Martijntje
MF veteraan
De uitlaatdemper is een open demper van "Rino" maakt wel een leuk geluidje, zeker met terugschakelen....flinke knallen eruit.
geen lek in je uitlaatsysteem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De uitlaatdemper is een open demper van "Rino" maakt wel een leuk geluidje, zeker met terugschakelen....flinke knallen eruit.
2 trac,....Wist jij dat "kokkie"?...en heeft het 2000 model dat ook al ?
groet
Wat is 2 trac misschien een domme vraag
Aha, een soort 4 x 4 landrover, maar dan op 2 wielenBij een 2 trac word het voorwiel hydrolisch aangedreven , prachtig systeem maar voor ons , de mindere goden niet echt boeiend (en onbetaalbaar ).
Yamaha heeft er ook maar 500 van gemaakt ofzo.....
2 trac, zo wordt 2 wielaandrijving genoemd op een motor.
Het 2 trac-systeem die op de de WR450 zit is van de veringsspecialist Ohlins.
Het voorwiel wordt aangedreven door een hydrauliekmotor die in de naaf van het voorwiel zit.
De hydrauliekmotor wordt weer aangedreven door een oliepomp die op de uitgaande as van de versnellingsbak is aangesloten.
Dus hoe harder het achterwiel draait, hoe sneller de oliepomp wordt aangedreven.
Het voorwiel wordt alleen aangedreven als het achterwiel zijn grip verliest.
De WR450F-2track zit gewoon in het assortiment van Yamaha en kost 11990 euro.
Ik denk dat je wel een hoop fun kan beleven met je 400. Ik ben een yz 426 aan het ombouwen naar een sm, het kenteken heb ik al eropzitten(is geen probleem in Belgie) Een yz heeft iets meer power dan een wr, maar de mijne gaat tot aan zijn 4 omhoog alleen op het gas. Er zit een uitlaatsysteem van FP op en de oliepomp is verwijderd wat 4 pk extra oplevert. Dus geen olie meer via het kader vullen, maar rechtstreeks via het koppelingsdeksel. Uiteraard 17' velgen, 320 mm schijf en op de velgen pierelli corsa's voor een optimale grip.
Ik denk dat je wel een hoop fun kan beleven met je 400. Ik ben een yz 426 aan het ombouwen naar een sm, het kenteken heb ik al eropzitten(is geen probleem in Belgie) Een yz heeft iets meer power dan een wr, maar de mijne gaat tot aan zijn 4 omhoog alleen op het gas. Er zit een uitlaatsysteem van FP op en de oliepomp is verwijderd wat 4 pk extra oplevert. Dus geen olie meer via het kader vullen, maar rechtstreeks via het koppelingsdeksel. Uiteraard 17' velgen, 320 mm schijf en op de velgen pierelli corsa's voor een optimale grip.
Hoi Kokkie.
Even over de velgen, ik heb voor een 3,5 inch en achter een 5 inch velg.
De banden zijn Maxxis Goldspeed, voor 120/70R17 en achter 160/60R17.
Heb verder niet zo heel veel ervaring met banden en velgen, ik rijd nog geen jaar op m'n Supermotard. Maar ik moet zeggen dat het heel goed bevalt, wegligging is zeer goed. Ben pas een keer (klop klop) op mijn bek gegaan en dat was omdat de banden toen net nieuw waren er de vetlaag er nog niet geheel was afgereden.
p.s. die foto, is dat geen omgebouwde YZ? (niet dat het er toe doet ofzo).
Basjecross,
Cross spatbord afzagen staat idd het bruutst, maar in de winter rijd ik er off-road mee, dus ik laat hem liever heel. Ideaal zo'n fiets het hele jaar door plezier van.
(ook de schuld van al die enthousiaste mensen natuurlijk).