberen om de "ZERO map" te downloaden in de PCIII. Ik krijg altijd de melding " kan het .djm bestand niet openen". Weet iemand met welk programma je zo'n bestand opent?? Ik moet er wel bijzeggen dat bij de PCIII geen cd van powercommander zat. Is dit misschien het probleem? Moet je eerst via de cd een programma op je laptop zetten om nadien de maps te kunnen downloaden?
Iemand ervaring hiermee.... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan