Power wheely met een Yamaha WR 400 ???

Kokkie

MF veteraan
8 mei 2002
2.079
1
De topic titel vraagt het al,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een off-road die ik ga proberen om te bouwen tot supermotard :9

Nu heb ik een mooie Yami wr400 uit jaar 2000 gezien, maar twijfel of hij genoeg power heeft om alleen op het gas op z'n achterwiel te gaan, ik heb geen zin om met de koppeling erbij te gaan lopen spelen.

Wie kan mij iets meer vertellen over dit :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kokkie,

Ik ben in het bezit van een WR450F SM uitgevoerd.
Op het achterwiel is makkelijk te doen in 2e en 3e versnelling (eerste kan je beter overslaan) zonder aan de koppeling te klooien. Het vermogens verschil tussen een 450 en een 400 zal toch niet zo heel groot zijn denk ik.
Het lijkt mij dat het makkelijk te doen is met een 400 in de 2e versnelling.
Bij mijn 450 rijd ik ongeveer 30 km/h in de 2e versnelling en dan gewoon gas geven. Vanuit de 3e versnelling lukt het alleen als ik wat naar achter ga zitten. Is ook wel afhankelijk van je tandwiel verhouding. Ik rij nu met 14 voor en 46 achter en 17 inch wielen natuurlijk. Top ligt nu ongeveer op 150, wat ik hard zat vind. Rijd er toch alleen op straat mee.

de groeten van de WR
 
Mag je niet proefrijden dan?

Ja natuurlijk wel :} maar ik ga niet direct een wheely trekken op een vreemde motor, daarbij zit ik nog in de huppelfase :+ met mijn zware Sp1.

ik ben een beetje voorzichtig met een motor van bijna de 100 kg. minder, voordat je het weet lig ik misschien achterover ;(
En dan zeggen tegen de verkoper dat de motor niet zo bevalt :+
 
Hallo Kokkie,

Ik ben in het bezit van een WR450F SM uitgevoerd.
Op het achterwiel is makkelijk te doen in 2e en 3e versnelling (eerste kan je beter overslaan) zonder aan de koppeling te klooien. Het vermogens verschil tussen een 450 en een 400 zal toch niet zo heel groot zijn denk ik.
Het lijkt mij dat het makkelijk te doen is met een 400 in de 2e versnelling.
Bij mijn 450 rijd ik ongeveer 30 km/h in de 2e versnelling en dan gewoon gas geven. Vanuit de 3e versnelling lukt het alleen als ik wat naar achter ga zitten. Is ook wel afhankelijk van je tandwiel verhouding. Ik rij nu met 14 voor en 46 achter en 17 inch wielen natuurlijk. Top ligt nu ongeveer op 150, wat ik hard zat vind. Rijd er toch alleen op straat mee.
Kijk nu weet ik het zeker dat ik 'm ga kopen :} (als vrouwtje het goedvindt natuurlijk ;)

Kan jij please als het mogelijk is :9 foto's mailen van jou SM.

Als ik die WR gaat kopen kan ik nog wel wat mooie plaatjes gebruiken voor ideeen :} :}

En vast effe kwijlen op jou foto's :9

Denk dat we elkaar nog wel eens tegen komen op het Forum :}

Groetjes Kokkie





 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je best kunt proefrijden hoor, gewoon rustig op het gas gaan, je merkt snel genoeg wat zo'n motor doet. In de 2 zal hij denk ik wel loskomen, tenminste als de tandwielverhoudingen een beetje gunstig zijn, in de 3 kun je een beetje proberen, dan komt hij als het goed is al wat rustiger los en merk je snel genoeg of de motor wil wheelien of niet ;)

succes!
 
zet ze op het forum, kunnen we allemaal meegenieten :)

full
 
He Kokkie klopt dat e-mail adres van jouw? dan mail ik ze daar wel ff heen.

Mijn E-mail is inderdaad renevisser750@wanadoo.nl

Ik ben erg benieuwd, want een WR is volgens zeggen een mooie motor om er een SM van te maken :9
 

mooie motor :9 en ook de velgen.

Ik zat zelf aan zwarte SM velgen te denken, maar op een of andere manier horen de goudkleurige er gewoon bij.

Heb jij trouwens een andere demper/uitlaat opzitten , of is ie origineel,en wat is de zithoogde met de SM velgen eronder, ik weet dat hij ongeveer 5 cm zakt, maar precies weet ik niet.

Nette wheely trouwens :}

Enne volgens mij woon jij om de hoek bij mij , aan de kassen te zien of niet :?
 
ik denk dat je best kunt proefrijden hoor, gewoon rustig op het gas gaan, je merkt snel genoeg wat zo'n motor doet. In de 2 zal hij denk ik wel loskomen, tenminste als de tandwielverhoudingen een beetje gunstig zijn, in de 3 kun je een beetje proberen, dan komt hij als het goed is al wat rustiger los en merk je snel genoeg of de motor wil wheelien of niet ;)

succes!

Ik heb net een serieus bod gedaan op de motor, nu is het afwachten wat de verkoper doet.

Waaarom hou ik niet van wachten :Z dat duurt altijd zo lang :Z
 
Laatst bewerkt:
He Kokkie,

Ja ik woon idd om de hoek, in De Lier en jij Nootdorp geloof ik. Op de achtergrond zie je delft.

Heb m'n velgen besteld via JN-supermotards in Vlaardingen. Zijn niet echt de goedkoopste velgen maar bevallen mij zeer goed. De voorrem is een 320mm moto-master street kit met verloop adaptor. Je kunt gewoon je originele remklauwen gebruiken, al ben ik wel bezig met staalomvlochten remleidingen, omdat ik de standaard leidingen net ff te sponzig vind.

Ik heb nog geen spijt dat ik m'n gsxr 600 97'er heb ingeruild.
Onderdelen zijn volgens mij nog steeds te bestellen via ( http://www.jnsupermotards.nl (www.jnsupermotards.nl) ).
Er zitten Excel velgen onder.
Misschien kan je er ook aan komen via Motorcross Aad, zit ook niet ver van jou uit de buurt (Bleiswijk).
De uitlaatdemper is een open demper van "Rino" maakt wel een leuk geluidje, zeker met terugschakelen....flinke knallen eruit.

Tot de volgende keer maar weer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan