Power wheely met een Yamaha WR 400 ???

Wat is nou weer een SM-spatbord :? ........ :)

zo eentje

pla15o.jpg


in plaats van zoiets

honfront.jpg
 
p.s. die foto, is dat geen omgebouwde YZ? (niet dat het er toe doet ofzo).

Ik zie nu pas de vraag :Z het was al laat gisteren :+

Er staat inderdaad op de tank YZ, maar ik vroeg aan de verkoper of het een YZ is, zegt ie dat het een WR is :?

Nu vertelde hij mij dat ie onbekend is op het gebied van kleine technische vragen, hij vond het destijds een leuke motor en heeft 'm gekocht, maar wist niet de zithoogte, gewicht en het aantal pk's

Kunnen de kenners effe op deze link kijken of het een Yz is, en zo ja is de Yz beter, of ben ik beter af met een WR.

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=motoren&u=crossmotoren&ID=41164&ret=%2Fmarkt%2Fmotoren%2Fcrossmotoren%2F41164.htm%3Fzoek%3Dwr%2520400%26oudei%3D30

Lijkt mij dat een YZ beter is ,10 pk meer en minder gewicht.
 
dus als ze oranje zijn zijn het sm spatborden :?

ik snap er niets meer van :X

Nee druif, het gaat om het model. De kleur mag je zelf kiezen.
Een sm-spatbord is vergeleken met een gewoon spatbord korter en rechter.

Over de foto op marktplaats. Als de beplating origineel is dan is het waarschijnlijk een YZ zoals erop staat.
Goed mogelijk dat een YZ als een WR op kenteken gezet kan worden. Een KTM sx wordt ook met hetzelfde gemak als een exc op kenteken gezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu pas de vraag :Z het was al laat gisteren :+

Er staat inderdaad op de tank YZ, maar ik vroeg aan de verkoper of het een YZ is, zegt ie dat het een WR is :?

Nu vertelde hij mij dat ie onbekend is op het gebied van kleine technische vragen, hij vond het destijds een leuke motor en heeft 'm gekocht, maar wist niet de zithoogte, gewicht en het aantal pk's

Kunnen de kenners effe op deze link kijken of het een Yz is, en zo ja is de Yz beter, of ben ik beter af met een WR.

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=motoren&u=crossmotoren&ID=41164&ret=%2Fmarkt%2Fmotoren%2Fcrossmotoren%2F41164.htm%3Fzoek%3Dwr%2520400%26oudei%3D30

Lijkt mij dat een YZ beter is ,10 pk meer en minder gewicht.

He Kokkie Volgens mij is het een YZ aan het blok te zien (ben nog niet echt een kenner) want ik zie geen startmotor. Volgens mij heeft een YZ ook een vierbak en een WR een vijfbak. Je zou ook kunnen kijken naar de standaard elektrische aansluitingen. Als het goed is (iig bij mij dan) zitten er achter je stuurkapje(kockpit) stekkers gemonteerd op een ijzeren strip. Het is verrekte handig als je savond licht op je fiets heb, en ik denk dat een YZ ook geen lichtspoel heeft.

Ik denk dat het geen nadeel hoeft te wezen als het een YZ zou zijn. De vierbak wordt gecompenseerd door het extra motorvermogen wat een YZ heeft t.o.v. een WR. Zou betekenen dat je minder hoeft te schakelen. Dan zou hij idd gekeurd zijn als een WR.
 
Laatst bewerkt:
als je het vermogen van een yz wil op je wr moet je de distributieketting 1 tandje verzetten. FF googlen en dan vind je het wel.
Er zit standaard ook een soort begrenzing op de carburateur van de wr 400 maar is ook makkelijk aan te passen

hier kan je ook veel info vinden

http://www.wr400f.de/
 
Laatst bewerkt:
Zou het echt zo simpel zijn dan?
Maar stel je verzet je distibutieketting een tandje, dan verander je toch niet je klephoogte of de tijd dat de klep open is. Volgens mij verander je alleen de tijd van de cyclus. Als je inlaatklep dan eerder open gaat, gaat hij ook eerder dicht.
Het zou denk ik wel gaan met andere nokkenassen b.v. van Yoshimura.
Maargoed misschien kom ik nog wel wat tegen met "googlen".
 
ik heb net aan een maat van mij gevraagd of het een yz is 8-) het is volgens hem een yz dus hij heeft er een gehad

Het is inderdaad een YZ, je kan dat zien aan het zadel, die loopt door totaan de tank, een WR z,n zadel stop veel lager.

Maare zou er op deze geen licht zitten :?

En als dat er niet opzit kan dat er dan opgebouwd worden zonder veel probelen en kosten :?

Als laatste vraag op de kentekenpapieren staat vermeld dat het WR is ,maar het is een YZ, levert dit problemen op, en hoe hebben ze dat gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Zou het echt zo simpel zijn dan?
Maar stel je verzet je distibutieketting een tandje, dan verander je toch niet je klephoogte of de tijd dat de klep open is. Volgens mij verander je alleen de tijd van de cyclus. Als je inlaatklep dan eerder open gaat, gaat hij ook eerder dicht.
Het zou denk ik wel gaan met andere nokkenassen b.v. van Yoshimura.
Maargoed misschien kom ik nog wel wat tegen met "googlen".

http://www.wr400f.de/technical/yz_timing/timing_cams.htm
 
Het is inderdaad een YZ, je kan dat zien aan het zadel, die loopt door totaan de tank, een WR z,n zadel stop veel lager.

Maare zou er op deze geen licht zitten :?

En als dat er niet opzit kan dat er dan opgebouwd worden zonder veel probelen en kosten :?

Als laatste vraag op de kentekenpapieren staat vermeld dat het WR is ,maar het is een YZ, levert dit problemen op, en hoe hebben ze dat gedaan.

PFFFFF ,met gebeld met de verkoper, maar er zit wel licht op, maar geen knipperlichten, hij verteld dat dat niet nodig is, dat je volgens de wet je hand mag uitsteken, maar dan moet volgens mij je motor ouder zijn dan ???? jaar

Enne als er licht opzit, kan je neem ik aan ook knippers erop bouwen toch :?
 
Mijn WR is ook niet voorzien van richtingaanwijzers en is gewoon een originele WR.
Er schijnt wel verschil te zijn in uitvoeringen (USA, CAN. EUR.) Ik steek altijd (nou ja altijd O-) ) me klauw uit.
 
Dat lijkt toch geen porem.....
Ik heb direct mijn cross-spatbord verwijderd en een sm-spatbord geplaatst, staat een stuk beter.


Hey Basjecross,

Waarom koop je inderdaad niet gewoon rechtstreeks een SM-spatbord ipv het afzagen van je cross-spatbord. Dan hoef je geen nieuw cross-spatbord te kopen voor € 27,--.

Sufferd!!!!!
 
Vandaag de Yz opgehaald, hij heeft wel een hoop power :9 ,net effe in de straat een beetje uitgeprobeerd :]

En wat ik ook erg gaaf vind is het gewicht :} ik til 'm zonder moeite op aan de achterkant, da's wel even wat anders dan mijn SP1 van 198 kg.

Alleen het aankicken moet ik effe leren, dus tips of een goede leermeester is welkom.

P.S WR heb jij ook een kickstarter op jouw bike.

Nu moet ik alleen nog een snelheidsmeter en km. teller erop zetten, welke zijn goed en makkelijk aan te sluiten :?
 
Ja Kokkie ik heb ook een kickstarter op mijn bike zitten. Gaat eigelijk net zo makkelijk als elektrisch. Eerst rustig door trappen tot de compressie, dan je voet op het pedaal houden, je springt iets omhoog, en bij het naar beneden komen trap je hem aan. Het zal al gauw veel makkelijker gaan dan m'n oude XR600.

En ohja ik heb m'n originele teller er af gehaald, er zit nu een digitale fietsteller op zoals Martijn al zei.
Voor de benzine voorraad kijk ik altijd maar de dagteller. Na elke 170 km tank ik hem weer vol (ongeveer 2 x rijden).
De Totaalteller gebruik ik voor het onderhoud. Na elke 1000 km gaat er nieuwe olie in.
Als teller gebruik ik een Sigma BC1200, de sensor zit aan de vorkprotector en de magneet aan de schijfrem. Je kan natuurlijk elk merk teller gebruiken, maar je moet er op letten wat je er mee kan (dag-teller, totaal-teller, gemiddelde snelheid, max-snelheid).
 
Laatst bewerkt:
fietstellertje :) klein, nauwkeurig, goedkoop...
moet niet teveel meuk op je stuur hebben.

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb zelf een cat-eye gehad op m,n fiets vroeger (vorige eeuw) maar heb ergens op het forum een iets grotere voorbij zien komen voor een SM.
 
Hier een foto van de teller.
De kabel heb ik 75cm verlengt, door er en kabeltje tussen te solderen.
full
 
Verschil YZ en WR naast al gemelde dingen:
- Revestand op bezinekraantje bij WR
- Close ratio op YZ ( Beide hebben 5 versnellingen)
- Yz450 heeft startmotor, eerdere modellen niet.

Voor de topicstarter, mooie fiets. Let vooral op je versnellingsbak, als ie minder gaat schakelen kun je hem beter snel uit elkaar halen, dat is namelijk een zwak punt bij yamaha ( vooral de YZ).
Ik heb beide modellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan