powercommander Blackbird

Biking

MF veteraan
18 sep 2001
2.600
0
Tegelen
Fastnappie,merel,

Een maat van me heeft een 2001 BB en rijdt erg veel km's. Daarom heeft ie er laatst een powercommander II op gezet. Maar verbruik is nog steeds 1 op 13. Hij bellen met importeur blijkt er een commander III op te moeten maar die zijn nog niet leverbaar :?
Wat heb jij erop (II of III) en scheelt het in verbruik? Hij heeft bytheway ook niet echt meer pk's. Terwijl hij toch bij Ruud Freriks is geweest om dat ding erop te laten zetten. Het schijnt ook dat de lambda sonde onder de 4000 toeren de powercommander overruled en dan rij je al vrij snel illegaal met een BB :)

We hebben gisteren zijn mapping op een laptoppie gezet en naar de importeur gestuurd om die aan te laten passen.

Heeft iemand nog een id?

Biking
 
Ik heb een Fireblade met een PCIII en het scheelt geen ruk in het brandstofverbruik. De motor reageert wel lekkerder en directer, maar dat het brandstofverbruik minder zou worden hebben ik nog niet echt gemerkt.
18 litertjes tanken en bij 198km gaat lampje branden :?
 
Op vrijdag 28 juni 2002 15:54 schreef randy het volgende:
Ik heb een Fireblade met een PCIII en het scheelt geen ruk in het brandstofverbruik. De motor reageert wel lekkerder en directer, maar dat het brandstofverbruik minder zou worden hebben ik nog niet echt gemerkt.
18 litertjes tanken en bij 198km gaat lampje branden :?

zou de PCIII er ook zijn in "echtgenote uitvoering???"
 
Ik geloof niet dat ie echt feller is geworden. Zal ens vragen vanavond maar hij had met z'n vorige bb iets van 80000 km gereden dus dat brandstof verbruik is wel belangrijk ;)
 
Ik zag je post al in fastnap's ketting-topic.

ik heb er geen, ben eigenlijk aan het afwachten of iemand er een neemt. Als hij dan echt duidelijke resultaten heeft (en dan gaat het mij met name om het brandstofverbruik) wil ik er wel een aanschaffen.

Ik vind het zonde van het geld als mijn verbuik hetzelfde blijft.....Die 5 PK extra interesseert mij niet zo veel. Maar da's persoonlijk natuurlijk......
 
fastnappie schreef ==>

nou biking ik heb me er een beetje in verdiept, en het klopt dat je voor een 2001 en 2002 model een andere powercommander moet hebben. zelfs als je de pcII hebt.

de pcII voor een 1999-2000 model is anders als de 2001 en 2002 pcII....

de pcIIIr heeft als enige voordeel dat je ook met je onstekingsmoment aan de slag kan, ik heb me laten vertellen dat het alleen zinvol is als je race't.

met de pcII op je blackbird moet je altijd icm een uitlaten set toch wel een pk of 10 winnen incl. 15 nm koppel over de hele lijn.

redgixx had dit ook vertelde hij mij...dat zijn fiets VEEL sterker is geworden in het middengebied....

zuinigheid is afhankelijk hoe je m laat afstellen.

in mijn optiek heb je maar 2 keuzes:
1: hakmodus (zelfde verbruik, meer vermogen/koppel)
2: zuinigheidsmodus. gewoon minder brandstof geven.

sja bij die laatste optie zal je niet veel merken.

overigens ik heb nog geen pcII omdat ik er 2de hands naar 1 op zoek ben, ik wil geen nieuwe kopen.....

dus totzover...
 
Op vrijdag 28 juni 2002 15:51 schreef Biking het volgende:
Fastnappie,merel,

Een maat van me heeft een 2001 BB en rijdt erg veel km's. Daarom heeft ie er laatst een powercommander II op gezet. Maar verbruik is nog steeds 1 op 13. Hij bellen met importeur blijkt er een commander III op te moeten maar die zijn nog niet leverbaar :?
Wat heb jij erop (II of III) en scheelt het in verbruik? Hij heeft bytheway ook niet echt meer pk's. Terwijl hij toch bij Ruud Freriks is geweest om dat ding erop te laten zetten. Het schijnt ook dat de lambda sonde onder de 4000 toeren de powercommander overruled en dan rij je al vrij snel illegaal met een BB

We hebben gisteren zijn mapping op een laptoppie gezet en naar de importeur gestuurd om die aan te laten passen.

Heeft iemand nog een id?

Biking

Kan iemand uitleggen wat dit betekend ?
 
Ik heb een Fireblade met een PCIII en het scheelt geen ruk in het brandstofverbruik. De motor reageert wel lekkerder en directer, maar dat het brandstofverbruik minder zou worden hebben ik nog niet echt gemerkt.
18 litertjes tanken en bij 198km gaat lampje branden :?

Zooo mijn records zijn met mn GSX

160/170 km voor lampje ging branden( op circuit) en 250/260 km tijdens het inrijden
 
ik rijdt meestal zo'n 260 km op en tank met mijn BB. Lekker zuinig hoor die carb's :)
En het rijdt er bijna niet minder om hoor...
Een Dynojet kit zo misschien wat winst in het midden gebied opleveren.. Maar is spaar wel door voor straks een nieuwe BB met 1200 CC of zelfs 1300..... :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan