Powercommander + afstellen? Wie geeft uitleg

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Nu zag ik laatst een Powercommander PCIII USB die aangesloten was op een laptop met bijbehorende software.

Nu vraag ik me af in hoeverre je hier kleine wijzigingen op je MAP kan maken die er standaard in zit.

De gasklep stand snap ik. Maar als ik het tabelletje Gasklep stand + toeren zie met daarin de waarde van je mengsel verhouding dan krap ik toch even achter me oren.

Stel ik heb gevoel dat de motor bij volgas 6000 rpm inhoud omdat deze te rijk staat.
Moet ik dan het getalletje 5 bij gasklep stand 100 en 6000 rpm veranderen in bijv 1??

Kan je op basis van gevoel kleine aanpassingen maken in je mapping (dus zonder meetapparatuur zoals een air/fuel meter of dynobank?)


Ik weet dat je niet moet gaan lopen klootzakken als je niet weet waar je mee bezig bent (ga ik ook zeker niet doen) maar ik ben gewoon nieuwsgierig :)
 
bestaan er basis mappen voor jouw motor + uitlaat ?
( database dynojet.com )

anders zou ik zonder meten niet zo maar gaan klooien in de mapping.


Ik heb geen PCIII ik wil alleen weten hoe het werkt en of op je gevoel aanpassingen kan doen en dan zo ja hoe.


Dat het bijvoorkeur met dyno bank moet gebeuren weet ik.
Ik wil gewoon de werking weten icm de software :)
 
Ik ken de PCIII niet maar als hij inhoudt dan kan dat om 2 redenen zijn: statische mapping (TPS100, 6000RPM) staat te rijk/arm of de dynamische acceleratieverrijking staat fout (teveel / te weinig)

Jaja, dat mappen doe je niet in een paar minuten.
 
Ik ken de PCIII niet maar als hij inhoudt dan kan dat om 2 redenen zijn: statische mapping (TPS100, 6000RPM) staat te rijk/arm of de dynamische acceleratieverrijking staat fout (teveel / te weinig)

Jaja, dat mappen doe je niet in een paar minuten.


en dan zou je dus getallen iets moeten gaan wijzigen en test rijden?
Of eventueel meten met een airfuel meterr.

Bedankt voor je reply

Nog meer experts hier? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan