Power one street

ducsmit

MF veteraan
16 apr 2007
2.954
270
Hallo, ik heb maandag een circuitdag op Francorchamps gehad.
Geweldige dag en voor de verandering geen druppel regen. *O* *O* *O*
Vraag advies over mijn achterband, slijtagebeeld met name.
Het is de power one street ( michelin) , ik heb het gevoel dat ie begint te smeren ,dus te warm wordt???.
Zou het kunnen zijn dat ik toch met de racebanden moet gaan rijden ?? , en dus een compound moet kiezen? Of ziet ie er wel goedt uit?
Gereden met 1,9 bar zoals advies.
Motor R1 2004.
Groeten.

R1012.jpg

R1010.jpg
 
In mijn bescheiden mening ziet de band er niet heel slecht uit.

Een straatband heeft normaal gesproken een ander temperatuurbereik.
Dwz dat een straatband dus op het circuit eigenlijk te warm word en dus kan gaan smeren. Een circuitband is hiervoor gemaakt en functioneert dus een stuk beter op hogere temperaturen, gaat dus ook minder snel smeren.
 
Bedankt P-Barry, zo iets had ik wel gedacht de banden van andere rijders zagen er ook zo uit ( de zelfde banden dus). Mmm had gedacht dat de power one het beter uit zou houden , ondanks dat het de street versie is. De michelin mannetjes waren er ook wel , maar die spraken alleen frans en ik geen woord, en staken de duim op , toen ze de band bekeken, dus slijtagebeeld zal wel kloppen.
Moet volgende circuitdag gewoon een echte raceband kopen, of mee leren leven (glijden).
Hij waarschuwde wel mooi tot nu toe.
Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt P-Barry, zo iets had ik wel gedacht de banden van andere rijders zagen er ook zo uit ( de zelfde banden dus). Mmm had gedacht dat de power one het beter uit zou houden , ondanks dat het de street versie is. De michelin mannetjes waren er ook wel , maar die spraken alleen frans en ik geen woord, en staken de duim op , toen ze de band bekeken, dus slijtagebeeld zal wel kloppen.
Moet volgende circuitdag gewoon een echte raceband kopen, of mee leren leven (glijden).
Hij waarschuwde wel mooi tot nu toe.
Groeten.
Ik denk dat je met een 2e hands supercorsa van 3 a 4 tientjes jeje beter zal voelen op je fiets
 
Ik denk dat je met een 2e hands supercorsa van 3 a 4 tientjes jeje beter zal voelen op je fiets
Ik weet niet of die straat versie heel veel anders is wat betreft vorm / karkas, maar de A (track) band (ik was er maandag ook) sturen toch echt ontzettend goed, beter als de supercorsa's...
Over grip had ik ook niet te klagen (maargoed, ook andere compound), geen enkel moment. Wel wat ruwe slijtage, maar had ik ook met de supercorsa, ligt echt aan mijn schokbreker achter. (Moet nog wat draaien :+ )

Aan de andere kant, voor die prijs scheelt het wel heel veel. Zo heel veel beter sturen ze nou ook weer niet. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik rij dit jaar ook voor het eerst met deze band en na 2 dagen Zolder ziet hij er zo uit!!! Ik heb informatie opgevraagd bij Sabra motorbanden en het blijkt dat de zijkanten van de street even zacht zijn als die van de softe (A) racecompound. Ik ga nu de C (harde) compound proberen en kijken of deze het langer volhoudt.
full
 
Ik rij dit jaar ook voor het eerst met deze band en na 2 dagen Zolder ziet hij er zo uit!!! Ik heb informatie opgevraagd bij Sabra motorbanden en het blijkt dat de zijkanten van de street even zacht zijn als die van de softe (A) racecompound. Ik ga nu de C (harde) compound proberen en kijken of deze het langer volhoudt.[afbeelding]
Wat een vreemde slijtage :?
 
e1a644a85a736a698192712b5a1822c7


als je wat centje wil sparen, draai de band om en kan je op zolder zeker nog een of twee dagen knallen voordat ie echt op is
 
Laatst bewerkt:
zo te zien een cbr 600 rr pc 40 (eerste foto's) :P heb ik ook. Zou eens naar de achterveer laten kijken misschien dat deze lek is , heb ik namelijk ook. Schokdemper ligt nu bij Rooske (Ohlins dealer) hij gaat hem reviseren er zat nog maar 9 bar druk in , hoort 14 bar in te zitten. Elke bar is 250 Nm weerstand werd mij verteld.
 
Laatst bewerkt:
oma ziet er nog steeds leuk uit :W

vraagje? heb vandaag op Zolder 7 sessie's gereden en de Power One Street ziet er niet meer uit, rechterkant is weg.
Wie heeft deze reeds omgekeerd en er zo mee gereden?

Bevindingen?
 
Ik heb nu gereden met de hardste compound; de power one C maar het slijtage probleem blijft. (ondanks dat ik een nieuwere motor ben gaan rijden (GSXR-1000 K7). De slijtage is het ergst tussen het midden en het stukje zachte compound op de zijkant van de band. Ik ga terug naar de normale Pilot Power. Deze heeft geen dual compound en heeft nog nooit voor problemen gezorgt. Ook een aanrader is de power race in medium/soft uitvoering. Deze is ook geen dual compound en houd het wel vol. Deze zijn alleen wat moeilijker te krijgen omdat deze band niet meer wordt gemaakt.
 
Ik heb nu gereden met de hardste compound; de power one C maar het slijtage probleem blijft. (ondanks dat ik een nieuwere motor ben gaan rijden (GSXR-1000 K7). De slijtage is het ergst tussen het midden en het stukje zachte compound op de zijkant van de band. Ik ga terug naar de normale Pilot Power. Deze heeft geen dual compound en heeft nog nooit voor problemen gezorgt. Ook een aanrader is de power race in medium/soft uitvoering. Deze is ook geen dual compound en houd het wel vol. Deze zijn alleen wat moeilijker te krijgen omdat deze band niet meer wordt gemaakt.
slijtage ligt aan bandenspanning en schokbreker/vering.
De Mpp heeft daar minder tot geen last van doordat deze een stuk harder zijn wat betreft compound.
 
Terug
Bovenaan Onderaan