Power Curve van mijn GSX-R 750

rocketeer

MF'er
6 jun 2003
111
1
Sliedrecht
108907


Niet slecht dacht ik zo. :9 Bijna 130 PK met standaard uitlaat en bijna 140 PK met Yoshimura 4 in 1. Zijn uiteraard wel achterwiel metingen. Komt dan uit op ongeveer 155 PK aan de krukas zonder invloed van ram air. Er zijn exemplaren die met de standaard uitlaat maar net 120 PK leveren, ligt volgens de heren die mijn motor hebben voorzien van de nieuwe uitlaat aan de manier van inrijden.
 
ligt niet aan de manier van inrijden !!!!


ligt aan de bank.... zoals ik dat namelijk getest heb ....er is hier ook een topic over

Dat zou heel goed kunnen, maar op dezelfde bank hebben al meerdere 2004 GSX-R 750 gestaan en Mark Hoegee heeft er denk ik ook wel een beetje verstand van gezien zijn verleden. Het verschild ook per exemplaar vertelde hij me. En toch denk ik dat het inrijden best wel van invloed kan zijn. Ik heb hem niet volgens het boekje ingereden en ook niet op de motorman manier. Een beetje ertussen in, de eerste 150 KM niet meer als 8000 tpm en daarna af en toe tot aan max. toerental. Vanaf ongeveer 500 KM vol gaan gebruiken. De eerste 500 KM ook geen snelweg gereden maar dijkjes gepakt met veel schakelen, accelereren en remmen.
 
ik ken een verhaal van iemand met een 2004 suz die maar 117 pk had.
totdat onze beste mark hem teste en volgens hem kwam er 130 aan het wiel.
de eigenaar van de suz ook niet gek en zet hem op zijn eigen test bank en wat denk je 117 pk die mark zit vol shit
 
Doet me denken aan Dynojet, Powercommander en aanverwante ellende: zo maar 10 - 15 - nee 20 Pk meer.
 
ik ken een verhaal van iemand met een 2004 suz die maar 117 pk had.
totdat onze beste mark hem teste en volgens hem kwam er 130 aan het wiel.
de eigenaar van de suz ook niet gek en zet hem op zijn eigen test bank en wat denk je 117 pk die mark zit vol shit


Hmmm. Welke bank heeft die beste man waar die soes maar 117 pk uitperst ? Er is blijkbaar heel wat verschil in de banken. Maar op diezelfde bank wat perst er bv. een std R1/ZX10 of een CBR600RR uit ? Kwestie van een beetje een vgl te hebben ;)
Als een std R1/ZX10/CBR600RR op die bank beduidend minder aangeeft als op andere banken heb je tenminste een idee over hoe de de GSXR zich verhoudt met oudere modellen of andere motoren.
Op zich interesseren die absolute pks mij minder. Wil gewoon weten of die GSXR750 zich verhoudt tot bv een 600cc of een 1000cc.
 
Heb ik inderdaad gevolgd. Daarom dat ik graag resultaten zie van andere motoren op dezelfde bank. Op die manier kan je je enigszins een idee vormen waar je die gixxer moet situeren.
Op zich interesseren die absolute waardes mij niet erg maar zou wel graag een indicatie hebben van hoe de nieuwe 750 zich verhoudt tot de oudere modellen of bv de 1000/600.
Ik heb ook al verschillende metingen laten doen van mijn motor. Voor en na metingen.
Zelfs een meting van motor op twee TOTAAL verschillende dagen (10C verschil en andere luchtdrukdruk)laten doen op dezelfde bank ZONDER wijziging. EXACT hetzelfde resultaat.
 
Laatst bewerkt:
De beste man heeft alvooren hij zijn winkeltje opstarte grondig gezocht welke bank hij het best zou nemen, en aangezien zijn gp verleden kan hij geen slechte keus gemaakt hebben en trouwen bij ten kate staat net dezelvde!
 
Mooie uitlaat!!!, is volgens mij een heel systeem, want de 750 heeft geen slipon verbinding maar een boldon, of je moet de zaag erin hebben gezet??
Wat kost zo'n fullsystem wel niet??
 
Het is inderdaad een compleet 4 in 1 systeem met tri-oval titanium demper. Ik heb er € 1160,00 (excl. BTW) incl. montage en afstellen voor betaald.

110024
 
120 pk achterwiel voor een GSX-R 750 2004?
Ik ben 2 weken geleden met de mijne, een '99-er, naar DynoJet Rotterdam geweest en de mijn haalde ook 120 pk achterwiel. Hij heeft samen met mij nog een aantal SRAD's uit 99 bekeken en ook die haalde zo rond de 120.
Zal volgende week ff de kromme scannen en posten, ben op moment aan de arbeid in duitsland!
 
Het is inderdaad een compleet 4 in 1 systeem met tri-oval titanium demper. Ik heb er € 1160,00 (excl. BTW) incl. montage en afstellen voor betaald.

(Afbeelding)

Echt supermooie uitlaat :9~ Maar kun je daar nu op de een of andere manier toch je originele uitlaat makkelijk op monteren? Anders kun je nooit ergens het circuit op met die uitlaat....
 
de mijnen heeft 124 ahw open demper en een k&n ook 99 gix
120 pk achterwiel voor een GSX-R 750 2004?
Ik ben 2 weken geleden met de mijne, een '99-er, naar DynoJet Rotterdam geweest en de mijn haalde ook 120 pk achterwiel. Hij heeft samen met mij nog een aantal SRAD's uit 99 bekeken en ook die haalde zo rond de 120.
Zal volgende week ff de kromme scannen en posten, ben op moment aan de arbeid in duitsland!
 
DE mijne staat op dit moment op de bank bij Marc Hoegee dus weet morgen t resultaat! enne marc full of shit????? :( die man weet meer van n suzuki dan wij allemaal bij elkaar :}
 
ik weet nu al dat je suzje 130 ahw heeft want dat meet onze marc
als je op zijn site kijkt en leest over zijn test bank, dan lees je hij kan als nabootsen dus ook beinvloeden op die manier kan je alles zo positief maken als je zelf wil.
in performance bikes hadden ze ook een 750 haalden ook maar 123 ahw :?
DE mijne staat op dit moment op de bank bij Marc Hoegee dus weet morgen t resultaat! enne marc full of shit????? :( die man weet meer van n suzuki dan wij allemaal bij elkaar :}
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem bij hans van kerkhoven van (dynojet oss)
op de bamk gehad en had 133,7 aan het wiel maar was nog niet helemaal ingereden
hans zij als die igereden is komt er nog wel een paar pk bij
 
Laatst bewerkt:
zit dus een hoop verschil in de suzjes is niet zo nettjes van suzuki denk je ook niet??
ik heb hem bij hans van kerkhoven van (dynojet oss)
op de bamk gehad en had 133,7 aan het wiel maar was nog niet helemaal ingereden
hans zij als die igereden is komt er nog wel een paar pk bij
 
Ik mis een reactie van een trotse eigenaar van een Gixxer GSX-R750 uit 2001. Ten eerste vind ik het model uit 2004 werkerlijk super! Ik begrijp niet helemaal waar jullie je zo enorm druk om maken. Heb je plezier van je GSX of niet???
Eén ding weet ik zeker..., je steeks vele mensen de ogen uit met die fiets. En bij het stoplicht of het circuit zullen velen moeite hebben om deze fiets te kunnen evenaren.

Ik hoop mijn bikie ook eens op de testbank te kunnen zetten. De resultaten zien jullie dan wel. Power heeft ie in ieder geval zeker!

Gixxer rules 4-ever! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan