Power wheely met een Yamaha WR 400 ???

Nee uitlaatsysteem is niet lek.
De voorbocht is van titanium en de rest van rvs.

Denk dat het geluid zo hoort, het irriteerd mij niet echt....ik vind het nogal gaaf klinken.

Ik zou niet weten waarom er zulke klappen uitkomen bij gasdicht of afremmen op de motor, mischien te maken met de afstelling van de carburateur of gaspositie-sensor.

Mocht iemend wel weten waar het mee te maken heeft, dan hoor ik dat graag.
 
zeeer gafe machine!
Grappig, ik heb dezelfde kapjes (die witte) op me XR zitten voor zover ik kan zien :)
 
Wat is 2 trac :? misschien een domme vraag :X


Bij een 2 trac word het voorwiel hydrolisch aangedreven , prachtig systeem maar voor ons , de mindere goden niet echt boeiend (en onbetaalbaar :+ ).
Yamaha heeft er ook maar 500 van gemaakt ofzo.....
 
Bij een 2 trac word het voorwiel hydrolisch aangedreven , prachtig systeem maar voor ons , de mindere goden niet echt boeiend (en onbetaalbaar :+ ).
Yamaha heeft er ook maar 500 van gemaakt ofzo.....
Aha, een soort 4 x 4 landrover, maar dan op 2 wielen :+

ik snap 'm ;)
 
2 trac, zo wordt 2 wielaandrijving genoemd op een motor.
Het 2 trac-systeem die op de de WR450 zit is van de veringsspecialist Ohlins.
Het voorwiel wordt aangedreven door een hydrauliekmotor die in de naaf van het voorwiel zit.
De hydrauliekmotor wordt weer aangedreven door een oliepomp die op de uitgaande as van de versnellingsbak is aangesloten.
Dus hoe harder het achterwiel draait, hoe sneller de oliepomp wordt aangedreven.
Het voorwiel wordt alleen aangedreven als het achterwiel zijn grip verliest.
De WR450F-2track zit gewoon in het assortiment van Yamaha en kost 11990 euro.
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto ervan
full
 
2 trac, zo wordt 2 wielaandrijving genoemd op een motor.
Het 2 trac-systeem die op de de WR450 zit is van de veringsspecialist Ohlins.
Het voorwiel wordt aangedreven door een hydrauliekmotor die in de naaf van het voorwiel zit.
De hydrauliekmotor wordt weer aangedreven door een oliepomp die op de uitgaande as van de versnellingsbak is aangesloten.
Dus hoe harder het achterwiel draait, hoe sneller de oliepomp wordt aangedreven.
Het voorwiel wordt alleen aangedreven als het achterwiel zijn grip verliest.
De WR450F-2track zit gewoon in het assortiment van Yamaha en kost 11990 euro.

Net de verkoper gebeld wat de bodemprijs is voor de motor, dat beviel mij wel, dus zaterdagochtend vroeg (voor dat de postkantoren dicht gaan)naar friesland tuffen met koekblik, helm meenemen voor wanneer de koop rond komt :9

WR, ik heb vanavond jn-supermotards.nl gebeld voor onderdelen voor de WR, hij had nog een spatbord en 2 handkappen liggen voor de WR die samen wegmochten voor 45 euri :)

Echt een toffe goozer die jn, kwam gelijk met een aantal tips en adviezen, waaronder dat ik moet kijken of de carburateur een gietijzeren plaatje had zitten voor de gasschuif.
Het schijnt dat de 2000 modellen daar nogal problemen mee hebben gehad dat deze afbraken en in de cilinder terecht kwamen, als ik de onderdelen kwam ophalen bij jn-supermotards dan zou ie effe kijken of die van mij ;) (bijna) ook zo'n kleppie had.

Dus al om al, ben ik best wel een beetje nerveus, de motor gekte begint toch wel rare vormen aan te nemen, dit wordt motor nr.4
 
Ik denk dat je wel een hoop fun kan beleven met je 400. Ik ben een yz 426 aan het ombouwen naar een sm, het kenteken heb ik al eropzitten(is geen probleem in Belgie) Een yz heeft iets meer power dan een wr, maar de mijne gaat tot aan zijn 4 omhoog alleen op het gas. Er zit een uitlaatsysteem van FP op en de oliepomp is verwijderd wat 4 pk extra oplevert. Dus geen olie meer via het kader vullen, maar rechtstreeks via het koppelingsdeksel. Uiteraard 17' velgen, 320 mm schijf en op de velgen pierelli corsa's voor een optimale grip.
 
Ik denk dat je wel een hoop fun kan beleven met je 400. Ik ben een yz 426 aan het ombouwen naar een sm, het kenteken heb ik al eropzitten(is geen probleem in Belgie) Een yz heeft iets meer power dan een wr, maar de mijne gaat tot aan zijn 4 omhoog alleen op het gas. Er zit een uitlaatsysteem van FP op en de oliepomp is verwijderd wat 4 pk extra oplevert. Dus geen olie meer via het kader vullen, maar rechtstreeks via het koppelingsdeksel. Uiteraard 17' velgen, 320 mm schijf en op de velgen pierelli corsa's voor een optimale grip.

He Basjecross.

Je hebt het over het verwijderen van de oliepomp. Ik weet dat hij 2 pompen heeft.
Een voor het leegpompen van je carter naar je frame en een van je frame naar je motor.

Maar de pomp die je verwijderd hebt, is dat de pomp die de olie naar je frame pompt, en heeft dit geen nadelige gevolgen voor je blok qua temperatuur of zoiets?.

Ik ben het niet van plan ofzo, heb vermogen genoeg met de 450, maar vind het wel interessant.
 
Ha, de oliepomp is verwijderd door Dolphijn Motoren Wuustwezel, Belgie. Zij doen dit standaard, en het maakt niet uit als er maar 1,1 liter olie in je blok blijft. De spatsmering is meer dan voldoende. Ik neem aan dat ze alleen de pomp verwijderen die buiten het blok zit, want 1 pomp is niet te verwijderen zonder het blok te splitesen. En aangezien ik deze fiets nieuw gekocht heb verwacht ik niet dat ze hem doormidden gooien. Ik ga het navragen voor je bij Dolphijn motoren
 
Ik denk dat je wel een hoop fun kan beleven met je 400. Ik ben een yz 426 aan het ombouwen naar een sm, het kenteken heb ik al eropzitten(is geen probleem in Belgie) Een yz heeft iets meer power dan een wr, maar de mijne gaat tot aan zijn 4 omhoog alleen op het gas. Er zit een uitlaatsysteem van FP op en de oliepomp is verwijderd wat 4 pk extra oplevert. Dus geen olie meer via het kader vullen, maar rechtstreeks via het koppelingsdeksel. Uiteraard 17' velgen, 320 mm schijf en op de velgen pierelli corsa's voor een optimale grip.

Ik hoop inderdaad veel fun te hebben op de wr.

Jij praat over 17'velgen ,maar wat in nu de beste maat velgen voor een WR SM
 
Effe een piccie, hij zal wel erg onduidelijk zijn, maar ik moest 'm verkleinen van 800 naar 100 kb.

full
 
Nette off the road, geen sm spatbord voor monteren, maar het cross-spatbord afzagen, das het bruutst om te zien. Achter kan ook, maar dan moet je wel de cross uitvoering hebben. En sm wielen zijn standaard 17 inch, in verschillende breedtematen. effe kijken op google voor haanvelgen of http://www.bonmotoren.nl (www.bonmotoren.nl). succes
 
Hoi Kokkie.

Even over de velgen, ik heb voor een 3,5 inch en achter een 5 inch velg.
De banden zijn Maxxis Goldspeed, voor 120/70R17 en achter 160/60R17.

Heb verder niet zo heel veel ervaring met banden en velgen, ik rijd nog geen jaar op m'n Supermotard. Maar ik moet zeggen dat het heel goed bevalt, wegligging is zeer goed. Ben pas een keer (klop klop) op mijn bek gegaan en dat was omdat de banden toen net nieuw waren er de vetlaag er nog niet geheel was afgereden.

p.s. die foto, is dat geen omgebouwde YZ? (niet dat het er toe doet ofzo).


Basjecross,

Cross spatbord afzagen staat idd het bruutst, maar in de winter rijd ik er off-road mee, dus ik laat hem liever heel. Ideaal zo'n fiets het hele jaar door plezier van.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Kokkie.

Even over de velgen, ik heb voor een 3,5 inch en achter een 5 inch velg.
De banden zijn Maxxis Goldspeed, voor 120/70R17 en achter 160/60R17.

Heb verder niet zo heel veel ervaring met banden en velgen, ik rijd nog geen jaar op m'n Supermotard. Maar ik moet zeggen dat het heel goed bevalt, wegligging is zeer goed. Ben pas een keer (klop klop) op mijn bek gegaan en dat was omdat de banden toen net nieuw waren er de vetlaag er nog niet geheel was afgereden.

p.s. die foto, is dat geen omgebouwde YZ? (niet dat het er toe doet ofzo).


Basjecross,

Cross spatbord afzagen staat idd het bruutst, maar in de winter rijd ik er off-road mee, dus ik laat hem liever heel. Ideaal zo'n fiets het hele jaar door plezier van.

Hé WR, ik dacht dat ik veel of het MF zat, maare jij kan er ook wat van :+

Ik denk dat ik inderdaad ook die maten velgen ga nemen :9
Maar dat ga ik later in het jaar doen denk ik, ik moet nog de minibike van mijn zoontje ombouwen en er moeten nog wat andere kleine veranderingen bij mijn SP1 gedaan worden, dus alles op z'n tijd.

Enne ben weer begonnen te studeren :r daar gaat ook (te)veel tijd inzitten.

Groetjes Kokkie
 
Ja ik heb idd de smaak te pakken de laatste tijd, vooral nu ik een beetje door heb hoe het MF werkt. (ook de schuld van al die enthousiaste mensen natuurlijk).
 
(ook de schuld van al die enthousiaste mensen natuurlijk).

Klopt, ik zit er al een aantal jaren op, bijna vanaf het begin, maar je wordt op een gegeven moment wel minder actief in het posten, maar ik kijk nog steeds elke dag })

Nu ga ik echt maffen, want de karbonaatjes moeten morgen weer vroeg gebakken worden.
 
Mooie SM hoor! Mooi blauw is niet lelijk :)

Vriend van me heeft zijn SM-wielen gekocht en laten spaken bij Bon Motoren, mooi werk en niet te duur. Zeker een aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan